• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Ninnnis

Bra jobbat, Sonja!

Det blev lek med gudsonen i trädgården, en sväng till affären med honom för att stödhandla åt hans mamma, sill och nypotatis samt glass. Mysigt!

Gick det bättre med nya penseln? Hoppas sommarstället är bra!

• Ninnnis

När jag och gudsonen stod i kö i mataffären stod vi och pratade om bilar. Plötsligt säger han "Men kööör, ditt pucko!" och flinar busigt. Sedan vänder han sig framåt i kön och säger "Men gååå, ditt pucko!"

Jag berättade det för hans föräldrar när vi kom hem och de mumlade lite förläget att de kanske inte alltid är så pedagogiska när de kör bil...  

• Sonja68

Ninnnis skrev 2010-06-30 11:17:18 följande:
    När jag och gudsonen stod i kö i mataffären stod vi och pratade om bilar. Plötsligt säger han "Men kööör, ditt pucko!" och flinar busigt. Sedan vänder han sig framåt i kön och säger "Men gååå, ditt pucko!" Jag berättade det för hans föräldrar när vi kom hem och de mumlade lite förläget att de kanske inte alltid är så pedagogiska när de kör bil...  

Dessa ungar! Nä, man får verkligen tänka på vad man säger.
    Min T var tre år och skulle hjälpa farfar att spika i stugan i Ryssland. Så slog hon sig på tummen med hammaren och drar i med (men på ryska då) "Knulla din morsa horjävel". En typisk fras som ryska män drar till med, dock endast i sällskap med andra män, inte med kvinnor och barn närvarande. En slags shargong.
    Jag trodde farfar skulle få en hjärtattack
    Sen tittade han på mig! Jag bara skakade på huvudet och pekade på ´maken och sa: "Såna där ord finns inte i MIN vokabulär, ta ett snack med Er son istället"

Min make fick minsann höra att han måste ha bättre koll på var barnen är när han snackar med sina polare på telefon t ex.

• Sonja68

Det gick bättre med nya penseln, tack. Men såg att jag ändå missat. Jag ser så dåligt i visst ljus och särskilt om det blänker. Få se om maken fixar det eller ber mig göra det eller kanske vi bara lämnar det. Petitesser enl. min mening.

• Fru sy

Sonja: Den maten såg riktigt god ut, kanske skall överraska mannen imon när han kommer hem från jobbet med den maten. han skulle nog bli överraskad över vilken mat som helst eftersom det alltid är han som fixar maten

Ninnis: Låter som du hade en härlig kväll igår.

Min mamma är förskolelärare såh hon brukar får höra både det ena och andra ur barnmun om dagarna som de skrattar gott till. Även jag har fått höra en del när jag har vikarierat.

• Fru sy

Och sen har jag en fråga till er tjejer som brukar känna ägglossningen. Hur känns en äl ? Jag har ju inte haft äl sedan innan jag började med mina p-piller och då tror jag inte jag tänkte på det så mkt därför undrar jag såklart hur det känns. Hade nämligen lite "spänningar" i nedre magen igår kväll och inatt vaknade jag av att det gjorde ont i magen en liten stund och sedan gick det över.  Kände även att det spännde lite när vi hade sex ( sorry för det) kan det varit ägglossning jag hade?

• Daa

Ninnnis skrev 2010-06-30 11:17:18 följande:
    När jag och gudsonen stod i kö i mataffären stod vi och pratade om bilar. Plötsligt säger han "Men kööör, ditt pucko!" och flinar busigt. Sedan vänder han sig framåt i kön och säger "Men gååå, ditt pucko!" Jag berättade det för hans föräldrar när vi kom hem och de mumlade lite förläget att de kanske inte alltid är så pedagogiska när de kör bil...  

*fortsätter skratta åt Sonjas dotter*
    Ja, nog får man vakta sin tunga när man hänger med barn...

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...