• student75

jillian michaels 30 day shred

Idag har jag börjat med Jillian michaels 30 day shred. Jag ska köra programmet dagligen i 30 dagar. Jillian lovar en viktminskning på upp till 9kg, ska bli spännande och se hur mycket jag går ner. Min start vikt är 94,9kg.

Finns det någon som har erfarenhet av jillian michaels 30 day shred och vill dela med sig sina erfarenheter?

• Svar på tråden jillian michaels 30 day shred
  • Lyckliga013bruden

Nej, men jag blev nyfiken på vad det kan vara.

Är det träing eller diet, eller både och?

• student75

Det är en tränings dvd, innehåller tre träningsprogram på 20 min vardera (nivå 1 till nivå 3, där nivå 1 är lättast. Jag kommer att börja på nivå 1, hoppas att kunna klara av nivå 3 efter 30 dagar.

Man ska köra de här programmen i 30 dagar och sakta avancera uppåt. Varje del är indelat i x antal minuter Cardio, Abs och Strength. Genom att varva dessa tre så arbetar man med fler muskelgrupper samtidigt och bränner på så vis fler kalorier än om man skulle rikta in sig på en. Man behöver hantlar och ev en träningsmatta för att kunna köra programmet.

Dvd:n finns att beställa på Megastore.se för ca 149kr.

Jillian har även skrivit en bok som heter The 30-Day Diet and Fitness Plan for the Strongest, Sexiest You (finns på Adlibris för 189kr. Jag kommer inte att följa hennes diet utan kommer att följa viktväktarnas kostprogram.

• 100703 M och B

Det enda jag hört om denna är att om man är otränad när man börjar så håller man nästan på att kräkas av ansträngningen.. :D

At last my love has come along
  • Superstarfia

100703 M och B skrev 2010-05-03 11:18:51 följande:
    Det enda jag hört om denna är att om man är otränad när man börjar så håller man nästan på att kräkas av ansträngningen.. :D

haha ja men det är väl Jilian i ett nötskal.. ;)

Jag fullkomligt äääääälskar henne!!

• Lyckliga013bruden

20min låter inte så farligt länge att man skulle kräkas av ansträngning =)

• student75

Jag har kört nivå 1 och jag tycker att det är mycket anstängande, men inte så ansträngande att jag skulle kräkas av ansträngning. 

Jillian Michaels är en av tränarna i programmet The biggest loser.

• Lyckliga013bruden

jo jag vet vem hon är och hon har väl fått mer än en tjockis att kräkas men de är ju extrema =)

• Superstarfia

Jag händer på! Jag kör dock cambridge..

kommer köra 1 timmes promenad och se 30 min med Jillian när jag kommer hem.. :)

• Lyckliga013bruden

ni får berätta om Jillian ger resultat, 20min om dagen låter för bra för att vara sant även om man ändrar maten också

Svar på tråden jillian michaels 30 day shred