• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Daa

Jordgubbstårta låter som en bra belöning för att ha plöjt den där lilla boken.

Ninnnis skrev 2010-06-24 14:13:39 följande:
    Jag har precis plöjt igenom en liten bok om danska arbetsmiljölagen... *gäsp*Nu vankas det visst jordgubbstårta!

• Ninnnis

Daa, det låter härligt, trots uppblåstheten

Åh vad härligt med semester!!!! Det är du verkligen värd!

• Ninnnis

Nu ska jag snart köra hem och vara midsommarledig  Vi blev spontaninbjudna på middag hos makens syster med familj ikväll, vilket passar perfekt eftersom vi visst hade glömt torsdagsmiddag i helgens storhandling... Dessutom bor de en knapp kilometer från oss så det är nära hem.

Imorgon blir det mysfirande hemma, med sill, snaps, grill och hela kitet. Ska bli mysigt att bara vara lediga ihop

• Fru sy

Kikar oxå in och säger glad midsommar. Våra midsommar planer blev ändrade i sista minuten, men det verkar lösa sig och bli bra ändå.

Idag har jag varit och hälsat på mina föräldrar och gått på en stor marknad som alltid är där dagen innan midsommarafton.

• Leksi

Hela tråden har tagit midsommarledigt! =) Hoppas ni har det riktigt härligt allesammans!!

• Fjällbruttan

Glad midsommar i efterskott
    Vi har frusit, blåst bort och regnat sönder....
    Midsommarafton tokregnade det på kvällen, åskan gick och strömmen med den... från halv åtta på kvällen tills kvart över ett på natten
    Men vi hade jättetrevligt ändå, åt middag på mitt jobb, mumsig midsommarbuffé och eftersom strömmen for så for alla gäster hem vid halv tio så då stannade vi och umgicks med mina arbetskamrater/chefer och vår barn lekte ute tills kvart över tolv på natten!

Gårdagen började bra med slutade i kaos...
    Maken kusin med familj skulle komma på middag (hon är även en av mina bästa vänner) och jag fixade med middagen stundvis hela dagen mellan ammningar och skrivarinstallationer.. inte ett dugg stressad(och jag är inte ironisk, jag var kolugn), men när maken dök upp vid 17-tiden och skulle börja plocka fram grillen och sen börjar domdera då blev jag rätt härsken, vi hade nämligen kommit överens om att han skulle börja grilla vid halv fem!
    Vi hade jättetjock fläskkött som jag marinerat i tre dygn + älghamburgare till alla barn (6st varav 4 är tonåringar...) alltså måste man börja i tid....
    Men tydligen inte, för då fick jag höra att han minsann visste bättre och det var inga bekymmer (varför erkänna att han glömt bort det??) och att jag bara var sur jämt...

DÅ blev jag as-sur, meddelade att han fick fixa resten själv som hade sån koll (hans paradrätt är potatisbullar) och gick och satte mig i vårt sovrum och gjorde ingenting,
    varpå han kom efter och meddelde mig att jag var en jävla surkärring och minsann skulle tala om det för gästerna när de kom att och att de var därför de inte skulle få nån middag...
    Då brann den norrländska furan igen (förlåt att jag snott ditt uttryck Sonja men det är så bra) och sa kolungt att gör du det!
    Jag tillbringade min kväll i sovrummet med Signe, han fick lösa allt själv och mina äldsta tjejer var in och pratade med mig innan gästerna kom och sa bara Heja mamma, stå på dig
    Jag gjorde faktiskt som familjeterapeuten sa, säger han dumma saker i sinne, låt han ta konsekvenserna! Nu kände jag ju att det också gick bra med de gäster som skulle komma så jag vägrade gå ner!
    Gissa hur förbannad han var! Sen drog han när alla farit hem och när han kom hem i natt har jag ingen aning om!

Men han var ångerfull idag, men jag är fortfarande less, vi är vänner men jag har ingen energi för honom, så nu är han på fotboll med de tre större tjejerna och jag och lilla Grodan (som är rund som en boll nu) är hemma och njuter av tystnaden

Sen róade jag mig med att kolla på det här klippet....
    och fick torka en tår ur ögonvrån

">

Kram till alla

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...