Hej på er,
första semesterdagen idag - jiiiihaaa!
Men jeeesus vad varmt det är, 30C & ingen vind är nästan i häftigaste laget för undertecknad. På västkusten är man ju bortskämd med havet & att det fläktar, men här är det mest VARMT! Tur att mannens syster har en liten pool som man kan svalka sig i då & då
Vet inte om det är graviditeten som gör det, men när det är över 25C (& definitivt 30) så börjar det kännas lite häftigt. I vanliga fall brukar jag tycka att det är OK upp till 30, sen orkar man ju liksom inte ta sig för ngt. Amanda lider en del av värmen, hon river upp sår på kroppen både på dagarna & i sömnen på nätterna. Känner igen det så himla väl, jag var/är likadan. Vet ju av egen erfarnehet hur svårt det är att sluta klia, så att säga till henne att sluta klia är snudd på meningslöst. Tunna luftiga kläder & svalkande bad är väl de bästa metoderna gissar jag.
Annars så är hon så grymmans trotsig mellan varven nu så jag blir TOKIG, senast i morse kände jag "j-a snorunge" Så får man väl inte tycka & än mindre säga, men jag gör det ändå. måste ju pysa ut frustrationen ngnstans. Jaja, jag sa det iaf inte så att hon hörde det... Svärmor kom till vår räddning & tog A en stund. Av ngn anledning är det mest på morronen hon håller på såhär - det var likadant förra veckan. Hoppas på att fem veckors ledigt & frånvaro av morronstress ska göra gott, men inga sådana tecken vare sig idag eller igår... Jaja, vill mest bara beklaga mig& inte så mkt råd (dvs känner som Telis) - alla barn ska ju igenom denna perioden & undertecknad är väl inte världens mest tålmodiga i denna värmen heller.
Ska strax iväg till Enköping för att luncha med en gammal kursare & hennes familj, hoppas & tror på bad i eftermiddag
Väldigt vad alla höll på Spanien igår förresten, själv höll jag på Holland (såg på FB att du också gjorde det, Omsan!).
Omsan, vad skönt att det visade minus & vad skönt att du fått tid så snabbt på gyn. Hoppas att inte spiralen ställt till en massa elände i underlivet på dig bara.
Nenne - hur länge får man gå över tiden i dina trakter? Två eller tre veckor?