Era musikval
Hej!
Vilken låt har ni valt som in/utmarsch?
Vilka solosånger?
Vilken brudvals?
Behöver lite inspiration!
Tack!
Hej!
Vilken låt har ni valt som in/utmarsch?
Vilka solosånger?
Vilken brudvals?
Behöver lite inspiration!
Tack!
Vi ska ha Delsbo brudmarsch som in.
Ut är inte riktigt bestämt ännu. (Jag har skrivit en egen låt, men vågar inte riktigt spela upp den för gubben så jag vet inte om det blir den som ut! haha)
Som solosånger ska vi ha Speak softly love från Gudfadern samt förhoppningsvis What a wonderful world i Israel kamakavaweole (eller vad han nu hette, den fantastiske killen från Hawaii). Jag har inte clearat den med solisten ännu, ska träffa honom imorn.
Brudvals heller inte bestämd. Kom på en perfekt låt häromdan, men den försvann! haha hoppas den kommer åter!
Jag gillar verkligen If I used to love you baby - Lemma! Den är en het kandidat. Samt också At last med Etta James. Den vore iofs cool att kanske sjunga själv. Får se om jag törs! =)
Hoppas du hittar något du gillar!
www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m3745998.html
Här är en pågående tråd här på forumet. Musikvalet inför bröllopet är en ständigt pågående diskussion, man blir inspirerad av olika musik och det finns massor av sånger att välja på, det är bara fantasin som sätter gränser
Förslag till bröllopssånger
Vi kommer att ha följande
In - Mendelssohn ur en Midsommarnattsdröm
Solo - Sonja Alden Du är allt och en skärgårdslåt (Jurmo) som min m2b har anknytning till
Ut - Isfält Ronja Röverdotter Rider i skogen
Som bröllopsvals kommer vi att ha Stefan Anderssons Bröllopsvals från hagen.
Vi ville att låtarna ska ha svensk text och både solosången och valsen tyckte vi hade text som passade oss. Men det är inte lätt att välja.
www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m3685459.html
Här är en pågående diskussion angående in- och utmarscher
in mendelsohns ut griegs bröllop i troldhaugen brudvals Annies song
Lärkan: tack för alla musiktips!!! Saa tag mitt hjerte är ju en av de vackraste sånger jag vet, men jag hade helt glömt att den existerade. Nu föll plötsligt allt på plats!
Så glad jag blir att du känner till denna underbara sång
Det är en av de vackraste sångerna som finns!! Jag verkligen älskar att sjunga det stycket och blir överlycklig varje gång jag får tillfälle att framföra detta nästan överjordiskt vackra stycke!!
Anne Sofie von Otter sjunger Saa tag mitt hjerte Lyssna och njut!!
Hade jag gift mig i en kyrka hade den varit självklar, men det krävs ett piano till för utan pianomusik förlorar sången hälften av sin magi tycker jag. Hoppas du får sjunga den på många fler bröllop! :)
kul tråd!
För de som använder Spotify har jag satt ihop en lista med bara "bröllopslåtar". Kanske kan inspirera någon? http://open.spotify.com/user/cantaton/playlist/7xAU2i144XkMRBEFyBdPGZ