• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

hoho i stugan? Var är alla?

Vi har har hållt igång hela kvällen, uträttat ärenden, fixat hemma och packat. Imorgon bär det av till stugan, blir borta ca 1v.

• lanovia 08

Glad midsommar på er alla!
    Nu skall jag försöka hinna sova 4h eller något innan det är en liten som vill ha plats i min säng.

• Ninnnis

Glad midsommar och ha det så trevligt i stugan, Lanovia!

Jag fick också besök i sängen av en liten varelse vid 05-tiden  Jag och vovven sov en timme till, sedan gick vi ut på en 5-kilometers snabb morgonpromenad. Så härligt med sommarväder!

Hur har ni andra det?

• Ninnnis

Vi har fått kallelse till "nästa steg" *kryptisk* 18 och 24 augusti. Passar lite dåligt med semestern, men det får lösa sig.

*lämnar ämnet så länge*

• Sonja68

Glad midsommar allihop!

Ninnis, skönt ändå med lite datum att ta fasta på ang de kryptiska stegen på vägen.

Hos oss fortsätter renovering och konstant tjafs. Vi har inte planerat nåt särskilt till midsommar, bara att få klart skiten!!
    Men ikväll ska vi iallafall till kompisar och ska se nya Beck. De äger stans biograf och vi ska få en privat föreställning bara för oss, eftersom vi inte kunde gå på "premiären" . Lyxigt va?! Innan dess ska vi grilla förstås i solskenet Hoppas maken kan slappna av lite och bli på bättre humör.

Imorgon ska jag med flickorna (och maken om han har tid och bra humör) hem till byn och deras midsommarfirande med fika, klä midsommarstång och dans runt stången. På kvällen är vi bjudna till våra goaste vänner och ska grilla och festa av frun i huset som åker iväg en månad hem till Moskva på semester.

I övrigt så är det renovering och uppröjning hemma som gäller.

Hoppas ni alla får en härlig midsommar

• Ninnnis

Wow, vilken lyx med privat bio Sonja!

Hoppas tjafset lugnar sig och att ni får en riktigt härlig midsommar hela familjen!

• Daa

Glad midsommar, kära vänner!

Sonja: hoppas ni får klart renoveringen med så lite tjafs som bara möjligt.

Ninnis: skönt med datum för det kryptiska iaf. *lämnar också ämnet* (det är för övrigt någon gång där som det är dags för RUL för vår del. Har jag för mig. )

• Daa

lanovia: jo, nog har tanken farit genom våra huvuden, men vi resonerar ganska mycket som din make. Vi har ju heller ingen aning om hur det är om att ta hand om en, så då är det svårt att bli alltför rädd vid tanken på att ta hand om två. Det är omöjligt att föreställa sig.
    Jag ser framför mig många, många gånger då tvillingarna och jag storgråter ikapp i vild förtvivlan. Men tänk när hela familjen är harmonisk, så kul vi ska ha då.

I förrgår tog jag mig för att räkna ut BF på en sida på nätet, för första gången. BF kom inte som någon överraskning (att jag nog måste strunta i det och tänka mig en förlossning kring jul, då tvillingar har en tendens att vara lite ivriga att komma ut, är en annan historia). Däremot anser de att min graviditetslängd idag är 11+2 (de tar hänsyn till cykelns längd) istället för 10+4 som jag räknat ut. Lite psykologiskt viktigt att vara i vecka 12 istället för vecka 11. Fast barnmorskan anser väl att det är 10+4, så jag kör på det (men fortsätter ha i bakhuvudet att jag nog egentligen bara har knappt en vecka kvar till tolv fullgångna veckor. )

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...