• glaca

21 augusti 2010

Jag vet att jag inte är ensam...
    Jag vet att det kommer fler.

Ska vi "hänga" här tillsammans? 

• Svar på tråden 21 augusti 2010
  • brajt

har ni valt vilka blommor ni ska ha i bordsdekorationerna? Jag behöver lite tips om vad som finns i augusti och som helst inte är allt för dyrt. :)

• cire

weiii ja det är bara 2 mån kvar idag!!! Kan inte fatta vart tiden tar vägen?!

Känns som om vi har en del kvar att planera. Men de stora bitarna är klara, som kläder, catering, ringar, musik mm. Just nu känns det som att alla lösa trådar ska knytas samman för att det ska bli så bra som möjligt. Det jag har mest huvudbry om är dekorationen av lokalen...Vet att vi vill ha cylinderformade vaser i lite olika höjder där vi sänker ner en blomma under vattnet, blir så fint och sen ha ett flytljus på. Men saken är den att det är ett väldigt eko i vår lokal så vi har köpt massor av tyg att hänga längs väggarna, men jag oroar mej för att det ändå inte blir bra...

• Bride in leather
    glaca skrev 2010-06-21 11:13:02 följande:
    Jag är less på detta bröllopsplanerande nu. Idag har vi sista dagen för OSA. 14 personer har inte svarat, bl.a. sambons syster. Vi har en ny plan för de som inte svarar. Vi räknar helt enkelt med att de inte kommer, och när de svarar säger vi att det tyvärr inte finns någon plats. Vi bjöd helt enkelt in några andra som var angelägna om att dela vår dag. I morgon ska vi träffa prästen. Vi börjar få en bild av hur vi vill ha det. Mycket musik. Jag vill byta ut texten på "Den blomstertid..." till Mark Levengoods Sommarpsalm för vuxna. Jag hoppas att jag får igenom det. Jag har förberett en schysst motivering.
    Dålig stil,speciellt av systern.

Hoppas du får igenom det:)

• Bride in leather
    glaca skrev 2010-06-21 12:40:26 följande:
    Förresten: Det är exakt två månader kvar idag!
    wow ja det är det minsann:)
  • glaca

Varmiz skrev 2010-06-13 23:27:13 följande:
    Stiina: Jag köpte mitt set på Change på Nova i lund men har även provat på Familia. Femilet finns både i Köpenhamn och (jag har ju nära över till) Helsingör som oxå har en butik.Glaca: Jag hittade helvita ballongklänningar till mina barns kusiner (2tjejer) på Zara (kan lägga upp bild på dem) de ska nämligen gå med mina 2 i brudföljet. Vill ha en något "finare" stil på dotterns så att hon sticker ut lit. Har kikat på ett antal på sidan www.littlefairies.se de har mycket fint till hyfsat pris.

Jag var på Little Fairries... (hur stavas det ). Det var mycket billigt och sött. Vi köpte ett västset till sonen, men det är ganska dåligt sytt. Kvalitén är inte den bästa, tänkte bara varna om det... men det var ändå prisvärt.

• glaca

Osa.t gick ut igår: 10 personer valde att inte svara alls, ett par svarade imorse. Svägerskan ringde och berättade att de inte visste hur de skulle göra eftersom dottern inte får följa med, och de kan inte lämna henne till en barnvakt. Dottern är 6 år men har aldrig varit hos någon barnvakt.

Idag kallade vi in reserverna. Det var åtta stycken, hälften av dem har redan tackat ja!

• Bride in leather
    glaca skrev 2010-06-22 11:05:15 följande:
    Osa.t gick ut igår: 10 personer valde att inte svara alls, ett par svarade imorse. Svägerskan ringde och berättade att de inte visste hur de skulle göra eftersom dottern inte får följa med, och de kan inte lämna henne till en barnvakt. Dottern är 6 år men har aldrig varit hos någon barnvakt. Idag kallade vi in reserverna. Det var åtta stycken, hälften av dem har redan tackat ja!
    Dags då kanske?

Annars får de ju missa bröllopet.

Jag ska ha barnvakt till mina,syrrans barn,brorsans dotter och brorsans ex opponerade sig lite men det skiter jag i faktiskt.

• cire

Vi hade osa 1 jun och det är några som valt att inte svara, så vi räknar helt enkelt bort dom. Jag tycker att får man en inbjudan till ett bröllop så ser man till att svara i tid vare sej man kommer eller inte.
    Vi kommer också att ha barnfritt på bröllopet fast barnen är välkomna till kyrkan. Vi har inte haft några alls som har klagat på det! Känns bra att de accepterar hur vi vill ha det.

Var just i kyrkan som vi ska gifta oss i, har inte vart inne i den tidigare. Den var så fin, liten och mkt intim. Funderar just nu på musiken i kyrkan. Vi har en kille som ska sjuna och spela Utan dina andetag- Kent och Hallelujha-jeff Buckley. Men sen har vi inte bestämt in och ut musik. Psalmer lutar åt sommarpsalm 201 och 411 vet ej vad den heter.

Vad ska ni andra ha för musik och psalmer??

• Cylt

Trist!
    Folk kan verkligen inte bete sig:( Vårt folk skötte sig faktiskt den här gången och alla utom tre hade svarat när vi övergick till efter OSA. Två av dem svarade två dagar sent och den sista är min BMs farmor som är 1000 år gammal och bor utomlands, så vi får se.

Jag fattar inte riktigt det där med familjer som aldrig låtit sina barn vara hos barnvakt och därför stannar hela familjen hemma från bröllop och andra kalas där barnen inte riktigt är välkomna. Jag förstår NATURLIGTVIS att alla gör olika med sina barn och att alla har olika förutsättningar. Min kille har haft turen att ha hängt med sina far- och morföräldrar sedan han var typ ett par månader. Även hans farbröder, mina- och hans pappas närmaste vänner, hans gudföräldrar och andra släktingar har varit barnvakt - inte bara när det varit nödvändigt och akut, utan även bara för att de velat skapa en relation med vår lilla kille som är mer än "bara" att vara mormor, farbror eller mammas kompis.
    Däremot fattar jag inte varför inte din BM:s syrra lämnar lilltjejan med sin pappa om det finns en sådan och kommer ensam? Det är ju trots allt hennes brorsa som gifter sig?!
    Så skulle jag ha gjort, men det är jag det!

glaca skrev 2010-06-22 11:05:15 följande:
    Osa.t gick ut igår: 10 personer valde att inte svara alls, ett par svarade imorse. Svägerskan ringde och berättade att de inte visste hur de skulle göra eftersom dottern inte får följa med, och de kan inte lämna henne till en barnvakt. Dottern är 6 år men har aldrig varit hos någon barnvakt. Idag kallade vi in reserverna. Det var åtta stycken, hälften av dem har redan tackat ja!

• glaca

cire skrev 2010-06-22 11:20:26 följande:
    Vi kommer också att ha barnfritt på bröllopet fast barnen är välkomna till kyrkan. Vi har inte haft några alls som har klagat på det! Känns bra att de accepterar hur vi vill ha det.
    De flesta har sagt att de tycker att det är skönt att komma utan barn.

Vi ska träffa prästen idag. Jag vill ha Blomstertiden med Mark Levengoods text och I denna ljuva sommartid som psalmer. Om det kommer många barn till kyrkan funderar vi på en imporviserad barnkör som sjunger Blinka lilla stjärna/Gud som haver tillsammans med övriga besökare. Då får alla barnen komma fram så att de ser ordentligt under själva vigselakten.
Svar på tråden 21 augusti 2010