Smilla:
Försök tänka lite personligt vid fotograferingen. Har ni en duktig erfaren fotograf kommer hon regissera er i olika poser och sånt som är lite "standard", men vad är typiskt er?? Vår mest personliga bild blev en bild jag bad vår fotograf om. Min man är väldigt förtjust i min rumpa (eeh, ja...) och brukar alltid gå och klämma på den, så jag ville ha en sån bild för att det var "vi". Vi går och han har tagit bilden bakifrån, och min man grabbar tag om min rumpa, haha. Inget vi skickar som tack-kort kanske, men ändå lite kul och annorlunda.
Annars gillar jag de bilderna som fotografen tog när vi inte var regisserade, dvs vi skulle gå från en punkt till en annan och vi gick och småpratade lite och han tog "smygbilder" på oss. De känns allra mest naturliga och jag gillar dem. Sen finns det många andra bilder som "mys-bilder" när man man pussar mig på halsen/axeln och så vidare.
Men viktigast är att ni försöker slappna av, vara er själva, skratta och ha kul framför kameran. Tänk inte för mycket "nu ska vi ta kort och då ska man le" för då blir det lätt stelt och poserat. Jag älskar bilder där man ser att en eller båda i brudparet verkligen SKRATTAR på riktigt, inte bara fnissar lite för att man ska vara glad. Sån glädje går rakt genom bilden! :)
Sen ska ni se till att ha bra med tid så ni inte känner er stressade!
Lycka till!