• ollasulrika

Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!

Här kommer tråden för oss som försöker gå ner i vikt med hjälp av pulver och vanlig mat...

Lite frågor vi kan svara på...

högsta noterade vikt nånsin?

startvikt nu?

Vad är ditt mål?

Hur mycket väger du nu?

• Svar på tråden Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!
  • Fru i juli 2010

Jadå, magiska 66,9 kg (totalt 4,3 kg sen förra måndagen) visade vågen nu på morgonen! Jag är överlycklig! Det går så bra! Sista dagen med endast pulver idag. Imorgon ska jag få mumsa på en burk keso! Heja!

• ollasulrika

Fru i juli 2010 : va duktig du är!   När i juli är det du ska gifta dig?

Här visade vågen på 109,6 imorse.. minus alltså... nu ligger jag på 2,8 kg minus alltså... känns bra. mitt mål var ju att minska 2-4 kg innan bröllopet till att börja med .så detta ser ju lovande ut... nu ska vi spräcka minus 3 kg snart...he he he ... sen 4 ....

• Miceme

Kunde inte hålla mig från vågen, och den stod kvar på samma, det är jag fruktansvärt glad över efter denna helgen!
    Körde enbart pulver igår och tänker göra så idag med.
    Det blir inte mycket tränat nu i denna värmen heller, jag orkar helt enkelt inte!!

När är det ni gifter er?

• Oniq

Provade Camebridge tillsammans med sambon i början av maj. Vi ska gifta oss nästa år och jag ville testa tidigt ifall en sådan kur alls fungerade. Kilona rasade av min sambo men jag tappade allt som allt knappt 2kg på 2veckor av totalsvält! Den sk ketosfasen såg jag inte skymten av och damen som vi köpte påsarna av höll på att få en snyting när hon, efter två veckor, föreslog att jag skulle äta ännu mindre än de 3påsarna om dagen som var brukligt. Säger man så till någon som håller på att gå åt av svält? ;)

Efter det har vi kört på lite vettigare mat och trapat ner på kolhydraterna (mackor och pasta i överflöd dominerade matbordet tidigare).

Pojkvännen har rasat nästan 20!?!!kg sedan maj och jag knappa 5kg.

Någon mer som har samma erfarenhet av pulverdiet? Vad gjorde jag för fel? Borde jag prova något annat? Man vill ju vara så vacker som man bara tror det är möjligt när man väl står där och säger JA till den man älskar mest av allt. Jag har tid på mig, men tålamod är inte min största dygd direkt.. ;)

• ollasulrika

Jag gifter mej den 24 juli... 17 dagar kvar!

ja håller inte det minsta nån sträng pulverdiet..jag äter 2-3 påsar per dag (mestadels 2 om jag ska va ärlig) ... sen äter jag kött (proteinerna) och nån frukt. För mej funkar det bättre... blir helt tokig av enbart pulver.... ha ha ha..

• Fru i juli 2010

Jag gifter mig 31 juli! 24 dagar kvar! Heja heja!

Pulverditeter passar ju inte alla... men damen du köpte av verkar inte riktigt bra. Vem är det?

Pepp på er alla

• ollasulrika

Jag va å kollade på lokalen igår.. skulle egentligen inte fått tillgång till den förrens på bröllopsdagen...har kännt lite smått panik över det hur allt skulle fixas. men så va vaktmästarn så otroligt snäll å trevlig å tyckte att vi kunde hämta nyckeln vid 10 dagen innan. snacka om att detta löste en hel del problem för min del eftersom jag ska göra all maten själv.

vi kan med andra ord fixa bord, mat, tårta å ALLT ...dagen innan. så på bröllopsdagen har jag endast mitt smink å hår att tänka på... plus nervositeten då såklart...... vill ju att det ska bli perfekt :)

• ollasulrika

Den där vågen står som en frestelse i badrummet varje morgon...kan bara inte låta bli att hoppa på den *flinar* ...

Imorse visade den 109,3 kg... jag får hoppas att det håller i sig tills på söndag/måndag då jag återigen har den officiella vägdagen. så nu har jag då tappat 3,1 kg. känns ju ok :)

Hur går det för er andra tjejer?

Idag ska jag ta mej i skinnet å dra på mej badklader...iväg å bada med syster å hennes lillskrutta...

• Miceme

Hej
    Min våg visade också 109,3 måste va nåt som går =)
    Skönt att det rör sig neråt igen efter att ha stått still ett tag!

Känner igen det där med vågen den är som en magnet

Bada gör du rätt i jag har varit i vättern ett par gånger jag har oftast kläder (tycker det är obehagligt när jag inte vet vad som är runt omkring)  och så åker jag runt i en innerslang till ett traktor däck. Då kan man vänja sig med temperaturen långsamt.
    Tur att vi har egen strand annars hade de väl spärrat in mig HAHAHA

• empa83

Hej Hej!

Får man hoppa in??

Jag började med pulver i måndags då jag har haft en sjuk viktuppgång och med 4,5 veckor kvar hinner jag inte "träna å äta sunt", 13,4 kg på 1,5 mån har jag gått upp.... inte alls kul när jag var hyfsat nöjd. Vägde 83,4kg när jag började i måndags och mitt mål är 65 (är 170cm lång), men det hinner jag inte så jag nöjer mig med 70, som jag vägde när jag beställde klänningen.

Jag går ner väldigt snabbt av pulver och har tidigare inte lagt på mig så snabbt utan har hållt mig i ca 2 år innan det kryper uppåt igen. Ja, jag erkänner, jag jojobantar lite! usch inte alls bra för kroppen men vad ska man göra, mat är ju det bästa som finns!! efter 3 dagar tjuvvägde jag mig och hade gått ner 2,4kg, mycket vätska men det känns bra ändå! och då har jag fuskat;)

Svar på tråden Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!