Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

JUNI 2010 del 5

Håller tummarna för er scarborogh, att ni får huset! {#lang_emotions_smile}

Var på stan idag och fixade lite. Köpte bland annat ett vanligt vitt lakan att ha med vid fotograferingen, om vi ska sitta i gräset eller så. Kan ju vara bra att lägga i baksätet på bilarna vi kommer åka i också.

5 dagar kvar...!
  • Martinaa

Skogshuggarbrud:
    Jasså du är smålänning då?! :D Jag kommer från Skillingaryd ursprungligen så de där ortsnamnen känner jag igen även om jag kan peka ut dem exakt på kartan kanske... Hehe, kollade upp på Eniro nu bara för det! :P
    Kul och bli intervjuad av tidningen, det blev ju vi också och fick både framsida och helsida i tidningen Dock ej i Expressen, utan bara i stadens lokaltidning.

Jag måste köpa nya papper idag och ska sen skriva ut de sista festhäftena ikväll så tror jag vi är good to go sen. Bestämde cake topper och betalade tårtan idag också. Skönt.
    Idag ska faktiskt sambon sitta och pyssla lite innan han åker till jobbet, medan jag sitter på jobbet och inte kan övervaka. Vi får se hur det ser ut när jag kommer hem ikväll, hehe.

• Martinaa

Tjoho!

Nu är naglarna fixade, borden är dukade, klänningen inlämnad hos frisören och mannens kläder hämtade. Nu är vi nog redo för imorgon...hoppas jag, hehe. Är oroväckande lugn faktiskt...

Nu ska jag snart göra mig i ordning så jag och älsklingen gå ut och äta ikväll. Nu kan vi bara slappna av och låta allt ske. Nu kan vi inte göra mer.Nästa gång vi hörs är jag fru!

• Martinaa

Hallå på er!

Gift och hemma från några dagar i Milano nu. Känns helt sjukt att allt man planerat och väntat på helt plötsligt har varit. Det hela känns som en dröm. Det har nog inte hänt... fast det där är ju vi på bilderna. Hur går det ihop?? :P

I Milano var det varmt och skönt, vi gick omkring i kjol och shorts hela dagarna. Hade gärna stannat en dag till eller två, men här sitter man hemma igen med regn utanför fönstret och ska jobba helgen...! Men om jag tittar mig på vänstra ringfingret så blir jag glad igen...! :)

Ps. Nån mer än jag som inte kan infoga smileys längre? Står bara fel på sidan när jag öppnar det lilla fönstret...

• Martinaa

Oooh grattis och lycka till alla 12 juni-brudar! Hoppas er dag blir minst lika fantastisk som vår! :)

• Martinaa

Nu har jag uppdaterat min bröllopspysselblogg med ett nytt "pyssel". Nu när jag inte sitter varje kväll med bröllopsplanering och har massa tid över så kommer den förhoppningsvis uppdateras oftare!

brollopspyssel.blogg.se

• Martinaa

Hihi, blir nästan lite avis på er som fortfarnde har er dag framför er! Det var så roligt så jag skulle vilja göra det igen. Samtidigt så är det rätt skönt att ha det avklarat också. Nu är det full fokus på att fatta att det har hänt samt öva på nya autografen, haha!

• Martinaa

Smilla:

Försök tänka lite personligt vid fotograferingen. Har ni en duktig erfaren fotograf kommer hon regissera er i olika poser och sånt som är lite "standard", men vad är typiskt er?? Vår mest personliga bild blev en bild jag bad vår fotograf om. Min man är väldigt förtjust i min rumpa (eeh, ja...) och brukar alltid gå och klämma på den, så jag ville ha en sån bild för att det var "vi". Vi går och han har tagit bilden bakifrån, och min man grabbar tag om min rumpa, haha. Inget vi skickar som tack-kort kanske, men ändå lite kul och annorlunda.

Annars gillar jag de bilderna som fotografen tog när vi inte var regisserade, dvs vi skulle gå från en punkt till en annan och vi gick och småpratade lite och han tog "smygbilder" på oss. De känns allra mest naturliga och jag gillar dem. Sen finns det många andra bilder som "mys-bilder" när man man pussar mig på halsen/axeln och så vidare.

Men viktigast är att ni försöker slappna av, vara er själva, skratta och ha kul framför kameran. Tänk inte för mycket "nu ska vi ta kort och då ska man le" för då blir det lätt stelt och poserat. Jag älskar bilder där man ser att en eller båda i brudparet verkligen SKRATTAR på riktigt, inte bara fnissar lite för att man ska vara glad. Sån glädje går rakt genom bilden! :)

Sen ska ni se till att ha bra med tid så ni inte känner er stressade!

Lycka till!

• Martinaa

Lycka till alla brudar idag! Hoppas ni har bättre väder än det är här där regnet öser ner. Kom ihåg o njuta och pussas mycket!

• Martinaa

Nu har jag börjat blogga och lägga upp bilder från vår dag. Gör det i omgångar för ett enda inlägg hade blivit himlans långt. Skriver ganska detaljerat, och det är främst för att jag själv ska kunna gå tillbaka och läsa det om ett år eller två, eller tio!

Under kategorin Bröllop hittar ni de två första delarna nu om Vårt bröllop. Mer kommer... :) martinaa.bloggworld.se/category/brollop/

• Martinaa

April99:
    Men ååå grattis!!! :D Gu va skoj! Önskar er all lycka!

Tausen:
    Stort grattis! Ni var superfina! :D

• Martinaa

Nån här som vet om man på nåt sätt kan kontrollera att namnbytet gått igenom? Har fortfarande inte fått nåt brev från Skatteverket, men har för mig att jag läst nånstans att man ska kunna söka på vad man är folkbokförd som... nån som vet??

Ang facebook så byttes mitt namn inom en halvtimme eller så.

• Martinaa

Jag ringde Skatteverkets talsvar och fick ett fax med de uppgifter jag är folkbokförd som i onsdags och då stod mitt nya namn. Idag kom brevet från Transportstyrelsen att mitt körkort måste förnyas. Jag heter officiellt samma namn som min man nu!

• Martinaa

Nån här som vill köpa ett presentkort hos Resia? Vi önskade oss presentkort hos Ticket, men ett par gäster köpte på fel ställe :P 6000 kr. Inboxa mig i så fall! :)

• Martinaa
    Ellabay skrev 2010-07-11 23:07:35 följande:
    Har btw lagt upp Några av våra tvåtusen bilder som togs den dagen! :)Kan titta på dom i en evighet. :)
    Fina ni va och fina bilder!
  • Martinaa

Jag väntade ett tag på pappret från Skatteverket att namnet gått igenom. Pappret från Transportstyrelsen om dags att förnya körkortet kom till och med innan det. I fredags postade jag brevet med nya fotot och namnteckningen till körkortet och IDAG kom brevet att kortet är klart för hämtning!! Snacka om snabbt jobbat!! :-O

• Martinaa
    Bettertogether skrev 2010-07-24 21:40:36 följande:
    Lite fusk att ni i Sverige har sådan lyx att ni får hem brev om att ni ska ändra körkortet... här i Finland måste vi själva gå till polisstationen och betala 70€ (alltså 700 kr) för att få ett nytt körkort. >:/
    700kr!?! Jösses!
Svar på tråden JUNI 2010 del 5