• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Tinga

Lappis - skickar en snabb hälsning och önskar dig en riktigt skön semester! Mina föräldrar är i Kroatien just nu, och rapporterar om härligt väder, sköna bad och god mat.

Muggles - jag har testat vattensprutfunktionen på toan här (bidé kallar japanerna det; hemma brukar det ju vara en separat mojäng), men blev inte impad. Fast man kan justera trycket på vattenstrålen med en knapp. De borde ju ha en fläkt också om de nu sprutar vatten; annars blir ju inte trosorna roliga.

Och en annan reflektion om det här landet; om de tycker att vi ligger efter i toalettfrågan kan jag lugnt säga att de ligger efter i jämställdhet. Man kan få dagis först vid 4 års ålder, så i de allra flesta fall innebär det att kvinnan slutar jobba när man får barn, åtminstone om inte far- eller morföräldrar kan passa barnen. Jag har träffat ca 50 pers totalt på olika möten i jobbsammanhang den här veckan, men de enda kvinnor som synts till är de som stått i receptionen eller serverat dricka.

Nu åker jag till flygplatsen, så nästa gång vi hör är jag i gamla Svedala igen.

• MSW

Hej hej! Hemma från festen och det har varit super trevligt! Ev har jag kanske "lekt" lite för mycket amatör psykolog, men det får jag ångra i morn! tycker inte att jag har druckit extremt mycket, men nu snurrar det endel! Så ska avvakta ett tag till innan det är dags att sova!

• Ore

MSW: Hoppas festen var skoj!

Lappis: Ha en underbar semester!

Mugglan: Busigt? Låter bara helt härligt att spontanboka en resa! Cykla till havet låter också superskönt!

Tinga: Kul toakultur de har Själv föredrar jag nog en utvecklad jämställdhetskultur hellre än toakultur... Men jämställdhet får gärna kombineras med fräscha gratistoaletter på stan, fast för min del räcker det om de är spolbara och det finns papper samt en krok att hänga ifrån sig saker på.

Vilken god mat ni äter förresten! Måste rycka upp mig på den fronten. Samtidigt som jag försöker mig på litet 'frystömning'... Ikväll blir det antingen grillade hamburgare, eller fläskfilégryta med wokgrönsaker.

Angående barn och sömn så har jag kommit på att när lillkillen framåt 6-tiden sover mer oroligt (han låter likadant som när han har vaknat) så kan jag lyfta upp honom i vår säng och ha bättre koll på honom... Så kan han "sova" en timma till, medan jag kan halvslöa... Bättre än att behöva gå upp i alla fall.

Värmen: Jag gillar värme, men lillkillen ska ju inte vara i solen... Igår flydde jag till syrran på förmiddagen och badade i poolen. På em åkte vi till sväronen som hade härlig skugga och litet lagom fläktande vindar på baksidan av sitt hus.

• Oms

hej girls.... nu har jag ev fått ett problem...igen!

Denna gång är det att min mens är sen, vet inte hur länge då jag liksom inte har ngn koll på den, den kommer i normala fall som en klocka på dagen 29-30 dagar mellan de första dagarna. nu kom jag på heäromdan att vad sjutton ska jag inte ha min mens nu? jag tror efter att jag o maken har efterforskat att jag ´kan ha haft den 31 maj - 3 juni förra gången men vi är inte helt säkra...

Vad är problemet tänker ni - jo nu kommer det... jag har kopparspiral! inte nog med det jag har en spiral som jag idag vi undersökning  INTE KÄNNER TRÅDARNA PÅ...
    JAg har haft den i 2 år utan några problem tills nu...

F-N säger jag bara! det lutar alltså till att spiralen har åkt upp i livmodern och att jag lyckats bli gravid... jag blir ju gravid sjukt lätt vilket är lite av skräckscenario då jag är emot aborter.

risken för utomkveds ä därför väldigt stor i detta fall (japp här har man googlat på doktorsavhandlingar samt kikat in på jobbdatorn) och det vill jag ju INTE ha. JAg vill inte vara gravid vanligt heller för den delen, jag är alldeles för överviktig för det och har inte alls planerat ett barn till nu, om ngt år ja men inte nu!

ska ta med mig lillskrutt o köpa ett gravtest nu  borde ju finnas i butikerna nu va?, oavsett positivt test eller ej måste jag ju uppsöka gyn, men är det positivt måste jag göra det senast imorn har jag räknat ut då det ofta är runt 6v éfter senaste mens som utomkveds kan göra sig till känna m smärtor o i värsta fall att äggledara spricker  med blödningar til följd....

håll tummarna för att såväl mens som spiraltrådar hittar tillbaka!!

• Oms

Telis - hoppas du inte tog illa vid dig, men nu minns jag inte inlägget men har för mig att jag tolkade det som att du inte visste vad du skulle göra, att du inte orkade längre och det var därför som jag började ge råd, det har iallafalla jag önskat att någon gjort i min situation så jag baserade det på mig själv medan du tänkte helt annorlunda.  jag är själv inte ngn som beklagar mig utan att vilja ha hjälp eller tips, tar alltid tacksamt emot folks åsikter och då kan det lätt bli så att jag tror att andra är likadana, sorry!

• Lapinette

Oms - håller tummarna för dig! Min väninna som också har superlätt att bli gravid (det var för övrigt hon som dök upp på min fest med en stoooor mage) blev gravid med sitt tredje barn pga spiral som bara "försvann". Allt gick dock väl med graviditeten.

Tinga - trist att jämställdheten i Japan inte tycks ha gått framåt de senaste 20 åren. När jag var där så var det mina kusiner (tjejer) som fixade iordning min frukost varje morgon och när vi besöket min pappas fd kollega så sa min pappa tillslut åt frun i huset att sätta sig ned, hon sprang skyttetrafik ut till köket hela tiden för att kunna serva oss. Och när vi var ute en kväll för att besöka några andra vänner till pappa på en japansk bar så upptäckte jag (när jag gick in där i min alldeles för korta kjol) att jag var den enda kvinnan!

Här packas det för fullt!

• MSW

Oj omsan! Hoppas att det löser sig på bästa sätt!! Vi hade jättetrevligt igår, och fick höra lite skvaller och så.. Jag och maken var kvar bland de sista! ska nog kunna fixa en bild på mig med! Kramar till alla!!

• Vännerfan

Hej tjejer!

Är bara inne lite snabbt och är alldeles för sen med mina kommentarer då jag likt Koko mest smygläser om ens det. Men jag vill såklart gratulera till er i plusvågen- Oupsie, Hattis och Gosnosen!!! Hattis, jag tillhör också dem som fick en brun blödning runt ca dag 35-38 nånting, men allt gick bra ändå. Håller tummarna för att det gör det även för dig!

Och stora, varma (eller nä, du vill nog hellre ha kalla!) kramar till PB!! Så sorgligt att läsa om hur dåligt du mår!!

Oms, Blir riktigt nervös för din skull när jag läser vad du skriver!! Hoppas att mens och koppartrådar, eller åtminstone mensen, kommer tillbaka!

För övrigt tillhör jag dem som tycker att det är FÖR varmt nu!! Men snart ska vi ta en tur till havet. Maken och Prinsen ska bara komma hem från svärisarna först. Lillprinsen ligger och sover inne (en grad svalare än ute) i bara blöjan vid en bordfläkt, efter att ha ammat och surplat i sig en rätt rejäl dos vatten.

Jag har insett att det som räddar mig i tillvaron är min förmåga att snabbt kunna somna om när jag blir väckt. Som härom natten, när jag fick min sömn uppdelade i 9 små delar; då hade det inte varit mycket människa kvar av mig om jag inte kunnat det. Tror det är amningen som gör mig lättsövd. När jag var gravid kunde jag ju ligga vaken i timmar mitt i natten dock. Då kunde det hjälpa att lyssna på avspänningsband. Ni får dock inte toka detta som ett råd, det är bara ren och skär info!  

Kram till er alla!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen