Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Cicci. det är bara AMs vänner på FB som ser det där, vi andra ser andra saker... Och AM ser väl sina vänners status?

Läskigt med stolen, fy sjutton. Är ni friskare nu? 

• start september

Kram till alla som behöver. 

Nenne, jobbkonflikter tar verkligen absolut på krafterna.  Du gör helt rätt dock tycker jag. Med mig är det ok tycker jag, försöker fokusera på sådant som är bra i livet, dotter, make, sommar, trädgård, semester och sånt och inte fundera så mycket.

Extra lätt blir det när man hör om hemska sjukdomar som ALS. Hade en avlägsen bekant som gick bort i det vid 45 år, tre barn blev kvar. Visserligen med en bra mamma, men ändå.

Muggles, jag vägrar tro att det är kört än. Nej, jag ska inte med på lördag, ha så himla trevligt!

Tinga, trist med testikeln, men det låter som ni har en bra inställning till det.

Billabong tycker jag är gott också, kör på det Snaily!

Greys har jag inte sätt på jättelänge, satsar på att blir gravid igen och gå över tiden, då ska jag köpa en box och frossa. Funkade sist.

• start september

Tredagarsfeber som jag har haft erfarenhet av var tre dagar med rejält hög feber (över 40) och sen gick den magiskt ner och så blev det prickar/fläckar överallt i ett par dygn. Men kanske kan det vara andra förlopp också? Gissar att ni kollat upp det närmare ändå eftersom hon är så pass liten.

• start september

AM, låter som ni kan upprepa vår förra midsommar. Mässling/rödahundprickar överallt och hon sov större delen av dagen. När hon var vaken busade hon järnet med de andra barnen, eftersom de inte smttar gick vi på fest ändå (släkten som tyckte det var ok).

Telis, MPR-sprutan är det som har biverknigar efter typ en till två veckor.

• start september

Stor kram till PB, det är psykisk terror det du går igenom nu.

Snaily, jag håller alla tummar och tår för dig på måndag.

Checkar ut nu och är åter i början av juli, ska äntligen på en efterlängad solresa (första på tre år, viket är LÄNGE för att vara oss)

Kram till alla!

• start september

Stort, stort grattis till Oupsie och Hattis!!! 

Grattis också till bra besök Lapinette, inte för att jag trodde något annat men det måset verkligen vara skönt att veta att hon rekommenderar er.

Snaily, hoppas så att ni känner er lite lugnare. När är nästa UL? Fick ni alltså en extra organscreening innan RUL?

PB, elände med minus och tant. Fantastisk eloge till dig för att du var rak mot läkaren och för din stora prestation i midsommarhelgen.

Känner också med AM, livet och vardagen är inte alltid så lätt att bestämma hur det ska vara när man är två.

Kul Tinga med viktbeskedet! Och med de fina orden från dagis. Tvivla aldrig på att ni är bra föräldrar. Och du verkar ha kul på jobbet också, det är du väl värd också!

Kram till alla andra som behöver.

Jag har lyckats läsa ikapp hyfsat men ber om ursät om jag missat något stort. Vi har varit i Grekland om haft det mycket bra, även om en resa med en tvååring är en helt annan sak än våra egoresor tidigare. Vi åkte runt på olika ställen vilket såklart är lite stökigare än att bo hela tiden på samma ställe men det var helt klart värt det denna gång, men jag tror vi är mogna för att testa charter med Bamsekubb nästa gång

• start september

Gratttis till packprestationen BS! Jag kan tänka mig att det var en del som skulle med. Det stökiga tycker jag också är att man inte kan tänka ostört eller slutföra det man påbörjat alltid vilket gör att i alla fall jag inser i efterhand att det där jag trodde landade i väskan låg kvar halvvägs någonstans.

Och med barn måste man ju ha med för mycket grejor, man vet ju inte om det blir regn om de blir sjuka, om man behöver flytväst, etc. Eller det kanske bara är jag som är hönsig?

Vi badade i en sjö i helgen, lilla tjejen sprang i och sa inte att det var kallare än i Grekland vilket jag var rädd för. Havet ska testas någon kväll i veckan gissar att hon fegar ut då dock...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen