• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily

Jag har varit på en minisemester till Dalarna lördag-söndag, närmare bestämt Furudal och Falun för de intresserade Väldigt mysigt, äntligen lite sommar åt mig! Fiskade aborrar igår (fast jag fick inga men vågade äta lite lite av en efter att ha lusläst livsmedelsverkets kostråd), gick på hundpromenader och inspekterade ett hus som en kompis funderar på att köpa. Idag njutit av härlig värme, sommarhäng vid en sjö och sen goffigt fika på idylliskt café (i Torsäng). Tog sommarens första dopp idag, riktigt varmt i vattnet! Korven hade total panik av att matte tänkte överge honom för alltid genom drunkning, alternativt simning till andra sidan sjön. Och han som inte kan simma/är allergisk mot vatten/sjunker som en gråsten (gråspets)! Tror han i alla fall...
    När jag åkte från Falun var det sol och 29 grader varmt, väl hemma 17 grader och ösregn... burr...

Jag är en sån som gillar värme, ju varmare desto bättre nästan, fast inbillar mig att det känns lite jobbigare nu som gravid? Eller så är det bara för att jag läst nånstans att man ska bli mer värmekänslig då.
    Dock tyckte jag att 40 grader varmt i Australien (mitt inne i stan) när jag rest från -20 grader i Sverige, var lite VÄL varmt. Framför allt var det olidligt i makens pyttelilla enrumslägenhet, sisådär 37 grader varmt utan vare sig AC, fläkt eller balkong (fast det var ju ännu varmare ute i och för sig). Jag sov typ ingenting första natten, hade en blöt handduk på pannan som jag kylde extra i kylskåpet ibland. Efter att ha legat upprörd hela natten och förbannat maken för att han bott där i flera månader utan att ha köpt minsta lilla fläkt, gick jag direkt och köpte en sån dagen efter. (Han var för övrigt inte hemma så han hörde inte mina förbannelser )

• Ore

Oms: Knepigt med utebliven tant och saknade spiraltrådar... Hoppas det löser sig på ett bra sätt

BS: Vad skönt att potträningen tar stora kliv framåt! Ni är väl värda att något går hyfsat enkelt med er lilla bestämda tjej

Snaily: Skönt att du också fick litet sommarvärme! Själv kan jag tänka mig att avvara liiitet värme, vår lägenhet blir verkligen snorvarm och kyls inte av på natten heller, trots totalt korsdrag...

PB: Hoppas det går bra för maken med jobbsökandet. Han har inte hört något mer? Och vad betydde egentligen det där kryptiska "både och" som han sa i telefonen?

• Tinga

Så där ja; då var man hemma igen! Mysigt att komma hem och pussa & krama alla mina tre killar. Nu går tvättmaskinen för fulla muggar (Piff & Puff har varit hos farmor och farfar hela veckan och maken sen i torsdags kväll), så att vi kan börja förbereda avresan på onsdag.

Vänner - kul att du tittade förbi!

Oms - oj, vilken dramatik med den saknade spiralen! Och cliffhanger till imorgon med; hur ska detta sluta?!?

Muggles - vad skönt med bokad semesterresa att se fram emot. Även om vi har fint väder hemma nu, så är det ju skönt att slippa fixa mat och sådant, utan bara kunna fokusera på att ha det skönt.

• Tinga

Jag är också en så'n som gillar värme mycket bättre än kyla, och idag var det lika varmt när jag klev av tåget i Malmö, som det var när jag klev av tåget i Tokyo. Men göta petter vilket åskväder vi har haft här nu ikväll; ett av de värsta jag varit om. Hoppas att vi lyckas vädra ut lite av värmen i huset nu; eftersom ingen varit hemma på flera dagar är ju huset kokande varmt.

• fru AM

Hej alla! Hemma på mellanlandning/ompackning. I eftermiddag bär et iväg igen!

Började försöka läsa ikapp men gav upp efter några sidor - ni har varit produktiva. Hann dock se Hattis plus! Grattis!

Och vilket drama med ev grav. för OMS! Är inte på det klara dock om det skulle vara ett positivt besked ... oavsett spiralen?

Ska försöka läsa från mobilen på landet men ej säker på att det funka. Håller tummarna för Snailys RUL!

Kram till alla!

• nennesjuttioåtta

God morgon!

Oms – attans med dåliga öppettider, hade hoppats få läsa om besked nu på morgonen men det kommer väl. Hoppas att det inteär något knas och att spiralen bara halkat lite på sniskan! Nancy är en Ocicat, alltså blandning mellan Aby och Siames! Så du var på rätt spår! Hon är helmysig, sjukt nyfiken och otroligt graciös! Precis som husse!  

AM  på blixtvisit i tråden – hej hej!!!!!! Hoppas ni har det bra!

Tinga – Välkommen hem! Ha en riktigt skön semester nu!!!

Snaily – jag jobbar två veckor till, men jag tänkte jobba hemifrån nästa vecka som det ser ut nu. Så kom gärna förbi!!!! Fast det blir ju en liten omväg förstås, men det kan det ju vara värt. Var ni i Torsång och fikade? Tog du en macka med hästkorv och räksallad, eller vad det nu är som är specialiteten där... Hörde att det var ett ruggigt åskväder där igår så du lämnade nog stället i tid. Här har vi klarat oss från åska,däremot regnade det lätt inatt, men jag tycker faktiskt inte det är så farligt med värmen, men det kanske är för att alla tjatar på mig att jag som är gravid borde liiiiida och då blir jag tvärtemot. Igår blev det hängmattan i omgångar, bäst att passa på (det har jag också hört att man ska göra så det kan jag väl gå med på). idag är det dags för massage igen, fick sån sjuk träningsvärk i axlarna sist så det ska bli intressant att se om jag är lika knölig den här gången som då.

Nu är det  dags att jobba! på er!

• MSW

Oms: spänningen fortsätter alltså! H Fortsätter tumhållningen för att det blir bra i slutändan! Am: hej, hoppas ni haft det bra, och ha det så bra! Snaily: lycka till med RULet ifall jag glömmer det! Men det var i morn va? Vilken tid är det?

• MSW

Ja just det, Tinga, välkommen hem! Och nenne, så då är det nästan sista veckan du jobbar denna veckan kan man säga! Spännande att pricken snart kommer!!

• snaily

Hej AM! Hoppas ni får det trevligt på landet! Tack för tumhållning!

MSW
    Jajamen, RUL är imorgon - imponerad över vilken koll ni har!
    Tid, hm, tror det är 15.30. Jag jobbar förmiddagen, sen åker vi.

Nenne
    Ja, vad skoj, hoppas du jobbar hemma så kan jag komma och störa! Så många kilometers omväg kan det inte bli.
    Ja vi var i Torsång, strålande väder då i alla fall! Blev inte deras specialmacka, utan en med tonfiskröra istället.

Nu ska jag gå och stryka ett streck på whiteboardtavlan där min semesternedräkning sitter.

• MSW

Nu ska vi tydligen "gå ruonda med peden" =A ska åka på sin trehjuling och jag ska skjuta på! tittar in senare för att kolla hur det går för oms! Jag har förresten skickat en bild till telis från festen, men jag gissar att det tar ett tag innan den kommer upp!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen