• glaca

21 augusti 2010

Jag vet att jag inte är ensam...
    Jag vet att det kommer fler.

Ska vi "hänga" här tillsammans? 

• Svar på tråden 21 augusti 2010
  • Maxiander

Underkläder är aldrig lätt men roligt när man hittar rätt :) Älskar underkläder och lägger gärna mycket pengar på dem då det är minst lika viktigt som de andra kläderna, oavsett om det är bröllop eller inte :) Men sen är jag en av dem som verkligen gillar undrekläder me ;) AP har mycet snygg men vet inte hur de är med storlekarna? Förstår om man tröttnar om det rä svårt att hitta rätt storlek, själv har jag ganska lätta att hitat min storlek även om jag tycker att de stora kedjorna alltid har dålig passform och är obekväma..

Idag är jag stolt över mig själv. Hittade nya bröllopstidningar i tidningshyllan och köpte dem INTE! Nu blir kärleken glad som anser att pilastern väller över av just bröllopstidningar, hihi :)

www.maxiander.se/

• Bride in leather
    stiina skrev 2010-06-08 20:00:25 följande:
    Tyvärr har de inte min storlek så jag dissar dem ;)
    synd
  • VanessaB

Stressad som tusan över klänningen. Hade tänkt beställa en kina klänning men jag vet inte om jag hinner.

När har ni bestämt möte med prästen?! Har inte bokat något ännu!

Skickade in hindersprövningen i förra veckan så det känns lugnt! En sak som verkar lätt att glömma bort! ;)

Underkläder är nått som måste bockas av på listan!

• stiina

Prästen ringde min sambo idag och bokade tid till den 21 juli och vi gifter oss den 21 augusti. Ska dock ringa honom angående musiken då vi redan bestämmt tre låtar som min systers sambo ska spela/sjunga och jag vill inte komma en månad innan och få veta att han inte får spela dem. Bäst att höra direkt för det är inte snällt mot min systers sambo om han övar en massa och sen inte får spela dem.

Hur har ni tänkt göra med musik? Vi hade tänkt ha tre solo varav en enbart är ett pianostycke och två psalmer. Hoppas prästen gillar detta:)

• glaca

Vi funderar på samma saker... det är ursvårt med musiken. Vi har inte direkt någon självklar solist. Jag vill att sambon ska sjunga, men det vill inte han. Vi jobbar på det. Tipsa gärna om psalmer... det är svårast tror jag.

• Forsbergs

Här är ett par till som gifter sig 21/8

• Jockesfru2b

Hej på er brudar!
    Liten uppdatering... Visst blev det möhippa i helgen!!! En sådan sjukt rolig dag! Inget att oro sig för alls (så här i efterhand). Ett gäng vänner kom och överraskade mig i lördagsmorse... Alla stod och ropade mitt namn (var på övervåningen i huset), och tårarna började tokflöda med en gång!! Jag blev så glad/överraskad/rörd, allt på en gång. Fick klä på mig neonrosa tights, stor tröja med Mussepigg, och en "brudkrona med slöja"- a la Madonna/80-tal.  Det blev picknick och frågesport om min blivande man, i gräset på Liseberg. Fick åka lite saker (är ganska rädd för sån't, men de valde "snälla" attraktioner). Sedan åkte vi till en mysig studio/silversmed, där det var framdukat frukt och choklad etc. och jag fick göra en jättefin ring (blev sååå nöjd!) med mina barns namn på. Medans resten av gänget gjorde andra smycken. En lugn stund, och lite tid för "tjöt". Ditt kom en gammal barndomskompis som jag inte har träffat på ett tag (mer tårar!)
    Sedan åkte vi hem till en kompis i stan. De hade beställt grekisk mat från min favoritrestaurang (Lilla Tavernan i Göteborg), och dukat fint... Det blev lite "husmorstester" och presenter ifrån vänninorna (jag fick gissa vem som hade köpt vad...kul!) Alla hade tagit med sig skivor "från förr", som vi hade på våra förfester... Sedan blev det "Karaoke-taxi" in till stan, där vi dansade till kl. 04:00...och drack cosmopolitans ;)
    Oj vad långt det blev! Men åh vad nöjd jag blev över min möhippedag!! Inte alls som jag hade trott och fantiserat om tidigare- bättre faktiskt! Lycka till alla ni som har det framför er! (Vet att min var ganska tidigt, av lite olika skäl.)

• Romance

Så härligt det låter Jockesfru2b!! Glad för din skull, det är härligt med riktigt goa vänner.... själv väntar jag med spänning....vet att det kommer bli, men har absolut ingen aning om när.

• Ingvarsson

har bokat tid med prästen för att prata om vigselprogramet. har nästan det klart, men ska höra vad hon tycker om det.
    Med klänningen går det inte bra, verkar som jag inte kommer att hitta någon. Finns ingen som riktigt faller mig i smaken, men får leta vidare.

• jennsan82

Här e en till som gifter sig den 21 augusti! Gissa om jag längtar!!! Känns som det e 1000 saker att göra, vet inte i vilken ordning jag ska börja!
    Det största e ordnat, blommor, mat, ring, tårta, klänning, skor, fotograf osv.
    Har börjat greja lite med festprogrammet, vilket e mitt största problem. Ska ha en liten presentation av varje gäst, o det e inte lätt o komma på ska jag säga! Sen e ju inte jag så bra på datorer så jag vet inte hur vi ska få dom bra. Hoppas verkligen min sambo grejar det.

Svar på tråden 21 augusti 2010