Florian skrev 2010-05-11 07:47:07 följande:
Det tycker min präst...Att lämnas över av sin far är förlegat och att sen gå in med honom till pampig ingångsmusik var konstigt.Vad säger ni?För mig känns det helt naturligt....TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 08:01Läste nu andra inlägg och förstår detta är en het debatt.Jag vänder mig främst till er som tycker det känns ok att lämnas över från sin far. Varför kan man då inte ha pampig musik till det?Tack för kommentarer om just detta...
Jag vet ju inte, kanske var det det att det är stillsam musik när alla andra går in (brudgummen, hans bestman, dina bridesmaids osv) men pampigt när du och din pappa går in, som om du och din pappa är viktigare än din blivande make. Kanske är det därför prästen reagerar, men jag vet ju inte som sagt. Troligtvis ville väl inte prästen att du skulle lämnas över alls, eftersom det är mot svenska kyrkans syn på vigseln och äktenskapet, och att dessutom gå in till pampig musik kanske var droppen. Men som sagt VARFÖR prästen tycker så får du fråga henne eller honom.