• zorken19

Svensexa! Kidnappningsförslag

Hejsan!

Min bror är bestman för mig och min sambo och han håller på att ordna med svensexa till min m2b å jag hjälper till lite.
    Vi försöker komma på nåt kul sätt att kidnappa honom¨på. Har ni några roliga förslag?
    Ska man bjuda alla som är bjudna på bröllopet eller bara de närmsta? Jag tycker det är bra att bjuda alla för då lär man ju känna varann för de som kanske inte känner någon direkt. Usch vad det är svårt! :)

• Svar på tråden Svensexa! Kidnappningsförslag
  • Lyckliga013bruden

bjud alla, bättre att bjuda för många och att undvika att någon känner sig utanför.

hmmm att rusa in på morgonen och tvinga ut honom är vanligt men inte sp kul. Bättre att lura iväg honom på ett jobbmöte eller liknande och när han kommer dit väntar alla kompisar där....

• Mr Bumbi

Jag är glad att min bror inte ska ordna min svensexa för enligt honom ska den vara kvällen innan bröloppet med enbart mina närmaste vänner, jag ska bli nersupen och därmed komma lite för sent till bröloppet stinkandes alkohol och billig damparfym från den lokala stripklubben.

Han skojar naturligvis, eller i alla fall överdriver, MEN han har en liten poäng tycker jag. Det ska vara lite av känslan "en sista kväll i frihet" där ingenting spelar någon roll förutom att ha riktigt kul med sina närmaste vänner. Förnedring i form av att sälja kyssar, vara utklädd på stan, ha suströmming i fickorna på gallerian etc är enligt mig och lyckligtvis även mina vänner ren IDIOTI.

Kidnappning är dock en bra ide, men jag som brudgum tycker att det enbart ska vara dom närmaste vännerna, dvs inte brudens far, bror eller liknande. Dom närmaste vännerna enbart och ingen förnedring men lite bus, dock bus som inte riskerar att bröloppet blir inställt ;)

• Superstarfia

Mr Bumbi skrev 2010-04-28 12:23:19 följande:
    Jag är glad att min bror inte ska ordna min svensexa för enligt honom ska den vara kvällen innan bröloppet med enbart mina närmaste vänner, jag ska bli nersupen och därmed komma lite för sent till bröloppet stinkandes alkohol och billig damparfym från den lokala stripklubben.Han skojar naturligvis, eller i alla fall överdriver, MEN han har en liten poäng tycker jag. Det ska vara lite av känslan "en sista kväll i frihet" där ingenting spelar någon roll förutom att ha riktigt kul med sina närmaste vänner. Förnedring i form av att sälja kyssar, vara utklädd på stan, ha suströmming i fickorna på gallerian etc är enligt mig och lyckligtvis även mina vänner ren IDIOTI.Kidnappning är dock en bra ide, men jag som brudgum tycker att det enbart ska vara dom närmaste vännerna, dvs inte brudens far, bror eller liknande. Dom närmaste vännerna enbart och ingen förnedring men lite bus, dock bus som inte riskerar att bröloppet blir inställt ;)

vilken tur att brdugummen inte har nått att säga till om då.. ;)

• Lyckliga013bruden

Vi bjöd alla killar respektive tjejer på möhippa och svensexa som var bjudna till bröllopet och som vi träffat. Självklart var det lämplig ålder, så svärmor och mostrar och svärfar och okända farbröder fick inte vara med.

Det var uppskattat av alla att bli inbjudna även om man inte är bästis med brudparet.

• Rufsas
    Mr Bumbi skrev 2010-04-28 12:23:19 följande:
    Jag är glad att min bror inte ska ordna min svensexa för enligt honom ska den vara kvällen innan bröloppet med enbart mina närmaste vänner, jag ska bli nersupen och därmed komma lite för sent till bröloppet stinkandes alkohol och billig damparfym från den lokala stripklubben.Han skojar naturligvis, eller i alla fall överdriver, MEN han har en liten poäng tycker jag. Det ska vara lite av känslan "en sista kväll i frihet" där ingenting spelar någon roll förutom att ha riktigt kul med sina närmaste vänner. Förnedring i form av att sälja kyssar, vara utklädd på stan, ha suströmming i fickorna på gallerian etc är enligt mig och lyckligtvis även mina vänner ren IDIOTI.Kidnappning är dock en bra ide, men jag som brudgum tycker att det enbart ska vara dom närmaste vännerna, dvs inte brudens far, bror eller liknande. Dom närmaste vännerna enbart och ingen förnedring men lite bus, dock bus som inte riskerar att bröloppet blir inställt ;)
    "Sista kvällen i frihet"? Låter som att ni kommer att ha ett jättesunt äktenskap... :-P
  • Mr Bumbi

Superstarfia skrev 2010-04-28 12:34:34 följande:
      vilken tur att brdugummen inte har nått att säga till om då.. ;)

För mig spelar det ingen roll för jag känner min bestman och han tycker ganska lika mig så jag tror att det blir ungefär som jag föreställer mig en svensexa... ;)

Det viktiga är, tror jag, att det blir en minnesvärd svensexa/möhippa där alla, men framför allt, brudgummen/bruden har väldigt kul!

• arontorp

Min sambos marskalk lurade iväg honom till bröllopsbutiken för att prova kläder som marskalken skulle ha på bröllopet. De provade lite olika grejer och sen kommer butikspersonalen ut med väst o keps i läder ( al'a läderbög, ursäkta uttrycket...) Min sambo fattar ingenting och helt plötsligt rusar alla grabbarna ut från lagret där de gömt sig. Kära sambon fick sen ha å sig outfiten hela kvällen...

Jättelyckad överraskning!

• Mr Bumbi

Rufsas skrev 2010-04-28 12:41:17 följande:
    "Sista kvällen i frihet"? Låter som att ni kommer att ha ett jättesunt äktenskap... :-P

Kollar man på TV serier och film så är det ju så det framställs.. Jag ser det dock inte så och därför jag satt det inom cituationstecken... ;)

• Rufsas
    Mr Bumbi skrev 2010-04-28 12:43:49 följande:
      Kollar man på TV serier och film så är det ju så det framställs.. Jag ser det dock inte så och därför jag satt det inom cituationstecken... ;)
    Förstod det, men kunde inte låta bli att skoja med dig...
  • zorken19

Min sambo har kanonbra kontakt med min bror och min pappa och det är hans önskan att de ska få vara med på hans svensexa. Å vill han ha det så så får han det.
    Tycker med det inte ska vara någon förnedring på svensexan utan man ska ha riktigt kul med sina vänner. Förnedring är rätt ute nu.

Jag tror att många hade uppskattat att få komma på svensexan men det är jättesvårt.

Svar på tråden Svensexa! Kidnappningsförslag