• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

... sen kommer nog Mamma Mia, då vi satt på andra rad i mitten och i princip hade skådespelarna i våra knän!

• passionsblomman

Lappis, ja nu efter IVF:en har jag tappat mycket igen. Fasen, inte nog med att man inte blri gravid, man blir skallig dessutom...

Jag knaprar Pergon på tredje dagen idag och vaäntar på att börja kissa på stickor och få glad gubbe så vi kan få se om Eskimån pallar upptining eller ej. Dvs det kanbli CvL från typ lördag.

En skittrist sak är att jag gav min sambo ett flugfiskespö i julklapp. Eller, ja det blev han ju glad för, men i paketet ingick en heldagskurs där det ska vara ett helt gäng som åker och provar på fisket. De har sagt att de ska ringa om när det blir. issa om de ringde nu och sa att det blir på söndag.... Så nu hoppas jag mitt i allt annat man hoppas att det ska bli återinförande antingen lörad eller istället måndag.

• fru AM

Hej Lappis! Välkommen hem! Helikoptertur över Manhattan! Det har jag alltid velat göra - vad roligt att du gjorde det!

(De svarade på studs från Antikdeckarna så nu får vi se ... )

• muggles

Lappis: välkommen hem! Vi såg också Mamma Mia på Broadway - en upplevelse trots att jag inte är så mkt för musical annars.

EA är på ruvardag 8 nu idag tror jag.

• Tinga

Lappis - kan förstå att båda de upplevelserna kvalar in på topplistan. Angående födelsedagspresent så tänkte jag utöver resan, ja, men det är klart; med alla de upplevelserna "krävs" det ju knappast någon fysisk present.

• muggles

AM: spännande!

PB: åh nej, vilken otur! Hoppas det inte krockar. Jag har bokat in ett kvällspa med 2-rätters middag till på lördag när maken fyller år. Förmodligen blir det äggplock på fre men det kan ju bli tors el lör också. GAH, känns inte som att man kan planera in ngt just nu...

• Lapinette

Tinga - viskar ... fick skor (Jimmy Shoo) och en klänning (Boss) när vi var i London som jag skulle ha på den 3-stjärniga restaurangen som maken hade bokat till min födelsedag i NY. Och precis innan vi lämnade NY så hoppsaaaan gick vi in på Omega och då köpte maken oss en varsin klocka.

• Lapinette

mugglan och pb - ja, ivferna kräver en jädrans massa planerande och det går ju ändå inte att planera för man vet ju aldrig exakt hur en cykel ska vara just den månaden dvs vilken dag man ska börja med spray, sprutor och hela faderullan!

• passionsblomman

Mugglan, nä precis! Och min sambo mår för närvarande SKIT över hur dåligt han trivs på jobbet och att vi inte får in så mycket pengar osv, så han skulle verkligen behöva allt positivt han kan få i input.
    Jag funderar allvarligt på ifall jag skulle åka upp ensam om det råkar infalla på söndagen. Han behövs ju inte för saken skull så att sägaa, men jag vill ju såklart att vi ska vara två om det hela också. Och det vill nog han med. Det var coolt att se embryot på Tv...

Och för din del hoppas jag det blir ÄP på torsdag! Jag hade verkligen ont i magen efteråt och var tämligen ynklig och skittrött. Förresten så sa de att man skulle låta bli att bada de första dagarna så att såret efter plocket fick läka utan infektionsrisk.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen