• ollasulrika

Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!

Här kommer tråden för oss som försöker gå ner i vikt med hjälp av pulver och vanlig mat...

Lite frågor vi kan svara på...

högsta noterade vikt nånsin?

startvikt nu?

Vad är ditt mål?

Hur mycket väger du nu?

• Svar på tråden Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!
  • Ängla80

Steinhammersfru skrev 2010-07-15 10:41:20 följande:
      Nu har jag inte testat Cambridge pulver så jag vet inte hur dom är. Men följde du exakt till punkt och pricka deras förslag vad gäller mängden pulver och vatten?Jag går på Xtravaganza och tappade 23 kg på mindre än 14 veckor på ren pulverdiet. Under den perioden så var det bara den rekommenderade mängden pulver, vatten (3-5 liter utöver mängden vatten som man blandar pulvrena med), kaffe (svart) och te som jag fick dricka. INGET ANNAT!...

Hejsan Steinhammersfru!

Jag förstår precis vad du menar och har också läst att många fuskar.

Men jag åt 3 veckor ren kur med cambridge, inge fusk alls, hade t o m mot slutet svårt att få i mig de 3 påsar om dagen som jag skulle. Jag gick ner 3 kg ca och gick upp 1,5 kg när jag började äta(vätska).

Så alla är vi olika och alla metoder passar inte alla. Det gäller att hitta sin metod helt enkelt. Jag tror det är bra att alla erfarenheter kommer fram så att man inte känner sig så värdelös när man har ätit shakes non stop utan att fuska och ändå inte gått ner i vikt.

Lycka till alla på alla sätt! Ner ska vi!!

• mamablues

Intressant tråd det här! Jag beundrar verkligen er som står ut med endast pulver i flera veckor/månader i sträck! Själv prövade jag cambridge för 4 år sedan och jag klarade 8 dagar sen höll jag på att svimma. Kan ju tillägga att jag älskar mat så det är så svårt. Svårare är det när ma har barn och måste laga mat till dem med...suck.

Jag fick barn i december å har tappat 20 kg sedan dess med hjälp av gi. Nu försvann visserligen 7 kg med förlossningen, hehe, men ändå.

Vikten har stått still ett par veckor pga slarv och fusk men nu har jag tappat 2,6 kg sedan i måndags!

Får jag vara med här även om jag inte kör pulver?

Högsta vikt någonsin: 102 kg (dagen innan förlossning)

Startvikt nu: 81,1 kg

Målvikt: 65 kg helst till bröllopet men nöjer mig med 70kg med!

Ni är så duktiga allihop som går ner! Även om det bara är några hekto för några så är det ju ner och inte upp i vikt!

Stor kram på er!

• stintan80

Jag måste på nåt sätt efter 3 grav gå ner i vikt.... ha ca 7 kg kvar till normalvikten,och en väldigt lös extramage som hänger över byxlinningen...   Jag är vldgt kräsen,så det MÅSTE smaka gott,förslag på pulvertyper?? eller soppor?

• empa83

camebridge eller modifast är det som är godast tycker jag, som också är väldigt kräsen... dricker bara chokladsmaken;)  modifast är nog lättast då man kan köpa det på apoteket. camebridge måste man hitta en återförsäljare på.

• ollasulrika

Jag skulle nog säga att jag gillar modifast bäst... men smaken är som baken.... cambridge tycker jag smakar rumpa...he he he

Har inte hänt så mycket på vågen ...står på 109,5 kg nu... men jag e glad ändå...sakta men säkert.

Idag va jag å shoppade klänning... vill ha ett ombyte ifall det blir för jobbigt med brudklänningen eftersom den är så tjock i tygen å mycket släp...

Hittade på lindex två klänningar för priset av en...så jag betalade bara 199 kr... å det sjuka är att klänningarna var i strl 44 & 44/46 ... jag har ALDRIG kunnat ha den strl så länge jag kan minnas... förra sommaren bar jag 52-54 på kläder... fatta att jag kände mej stolt i provrummet.

Testade en rosa festklänning med tyll i strl 50..tänkte att den borde jag kunna ha för den såg ganska liten ut. men när ja fick på mej den så hasade hela överdelen ner på armarna å den va för stor i midjan osv... så inte klokt ut...

Det e så jäkla svårt att fatta att man blivit mindre när man testar kläder...man är kvar i dom gamla storlekarna....

• empa83

gud vad roligt för dig att få köpa mindre storlek! det är ju sånt som motiverar en mest;)

• Dsy04

jag undrar en sak, vet att det är många som kommer in o läser om den här intressanta tråden få se om nån vet om detta

jag har börja köra med pulver 

ersätter frukost o middag med pulver o sen äter jag vanligt lunch ....kan man gå ner i vikt om man äter lunch o andra målmat pulver?

jag förväntar mig att gå ner lika fort som de som kör rena kur

Tack för svar

Lycka till , alla tjejer o killar som kör alla sort kur ...

• melondoft

Dsy04 skrev 2010-07-17 11:03:37 följande:
    jag undrar en sak, vet att det är många som kommer in o läser om den här intressanta tråden få se om nån vet om detta   jag har börja köra med pulver  ersätter frukost o middag med pulver o sen äter jag vanligt lunch ....kan man gå ner i vikt om man äter lunch o andra målmat pulver?   jag förväntar mig att gå ner lika fort som de som kör rena kur Tack för svar Lycka till , alla tjejer o killar som kör alla sort kur ...

Det kan vara svårt att gå ner lika fort som de som äter ren kur då du automatiskt får i dig fler kalorier när du äter ett mål mat och dessutom kommer du automatiskt fylla på dina sockerdepåer (du går alltså inte in i ketos när du inte kör ren kur). Det bästa sättet för att få så bra viktnedgång som möjligt trots att du äter ett mål mat är att äta ca 100 g rent protein (köttbit, fiskbit, kycklingbit osv, inte köttfärs och liknande) och sen enligt tallriksmodellen med hälften grönsaker och endast en liten del kolhydrater. Denna portion ska dock vara LITEN, alltså inte en fullstor tallrik utan mer vad vi idag använder som assietter. Lycka till!!

• alos

Japp nu e det 3 veckor kvar till den stora dagen. Har käkat som en häst nu i 1,5 vecka. Bara ökat 1 kg. Nu e det soppa som gäller i allafall 2 veckor. Sista veckan ska jag börja äta för att inte magen ska paja på bröllopsdagen. Hoppas gå ner något mer kg.

• Dsy04

jag skrev en litet grej fel..

jag förväntar mig INTE att gå ner i vikt lika fort.

men at gå sakta ner... 

Svar på tråden Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!