• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

Själv brukar jag göra en kaka med lime ... som är så himla god! Men fasen, det var länge sen sist ... kanske något att göra när soc.tanten kommer?

Jösses, vilken urkass arbetsdag det blev. Kan omöjligt koncentrera mig efter våra socmöten.

• BrudSommar2006

Nenne, de som gick föräldrakursen innan var ju inte de som var i föräldragruppen efteråt. Det är de efteråt man är social med i alla fall här för bvc ordnade så att alla fick skriva upp sina kontaktuppgifter.

Jag läste också scoutledare!

• Telis

Lappis, menar du det för lite drygt fem mille och 127 kvm? Vi fick en lapp om det i brevlådan igår.

• Telis

Lappis, vad häftigt det låter med dom där socmötena! Det låter ju jättenyttigt för vem som helst att prata igenom dom där viktiga sakerna. Tänk att det redan gått två år sen ni ställde er i kön, nu börjar iallafall den mer spännande delen av väntan med att samla papper, välja land osv!

• Lapinette

Telis - nej den är på 3,8 och 130 + 56 kvm. Tror den ligger i era krokar. Och mötena är väldigt nyttiga ... man får tänka igenom ett och ett annat samt vrida och vända på hur man löser konflikter. Olikheter mellan hur vi löser eller pratar om saker osv.

• BrudSommar2006

Aaaah, chokladmousse! Funderar på att ha det på Iris födelsedag för nu tror jag inte att svärmor kommer att vara här och göra tårtorna, hon har precis fått reda på att hon har bröstcancer. Iris gillar ju choklad. Iofs har hon pratat om rosa tårta...

Jag vill se en kanin som går runt i skyhöga klackar!!!

• BrudSommar2006

Fem mille och 127 kvm, jösses!

Muggles, heja!

Vet inte vad jag skulle göra utan tråden, så här mycket har man ju inte möjlighet att prata med sina övriga bekanta...

Så antingen Humlegården med AM som backup eller Hagaparken alltså.

• viktualia
    Telis skrev 2010-05-27 16:28:07 följande:
    Lappis, vad häftigt det låter med dom där socmötena! Det låter ju jättenyttigt för vem som helst att prata igenom dom där viktiga sakerna.

Håller verkligen med Telis. För oss vanliga "dödliga" blir startsträckan till att prata om sånt otroligt mycket längre!!

• Telis
    Lapinette skrev 2010-05-27 16:31:40 följande:
    Telis - nej den är på 3,8 och 130 + 56 kvm. Tror den ligger i era krokar. Och mötena är väldigt nyttiga ... man får tänka igenom ett och ett annat samt vrida och vända på hur man löser konflikter. Olikheter mellan hur vi löser eller pratar om saker osv.
    Lappis, hmm, jag hittar inget som matchar. Kan du inte inboxa länken?
  • Lapinette

Telis - apselut!

mugglan - låter verkligen lovande!!! Är det äp imorgon?

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen