• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • muggles

Lappis: låter härligt med soctantan! Jag tycker en fruktskål och lite kaffe räcker utmärkt. Kanske några goda (köpta?) småkakor? Får man inte annars känslan att du försöker smöra? Och det verkar ju inte behövas... SEdan är det väl aldrig fel att bjuda på hembakt men inget som jag tror förväntas.

...fasen vad jag stavar illa...

Jag har ont i äggisarna! Och flytningar...

Sweet: hinner aldrig läsa din blogg men när jag letade reda på den för Snailys skulle läste jag ditt inlägg om "rätta mammavirket" - känner igen mig!!! Har känt så flera ggr, så vi är inte ensamma...

• muggles

Lappis: låter så himla coolt med din skräcködlefest!

Nä måste riva av det sista inför ledigheten imorgon. Tjing!

• Lapinette

mugglan - vet att de flesta städar som dårar och bjuder på hembakt när det är dags för det där hembesöket. Därför vore det himla coolt med lite vin istället men jag LOVAR att jag inte ska göra det utan göra precis som alla andra. Baka en god kaka och bjuda på kaffe.

• viktualia

Och ska du köpa kakor vill jag slå ett slag för de vansinnigt giftigt goda men enkla Ballerina Kladdkakorna! Jag håller på att bli beroendet.. he he he..

• Telis
    muggles skrev 2010-05-27 16:08:46 följande:
    Jag har aldrig tvivlar. Jag tycker den låter så god att jag dreglar redan...
    Nej, jag vet!
  • Lapinette

På tal om festen så bad jag även butiken att lägga undan en fin salami (hon noterade det ordagrant ... F I N   S A L A M I) som ska vara pris till Mingelbingot. Så tänk vilka bra råd man får här inne! Ska i helgen sätta ihop bingot ... ska inte bli lätt för dem! he, he

• Lapinette

Telis - förresten, tror det är ett hus i era hemtrakter som är till salu. Har bara småkikat lite idag men ska spara ned länken och titta noggrannare i helgen.

• nennesjuttioåtta

muggles – låter lovande med flytningar och ömma äggisar, du ser att det kom till slut! Alldeles före ÄP, som planerat. .-)

Lappis – oh det är ju snart ostferre!! Vad kul! Och ja, man tycker ju att vi iaf hade kunnat gå laget runt och säga "hej, vi heter Nenne och Proppen och vi ska ha barn i augusti", lite AA sådär. Och så skulel vi alla profylaxandas. Det gjorde vi iofs, men kändes lite fånigt när vi inte visste vilka de andra var. 

• Lapinette

Fast som sagt ... vi ska inte flytta, inte än!

• nennesjuttioåtta

åh salami...

Telis, jag var lite tveksam men tycker oftast det är så mesigt med bara citronsmak på t ex sockerkaka. Men det här var ju en hel citron med skal och allt, eller ja.. men hur som helst, det smakade ju jättemycket citron och kändes hur fräscht som helst. Trots att det var både kladdkaka och vispad grädde (tack för tipset igen!)

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen