• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Fru E

sweetan-riktiga tanten är inte här men kommer gissningsvis snart.......rött igår kväll och imorse så alltså inga spottings utan rött direkt. Köper test idag och testar ikväll, skippar grillningen eftersom jag inte sovit så mycket. Maken lär tycka att jag är våpig men i dont care.

Tack för alla tummar

Nu klistra på pokerfacet och vara på möte hela dagen.....

• Tinga

EA - mina allra varmaste sympatikramar till dig, vännen! {#lang_emotions_nalle}{#lang_emotions_nalle}{#lang_emotions_nalle} Jag tycker iallafall inte att du är ett våp som stannar hemma ikväll; har man sovit dåligt och inte är mentalt i god form är man värd att få stanna hemma och ta hand om sig istället. Tänker på dig!

Nu måste jag sätta full fart här på jobbet; blir bara halvdag idag, för Piff har ögoninfektion och Puff feber, så det blir inget dagis för dem idag. Fredagskram till er allihop!

En extra kram till Snorkis, förresten! Det lät jobbigt med tråkiga besked, men hoppas att det inte påverkar er alltför mycket. Kom snart tillbaka.

• Ore

EA: Neeeej! Det var ju inte så här det skulle gå, ju! KRAM! Ta hand om dig!!!

(Tänkte igår när jag såg spår och fick ta till ett trosskydd, att hellre att jag får det än du... Men det gick ju tydligen inte vägen, att deala med tanten...)

Mugglan: Håller tummarna stenhårt för lyckad ÄP!

Tinga: Tårtan lät supermumsig, sparad i mappen BT-recept (Där jag för övrigt borde lägga till fler recept, får försöka gräva mig tillbaka - eller har de fått sökfunktionen att fungera på BT?)

Sweet: Kollade innehållsförteckningen på galltvål, och oxgalla är en av ingredienserna. Och diverse oljebaserade tvålvarianter...

Jobbigt med kompisen som är sjuk, låter ju hoppfullt att hon svarar bra på behandlingen iaf...

Snorkis: KRAM! Och behöver du stöd från oss så finns vi här i princip 24/7!!!

BS: Jobbigt med svärmors bröstcancer... Tror du det kan ha bidragit till hennes gräl med maken vid dopet?

Telis: Lägger inte snoppen åt något särskilt håll, vad jag har tänkt på, men tror att den oftast är nedåt. Brukar putta upp den för att torka rent under, och sedan lufta torrt, vid blöjbyten.

Porchez: Konstigt att du inte hört något från jobbet? Hur känns det på det jobb du har annars, är det ff lika jobbigt?

Ego: Var på bio igår med maken, lillkillens mormor kom och tog hand om honom. Vi såg Robin Hood, och det var så sköööönt att bara komma iväg och få sitta och kramas litet, och hålla handen! Fast efter någon timma av filmen så började jag sakna lillkillen Men filmen var helt ok, ganska typisk film att se Russell Crowe i, tycker jag. Något som jag inte hade förstått innan dock, var att den tog upp vad som hände innan han blev förklarad laglös... Det var kul!

• Ore

I övrigt så är det FREEEEEEDAAAAAAAAG idag!!!! Fritt fram att när som helst korka upp en flaska, vare sig det är för att dränka besvikelser, fira framgångar eller bara svalka gommen litet

• nennesjuttioåtta

god morgon! Härligt med fredag!

EA – Hoppas, hoppas du har fel och att det inte är tanten! KRAMAR! Klart du inte är våpig (eller sjåpig, som jag skulle sagt), stanna hemma och ta hand om dig (er) istället. 

Muggles– LYCKA TILL IDAG!!!! 

Tinga – oh, vilket recept, det där ska jag göra i helgen. Tack!

Våra rabarber är skyhöga så det är dags att skörda nu! Jag köpte aluminiumformar igår för att göra smulpajer och frysa in, men så stod det att man inte skulle förvara sura matvaror i dem och rabarber är ju surt så jag vet inte om jag vågar. Vad tror ni? Kanske bättre att bara göra såna där kakor som Tinga tipsade om och sen styckfrysa rabarber i påse och göra smulpaj av den frysta sen?!?? 

• viktualia

Sweetan - googla på rabarberblomma så får du se hur de ser ut. Häftiga är de i alla fall!

EA - *kraaaaaaaaaaaam* och strunta i grillfestandet!

Ego - ska strax gå på föräldrargrupp!! tjohooo!

I övrigt: SKÅÅÅÅL på er alla glada, ledsna, trötta och pigga vänner!! Det är fredag!

• Lapinette

Oj vad det var dystert här på tråden!

EA - jag hoppas, hoppas att det bara rör sig om trötta slemhinnor!

mugglan - håller tummar för superfina ägg!

Snorkis - låter jobbigt, kramar om!

Tinga - nu ligger Tingas rabarberpaj med i min framtid utgåva av BT's kokbok .

ego - själv har jag snart provat mig igenom hela rödvisnsortimentet på Systembolaget (kring 100 kr) för att finna det perfekta buffévinet till nästa lördag ... och än känns det inte helt rätt. Vitt vin, första testet och vi sa båda ja, det här ta vi. Rödvin är däremot så jäkla komplicerat.

• Tinga

Nenne - fast om rabarbern är inbakad i en paj borde det väl funka att frysa in den i formen? Annars kan du göra sådana tårtor/pajer som jag tipsade om i dina aluminiumformar, och sen frysa. Tårtan är god även efter att den varit fryst, och där är ju rabarbern defintivt inte i någon större kontakt med formen.

• snaily

Neeej, inte mer rött EA!
    Ska jag komma och ta maken din i örat? Det är ju fullt förståeligt om du vill gå ordentligt i ide efter ett sånt hårt slag som ett minus eller tant-start innebär!
    Kram!

Kul för er andra som har freeedaaag, här är det början av lång och jobbig jobbhelg. (Bitter, jag??)

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen