JUNI 2010 del 5
Jag har ju också redan fått min förra helgen, så här är det också lugnt! ;) Jag ska vika programblad hela kvällen! :)
Jag har ju också redan fått min förra helgen, så här är det också lugnt! ;) Jag ska vika programblad hela kvällen! :)
Jag inbillar mig att det är lääänge kvar ännu, när faktum är att det på lördag är 3 veckor :/ Vi ska hoppas vädret är bättre då än vad det är nu. Blåsigt, ösregnar och +7,5 grader.
Våra programblad är helt och hållet färdiga nu! :D Min mormor håller på att sy ihop dem i ryggen (istället för att stifta), med mörkrosa tråd ;) Och det blir jättesnyggt!
martinaa: tidslinjen var ju jättekul! Så synd att våra programblad redan är färdiga :) Annars skulle vi ha fått sätta in "19 maj 2006 -Helvetet fryser till is när Bruden träffar brudgummens föräldrar för första gången, och dessutom vinner Finland ESC!" ;)
Ja det är verkligen nära för er 5:e juni-tjejer!!!! :D Och det betyder ju också startskottet för alla oss i junitråden!! :D
Jag såg att startskottet går redan 4 juni med JosieJose som gifter sig då :)
Nu har jag överlåtit min blivande i händerna på 5 stoooora maskerade män ;) Det kommer bli en tung dag för dem alla... brudgummen är ändå den som steg upp sist (kl 8, de andra hade stigit upp kl 6 ;))
Bilder har satts upp på facebook från svensexan under dagen, så jag vet att det går lite i Mcgyvertema ;) Min blivande har fått långhårig peruk, och cowboyhatt ;) Han ser inte klok ut! Men desvärre fruktar jag att han kommer att få sova på soffan i natt, om han nu kommer hem. :/ Jag är tyvärr inget stort fan av fulla människor (även fast det är min blivande), och gillar det inte alls.
Som första dans har vi Lennart Carlbergs "barfotavals" :)
Och svensexan ja... De hade filmtema, så han fick göra allt från Hells kitchen, baywatch, dallas till Mcgyver :) Och jag tror han uppskattade det mycket...
Tyvärr slutade det hela inte så bra, egentligen. Det är så att jag blev utexaminerad trädgårdsmästare i fredags, och har haft kaffebjudning idag. Och från början hade vi tänkt ha igår, och det hade jag sagt åt BMs vänner också, att det är okej vilken helg som helst, utom denna... tydligen ville de inte höra på det örat.
I går morse när de kom och hämtade honom sa jag ännu en gång (åt hans kompisar) att vi har kaffebjudning idag kl 14 och att han ska vara hemma före det. Deras svar blev "inte vårt problem".
Runt 00 på kvällen får jag ett sms av en av hans vänner, att det kan hända han blir sen hem idag, eftersom man bara har svensexa en gång. Jag blev väldigt arg över detta eftersom de visste om vårt kalas idag och skickade tillbaka att de minsann ska se till att han är hemma i god tid före kalaset, och i bra skick dessutom! ... som svar på detta fick jag "vi ska göra vårt bästa"... och ännu en stund senare kom kompletteringen "dvs. vi lovar inget".
Det är ju hur respektlöst som helst!!! Speciellt när de från första början visste om att vi hade fullt upp denna helg!
Så jag ringde faktiskt min BM och förklarade vad som hänt (då var klockan runt 01 på natten)... och han hade trott att hans vänner visste om kalaset och hade ordnat så han skulle vara hemma, så han satte helt enkelt stopp för kvällen och tog nattbussen hem (sista bussen som gick, nästa skulle gå kl 14 nästa dag) och kom hem 03.30
Jag vet inte vad ni tycker, om jag reagerade fel... Men jag blev så arg på hans kompisar och hur de inte respekterade mitt examenskaffe som de visste skulle vara idag. Och det var visst tur jag ringde honom igår, för när han kom hem var han nog inte riktigt nykter, och i morse mådde han nog heller inte så bra ;) Men han hjälpte mig iallafall att städa vårt hem inför kalaset :) Och nu sover han så sött i soffan på balkongen ;)
Scarborough: Javisst har det gått fort! Och det känns lite tråkigt också på ett sätt, för jag har njutit så av planeringstiden!! :D Dock har jag ju ännu 3 hela veckor kvar att njuta innan jag står brud ;)
Grattis till alla nyblivna fruar!!! :D Hoppas ni hade en fantastisk dag!! :)
Det blev ett litet steg bakåt igår när vi skulle plocka mossa till bordsdekorationerna (mossabollar i terrakottakrukor) och det enda vi hittade var alldeles för torr, ljusgul mossa :/ Men istället hittade vi massvis med jättefint, ljusgrönt blåbärsris som kommer hamna i terrakottakrukorna istället, och pyntas med lite rosa bastband :)
Så har jag också beställt tid för att göra gelnaglar dagen före bröllopet! :D Dyrt som sjutton, men mina trädgårdsmästarnaglar är inget att visa upp på bröllopet ;)
Och så börjar det blir spännande här också! :D Imorgon får vi säga "nästa vecka gifter vi oss!!". Och på tisdag har vi övning i kyrkan på morgonen, provkamning på eftermiddagen, och efter det provsminkning :)
Är det så här det känns när allting är under kontroll????? :D
Jag tycker vi har det mesta inplanerat och schemalagt, så det är väl bara att följa och invänta dagen ;)
Idag har jag fixat kyrkdekorationer... Thujor i limegröna krukor!! :D
Ja-a hörni tjejer!! :) Imorgon gäller det! Konstigt nog har nervositeten inte infunnit sig ännu, trots att jag vanligtvis är världens mest nervösa människa (okej, jag erkänner, pulsen är liiiiiiite snabbare än vanligt ;) ) och brukar varken kunna äta eller sova. :P
Lokalen är nästan färdigdukad, och dekorerad... underkjolen hänger på skåpdörren, muffinsen färdigbakad osv...
Däremot är bilen otvättad, benen orakade, naglarna ofixade, muffinsen odekorerade osv... men det är sånt vi fixar under dagen ;)
LYCKA TILL alla andra som gifter sig imorgon!! :D
Wow så snabbt den första veckan som gift har gått! Vi har inte hunnit med någonting alls efter bröllopet! :P Bara städat undan lite :)
Lite bilder och text hittar ni i min blogg sandra.neuman.fi
Är det förresten någon annan som haft problem att byta namn på facebook???? Jag böt för en vecka sedan, och ÄNNU heter jag mitt gamla efternamn där :/
Grattis du också Tausen! :) Jag ska prova det jag också! Annars har jag följt anvisningarna helt och hållet!
Martinaa: jag vet faktiskt inte hur man kan kolla det på annat sätt... min mamma har tillgång till folkbokföringsregistret, så hon kollade upp det åt mej :)
På facebook har de FORTFARANDE inte fått dit mitt riktiga namn :( *morr*
Lite fusk att ni i Sverige har sådan lyx att ni får hem brev om att ni ska ändra körkortet... här i Finland måste vi själva gå till polisstationen och betala 70€ (alltså 700 kr) för att få ett nytt körkort. >:/