• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Tinga

muggles skrev 2010-05-27 12:20:38 följande:
    Är det inte mkt jobbigare att sätta omonterade stommar? Jag har blivit varnad för det att tex IKEA-stommar är helt omonterade och därmed tar mkt längre tid och är svårare att sätta själv. El är jag ute och cyklar nu igen?

Jo, det blir ju jobbigare, men samtidigt billigare, så det beror ju på om det är tillgången på tid eller pengar som styr projektet. Mina föräldrar satte in ett IKEA-kök häromåret och då organiserade vi det så att två pers monterade ihop stommar och tre pers satte stommarna på plats i köket. Då gick det ganska smidigt iallafall.

EA - det är ju lysande att det ännu inte syns några spår. Du tänker inte tjuvtesta i förväg?

Snaily - gissa hur många gånger under de senaste två åren som jag burit mig åt som du? Jag kan säga att jag har slutat räkna, så det är alltså några gånger det hänt. Jag har både skrikit och vrålat, kastat saker omkring mig, slagit i väggar, stampat i golvet och stormgråtit, så i mina öron låter det som en helt normal reaktion. Jag tror att det är tusen gånger bättre att pysa ut en del av känslorna den vägen, och inte bära allt inom sig. Joggingturer och fysisk uttröttning har också hjälpt mig att bli av med en del känslor. Att stöta och blöta här i tråden är också ett bra sätt att bearbeta känslor. Många kramar! {#lang_emotions_nalle}

• Lapinette

Då blir det i sådana fall picnic i Haga! Passar mig utmärkt som kan promenera dit. För de som inte hittar kan vi mötas upp vid Odenplan alt. St Eriksplan och sen promenera tillsammans. Hur gör vi med skumpan (för oss som kan dricka). Köper man med sig en flaska själv eller är det någon som vill dela? ... annars blir jag vääääldigt odräglig och kommer att prata så öronen trillar av er allihop ... kanske tanza, tanza lite också!!

• Lapinette

Idag berättade jag om er för vår socutredare. Det var faktiskt maken som påpekade att jag hade glömt att säga något om min umgängeskrets ... typ vilka vi har kunnat prata med om vår IVF/hur vi har hjälpt oss igenom denna situation etc. Hon blev mäkta förvånad och hade nog aldrig tidigare hört talas om detta och tyckte nog det var ganska så otroligt att vi numera även träffas.

• nennesjuttioåtta

vi vill se, kaninen tanza!

nu har jag gjort det igen, låstemig ute. *suck* nåja, tillbaka på plats igen!

Vickan, aha ja här fanns ingen chans till att flika in med något annat, inte så att hon rpatade så mycket men det gjorde ingen annan heller, så alla satt tysta och hummade. Sen är det ju spridning på 3 månader när vi får barn också. Nåja, man stöter nog ihop med dem igen, kanske.

• nennesjuttioåtta

lappis – läste scoutledare först. Förvirringen total. Ja men visst är det så, och häftigt är det!

• Lapinette

nenne - njaaaeee, så mycket scout är hon inte. Tänk nästa gång (om 2 veckor) ska hon komma hem till oss! Måste baka något ... jag som aldrig bakar!

• nennesjuttioåtta

EA – ska du testa på TD? Jag testade 15 dagar efter ÄP... men det där kan du ju scrolla över snabbt, men jag visste ju att jag började blöda trots proggen.

• Lapinette

nenne - superhäftigt! Berättade att vi hade hälsat på Sweet och att hon är adopterad ... såg pluspoängen hagla ned på hennes anteckningsblock .

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen