• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Ore

Jag känner också igen det där med att vara i osynk med maken... Vårt stora problem är dock tidsbrist. Jobb, barn, husbygge och så gärna någon form av normalt liv däremellan med allt vad det innebär i hushållsarbete och sociala aktiviteter. Det känns som att allt har gått på sparlåga så oändligt länge. Jag är förbålt trött på det, och jag tror att maken är det också men han är nog tjurigare än jag i att "bita ihop och köra på". Eller rättare sagt, det är saker som är viktiga för mig som vi fått dra ner på, hade maken inte jobbat med husbygget så är jag säker på att han hade jobbat med något annat så det känns nog inte lika jobbigt för honom, även om han inte skulle jobbat så mycket som han gör nu...

Vi har pratat om det sååå många gånger, och tycker att vi har lösningen. Jag "bestämmer" när han ska komma hem, och då kommer han den tiden. Problemet blir när jag försöker låta honom jobba så länge som möjligt, och tänker att "ja men kommer han hem vid sju så hinner jag ditten och datten och litet till". Men antingen så händer något som gör att han blir litet sen, eller så har han glömt något han bara måste fixa (ofta något viktigt, som måste vara gjort med huset så att inte saker och ting får vänta ännu längre...) Och när han kommer hem så kan han vara väldigt smutsigt och behöva duscha i 15-20 min innan han är ren. Och gå på toa, och ta fram nya kläder, och passa på att lägga in en del kläder i garderoben, och visa mig något husrelaterat och sedan ska vi laga mat och mata lillkillen och natta honom och sedan är vi båda trötta och inget blir gjort i alla fall. Suck...

• muggles

Här ett litet livstecken från mig; har inte internet på dator i sommarstugan och jag orkar inte logga in på mobilen utan läser bara ikapp på den... Nu hemma i huset för en kortis för att gå på Pink ikväll (går på högvolym på Spotify nu!), vattna lite, kolla posten och sedan iväg till stan. Kanske ett glas bubbel i solen? Skulle vilja skriva lite om era inlägg senaste tiden om jobb osv men hinner inte Har iaf ett jäkligt bra jobb som jag trivs med och rätt bra betalt så där kan jag inte klaga. Moa är förresten blöjfri helt och hållet sedan en vecka - det gick fantastiskt lätt och snabbt nu på slutet. Hon har inte kissat på sig på natten en enda gång hittills. Stora tjejen Sedan säger hon så roliga saker. Typ: "Ibland gillar jag sås. Idag är inte ibland." Haha, fullt logiskt!!! Semesterkramar på er!!!

• Oupsie

Hej, jodå, det är skönt att vara hemma. Just nu är det dock ganska sorgligt och ledsamt här . Min mammas bror avled idag efter ett par veckors sjukhusvistelse. Känns så himla overkligt, går och väntar på att telefonen ska ringa och någon ska säga att det var ett misstag, att han inte alls har somnat in och att han mår mycket bättre nu. Sen blir jag arg, för det är så jäkla orättvist! Varför? Han var bara i 60-årsåldern och det är alldeles för tidigt för att dö . Åh, mina stackars kusiner, och hans fru .

• Oupsie

Koko, hoppas att lite gemensamma besök hos kuratorn kan hjälpa.

Ore, förhoppningsvis så blir det väl bättre för er när ni väl flyttar in i huset men jag förstår att det känns tråkigt att aldrig ha tid tillsammans.

Vickan, vad kämpigt du har med amningen. Det må vara en kort period av ens liv, men när man väl är i det så är det jobbigt hur kort period det än är.

Muggles, ha det så kul på Pink! Och njut av lite bubbel i solen . Goa Moa, "idag är inte ibland" .

• Oupsie

Vickan, tack!

Det var skönt att läsa Moas roliga kommentar, den kom precis när man behövde få le lite också.

• viktualia

Oupsie - det udda med mina "amningsproblem" är ju att de inte involverar Trollet - för han äter och frodas och krånglar inte. Utan det är min känsla av att vara dygnetrunt-ockuperad plus att det gör ont av mjölkstockningstendenser till och från hela tiden.. Så när andra nojjar över att ungarna äter dåligt, mjölken inte rinner till osv osv.. så sitter jag med lite andra mer lyxartade problem...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen