Avtal vid beställning av cateringfirma?
Jag tror att jag blir knäpp på vår cateringfirma...
I februari, ja februari, var vi där för att äta lunch och snacka bröllopsmeny. Hon hade missuppfattat och trodde att vi kom för att provsmaka bröllopstårta. Fine, vi åt tårta och bestämde vilka smaker vi ville ha. Vi förklarade hela upplägget på bröllopet och vad vi ville ha samt frågade henne om råd. Hon lovade att återkomma veckan efter. Veckorna gick och vi hörde ingenting. Jag mejlade och fick inget svar. Min smabo mejlade och vi fick svar efter några dagar. Det hade nu gått mer än en månad sedan vi var där.
Nu svarar hon inte på mejl längre osv. När vi ville ses för att skriva avtal (vi vill ändå ha henne eftersom maten är fantastisk) så ringer hon en kvart innan för att berätta att hon glömt bort det. Hon lovade då att skicka avtalet. Det har nu gått tre veckor och inget avtal har skådats.
Jag är rädd att hon är lika oproffsig på bröllopsdagen. Om hon nu ens behagar att dyka upp. Jag har fått tag på henne via rekommendation så helt bakom flötet kan hon ju inte vara.
Nu undrar jag - är det vanligt att man har avtal vid en bröllopsbeställning? Vi har fått en offert men inget är ju underskrivet osv. Hon suckade lite när jag sa att vi ville skriva avtal och det är därför jag blir så osäker.
Det börjar att bli lite brådis och paniken kommer krypandes... Kan ni snälla brudar/blivande brudar/fruar/övriga hjälpa mig?