Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
snaily - Fin randig filt med plastad undersida.
EA - Puuuh...
AM - Plan B är förnämlig, generös och ett utomordentligt alternativ till humlan!
snaily - Fin randig filt med plastad undersida.
EA - Puuuh...
AM - Plan B är förnämlig, generös och ett utomordentligt alternativ till humlan!
snaily - Jag är också dödshungrig!! Undrar hur jag ska lösa det, kanske måste jag LAGA något??
Surfar annars på alkomätare. Det blev aktuellt i helgen igen när vi var på bröllop. Den eviga frågan "vem kan köra??" dagen efter har vi båda ledsnat på nu...
nenne - Jag kan visst inte stava till dig, så jag har bara inboxat EA mitt nummer. Skickar ett sms till dig i stället. Träffas gärna på plattan i morgon (vågar du inte ses på anglais? ), fast jag blir nog lite senare än så... Typ kvart i eller så.
Nu storhandling sen ikappläsning! :)
NENNE!!! Jag har ju tappat ditt nummer också!
Inboxar mitt nummer utifall att du läser här innan du åker i morgon bitti, annars har ju ea och jag varandras nummer iaf, och du har väl ea's?!
snaily - Du har ju redan fått svar, dvs 9.45, cirka, på sergels torg.
SHIT vad roligt det ska bli!! Frågan är bara vad jag ska ta med mig, äkta vara eller fusk, jag kan verkligen inte bestämma mig! Fattar inte varför jag är så velig??
Hahaaa, jag hade ju nennes nummer kvar i min inbox! Så nu är det problemet löst.
lappis - Ja, jag tar vad jag har hemma och det är isf rotari rosé, som iaf jag tycker är gott. Sen är det tre oprövade äkta kort jag väljer mellan. Nä, det blir nog rotari faktiskt. Japp, nu har jag bestämt mig! Vad skönt.
cicci - Japp, och klart ni får följa med! Jag ska ha conny med mig, dvs skorpan kan sitta i lillebrors stol, så slipper vi mecka med sånt. 9.30, funkar det?
Är fortfarande alldeles lycklig efter lördagens picknick. Fast inte när jag tänker på muggles, då blir jag sorgsen, speciellt eftersom jag inte alls hade läst tråden på morgonen och inte visste att du testat minus. Det var någon som sa något om det under dagen, fast jag fattade inte riktigt... Förlåt om jag upplevdes som okänslig!
page - Åh, vad roligt att du kom, men jag misslyckades ju helt med att prata med dig! Får ta dig på orden och ta en sväng förbi hålan din. Under tiden tycker jag du kan komma tillbaka till tråden igen. Framför allt för att du har ett sånt fantastiskt nick numera!
Måste också instämma i kören som hyllar AMs gästfrihet!
porchez - Grattis till nytt gym!!
PB - MEN, vilket partaj vi ska ha hos dig nästa sommar!!
Cicci - Det var nog det halva glaset som jag gav bort ur min flaska som gjorde att jag inte blev lika på lyset som du. Och vilken chaufför jag var som tog 40 minuter på mig att ta mig till dig i morse...
Nu är batteriet på datorn slut, skit också!
muggles - Tänkte precis som snaily, vilka gardiner!! I övrigt riktigt *gäsp*-tråkigt inrett, men det såg ut att ligga väldigt fint till!
AM - Suck för jobbiga hyresgäster! Bra dock med positiva icke-sjukdomsbesked!
ICAS midsommartårta från 07 är verkligen fantastiskt god (kul att de i år publicerat alla sina midsommartårtor igen i buffé!), men jag har tyvärr inte provat att frysa botten. Kan dock inte tänka mig att det ska vara några problem att göra det, skulle absolut testa!
Vi har också skänkt bort saker mot avhämtning på blocket (skitbra!), men lägger bara ut emailadress just för att slippa en massa jobbiga samtal (vi har ju ingen hemtelefon heller och går således inte att luska fram ála vickan ).
Har varit på grillfest på dagis ikväll. Trodde vi hade tur med vädret eftersom det klarnade lagom till festen började, men sen började det regna igen, om än bara duggregn. Inte jättemysigt och det blev inte sent, men trevligt så länge det varade. Jag är så löjligt nöjd med vårt dagis!!
Sen har jag glömt vad mer jag hade tänkt kommentera. Som vanligt.
muggles, förresten, vilken tur att du inte tog illa upp!
Gick ju inget vidare när jag försökte hjälpa mugglan, men jag gör ändå ett nytt försök:
*spolar fram klockan åt PB och snaily*
telis - Jag måste ha missat alex schulman-debatten, cuz I lööv him!! Fattade dock inte alls hans storhet förrän han började ha inslag på äntligen morgon på radion.
Såg en del av vigseln och har nu även sett intåget i middagssalen. Det som slår mig är hur oerhört lyckliga vickan och daniel ser ut, och det gör mig GLAD!! Tycker hennes klänning är jättevacker, men förstår mig inte alls på diademet. Har aldrig tyckt att det är snyggt.
Hade jag bott i city hade jag säkert varit ute och känt på stämningen en stund, men nu tog vi och grillade korv med några kompisar hemma i stället.
snorkis - HUUUU, vilken dag!!! Var tvungen att läsa jättesnabbt för att komma till det lyckliga slutet...
Ikväll gjorde jag lasagne, med hemmagjord pasta! Såg ett gammalt jamie oliver-avsnitt häromdagen där han gjorde pasta och det verkade jätteenkelt. Och det var också!! 1 ägg och 100g mjöl (jag använde siktat dinkel från Berte Qvarn) per portion körde jag i matberedaren. Sen knådade jag det lite för hand också och sen kavlade jag ut degen med kavel eftersom jag inte har någon pastamaskin. Blev ju lite tjockare men till lasagne gör det ingenting. Jättelätt att kavla var det också. Och det blev så gott!!!
I morgon ska vi på kalas, roligt (cicci, har du redan öppnat kalas-rosén?? )!
*spolar vidare*