• Moi mokulat

"Något gammalt, något nytt – något lånat, nånting blått”

Sederna, traditionerna och för att inte nämna myterna är många runt bröllop. Några är våra egna men många är plockade ur amerikansk tradiotion och då främst från filmer. ”Något gammalt, något nytt – något lånat, nånting blått” är inte svensk sed men idag är den lika vedertagen som Kalle Ankas julafton.

Vad ska ni har?

Något blått är mitt strumpeband
    Mitt något gammalt är min klänning. (köpte den på blocket)
    Något nytt är mina skor.
    Något lånat har jag ingen ide för än.

• Svar på tråden "Något gammalt, något nytt – något lånat, nånting blått”
  • TalisQualis

Jag hade tänkt ha alla fyra, men har inte riktigt fått till det ännu.

Något nytt är klänningen, något gammalt är slöjan (köpt här på köp & sälj), jag har två par skor och har inte bestämt vilka jag skall ha, det ena paret är blå. Men någonting lånat har jag inte fått till ännu!

• Moi mokulat

Tänket man kunde låna öronhänge. Men jag vet ingen som har ett par jag skulle vilja ha.

• TalisQualis

Nej det är svårt det där! Vi gifter oss hemligt så jag vet inte ritingt hur jag skall lösa det där utan att avslöja någonting om bröllopet!

• Martinaa

Läste nånstans att det helst ska vara lånat från en vän som är lyckligt gift. Som exempel hade de en näsduk eller ett smycke. Jag tänkte fråga en kompis som gifte sig förra året om att låna ett armband.

• Moi mokulat

hmm.... ja fråga någon om du får låna något smycke för du sk på en fest och den passar så bra till din nya klänning

• TalisQualis

Ja så kan jag ju såklart göra! Tack för tipset :)

• SofieochJamie

Nytt: Klänning, skor, smycken mm
    Gammalt: Broderad näsduk från min farmorsmor
    Lånat: Spetsparaply som en kompis gjort till sin systers bröllop, och systern är numera lyckligt gift
    Blått: Strumpeband

• minimis

Jag trodde att det skulle vara något fått också, har jag helt fel?? haha, jag tyckte väl att det rimmade bra!

Ska ev. låna underkjol av en bekant som är lyckligt gift. Det mesta är ju nytt så med det andra får jag se hur jag gör...

• Iselle

Nytt: Klänning
    Blått: Skor
    Lånat: Örhängen
    Gammalt: Vet inte! Kommer inte på något gammalt jag vill ha på mig...

• Malin och Joel

Något blått: Strumpebanden
    Något gammalt: Mammas pärlhalsband alt mina trosor :P
    Något nytt: Klänningen
    Något lånat: Mammas pärlhalsband

Svar på tråden "Något gammalt, något nytt – något lånat, nånting blått”