Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
Är här lite i bakgrunden & försöker läsa lite av det ni skriver, men Tinga, en sån hundvagn såg jag i i Central Park i NYC :-d En blåhårig tant med rosa sulky med en hund i - tror att jag lyckades fånga det på bild faktist!
Hmmm, sex, jag är glad om vi får till det ett par ggr i månaden & vi är båda OK med det. Nu när jag är gravid igen, så är jag lite mer pilsk & det kan bli lite oftare, men jag tror inte vi vinner några tävlingar i frekvens precis... Fast det brukar bli bra när det väl blir av!! Det som känns skönt nu ism denna graviditeten är att vi liksom redan vet att det kommer att bli otroligt sällsynt de första månaderna (total torrläggning...) efter nya bebisen kommit & det är inget kontroversiellt liksom... Been there, done that, typ Inget att stressa upp sig för, känns skönt på ngt sätt.
PB förresten, har lite lite tankar (sen typ igår) på att åka östkusten ner efter Sthlm - ev ngt åt Söderköping, Västervik, Kalmar-hållet & via Småland hem. Det är inte alls säkert att det verkligen blir så, men OM vi är i krokarna, får vi kika förbi er på en kaffe?
Ska bara övertala mannen också, i så fall, men det borde gå, tycker jag.
Fyyy, vad jag längtar efter semestern nu. Idag är jag alldeles otroligt trött, men jag får skylla mig själv att jag slarvar med sömnen & A kom också alldeles på tok för sent i säng igår, så det kändes som om det var krig i morse för att över huvudtaget komma iväg till dagmamman. Vissa straffar gud men en gång som det heter...
GUD, vilken supermorsa man känner sig som ibland... NOT!
Vi var förbi med en sommar-/krya-på-dig-present till vår ordinarie dagmamma igår & fastnade där med hela den goa familjen i flera timmar. Amanda var alldeles salig över att få vara där, senaste månaden har hon ju knappt varit där alls. Först var vi på semester, sen vattkoppor, sen var de på semester & nu är dagmamman nyopererad. Så vui hade inte hjärta att gå hem, hon hade ju så himla roligt & vi hade desutom kanontrevligt vi med
Nyfiken fråga förresten - ni som är hemma med tvåan, hur många timmar har ni egentligen era barn på dagis i veckan - tycker det verkar som om ni kör heldagar & "glassar runt" på nästan samma vis som när ni var hemma med första barnet?
Här är det max 15 h i veckan, fem timmar upppdelat på tre dagar nämligen. Verkar vara olika?
Äsch, måste jobba lite till...
Förresten - hjärnsläpp - HATTIS! Grattis till plusset! Vad kul!
Porchez, vilket ärkepucko till kille!