• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Fru E

Sweetan-usch för din kompis hoppas verkligen att hon klarar sig igenom

• Fru E

Lappis-lite mutor till soctanten är kanske aldrig fel behövs nog inte så mycket

• BrudSommar2006

Nejnejnej, ingen tant EA, bort med henne{#lang_emotions_yell}!

• snaily

EA
    Hoppas det lilla rosa bara är pga vaggis-irritation och inget annat!!!
    14 dagar efter ÄP, då kan du ju teoretiskt sett testa om du vill... Borde inte vara något problem att se eventuellt plus då.

Nu ska vi frossa i paj...

• Hattis

Har inte läst allt men om någon ser en elak förvirrad tantdj..vel ranta runt så skicka hit henne bums och se till att hon ska hålla sig borta från EA

Lappis, läste liksom Nenne också "scoutledare" på mobilen på väg hem från jobbet :D  Härligt med ett satt datum för nämndbeslut!

Börjar så smått känna mig lockad av tråddate fast det blir lite läskigt att träffa så många på en gång... Kanske ska våga skicka iväg mig till galleriet först {#lang_emotions_undecided}

• fru AM

Själv går jag otåligt och väntar på tant. Kan omöjligt vara gravid så var är hon? Kanske har jag hamnat i klimakteriet?

• Fru E

Snaily-har inget test hemma men den som lever får se...........

Ät lite paj för mig med

• Fru E

AM-du kan mer än gärna få min!!!

Hattis-klart du ska komma

• Fru E

EGO igen-happ mer ljusrosa/rött så antar att det är början på tant
    Maken tar det med ro dvs är det meningen så är det meningen och är inte ledsen alls vilket är lite smått irriterande

• Tinga

Lappis - låter som att det börjat röra sig ordentligt i er adoptionsprocess nu.  Nice! Nu har ni ju flera datum att gå på, och det måste kännas lite lättare om man märker att man betar av sak efter sak på listan. Jag tror som flera andra här att det är nyttigt att vända på en del stenar i relationen ibland, som ni verkar få göra med soctanten.

Muggles - nu spurtar äggblåsorna!

Fru E - jag håller tummarna krampaktigt.

Hattis - vore skoj om du också kom på trådträffen.  Se till att skicka bild till Telis pronto, så hinner du vänja dig vid hur vi andra ser ut också, före dejten.

Snaily - vad är det för god paj det bjuds på i Casa Snigel? Min syster bjöd på en kanongod rabarberpaj häromdagen; lägger in receptet ifall någon skulle få lust att baka. Det syrliga i rabarbern gjorde sig väldigt väl till det söta i mandelmassan. Tänkte att jag ska testa den med vinbär vid något tillfälle, för de är ju också syrliga.

Rabarbertårta

Räcker till en form 24 cm i diameter

Smet:

100 g smör

2 dl socker

2 ägg

2 dl vetemjöl

½ tsk bakpulver

Rabarberfyllning:

300 g rabarber

3 tsk potatismjöl

Topping:

100 g mandelmassa

Smörj och bröa en form, 24 cm i diameter.

Smält smöret. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda i mjöl, bakpulver och det smälta smöret i äggsmeten. Häll smeten i formen.

Skär rabarbern i 1 cm långa bitar. Blanda med potatismjölet. Häll rabarbern över äggsmeten i formen.

Riv mandelmassan över rabarbern.

Grädda i 175oC, mitt i ugnen, i ca 25 min. Kakan ska vara gyllenbrun och smeten ska ha ”stannat”.

Avnjutes med vaniljglass.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen