Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Så långt borta men ändå så nära

Riga, särskilt gamla stan, är perfekt för att promenera. Missa inte marknaderna i de gamla zeppelinarhangarerna!

Här nattflög vi Lufthansa inatt o hade turen att slippa betala för den övervikt vi faktiskt hade - tjohej!

• anne på grönkulla

Flög hem för mer permanent boende i Stockholm ett tag nu. (mer detaljer kan jag ta i ett annat forum typ inbox eller så)

• anne på grönkulla

Har inte ens några resor planerade just nu, men en tur till vänner på västkusten nu i augusti kan det bli och kanske nån annan tur i landet i höst. Vad jobbet bjuder på framöver återstår ju också att se...

• anne på grönkulla

Aaah skybaren på Latvija - maken tordes knappt ta dit sina föräldrar (som vi var i RIga med) för han mindes bara hur det var på gamla Intouristhotell förr o så dessutom på 90talet då allihopa blev stripphak typ, men när vi var där för några år sen var det superfint faktiskt. Vi upptäckte oxå att Reval-kedjan köpts upp av Radisson, i Tallinn i somras.

Jorå, här reser vi just nu inte utan boar, antar jag att man får säga, städar o röjer för fullt.

• anne på grönkulla

Haha, min man tyckte nog mest det var tacky o ville absolut inte ta dit sina föräldrar men de hade ju läst om utsikten o insisterade. Han var helt blek när vi klev in, men det var ju helt ok, iaf så tidigt på kvällen som vi var där! Latvija är dessutom det gamla Intourist-hotellet, dvs det som ALLA turister o alla andra typ anvisades att bo på på Sovjettiden - men de har fixat upp det rätt snyggt om jag minns rätt. Vi bodde på Bergs, som var helt nytt då, några kvarter bort o var supernöjda minns jag.

I Tallinn vägrade han bo på Viru som alla på motsvarande sätt anvisades till, nu när vi var där.

• anne på grönkulla

Här har vi iaf bokat tågbiljetter för några småutflykter i sverige dels till västkusten nästa vecka, dels till Gävle i höst. Apropå planerade resor alltså.

• anne på grönkulla

Oj, bara 2 lediga helger i höst! Wow, så inbokad är jag INTE - det är ett nytt liv nu... - men jag kanske blir, vem vet...

• anne på grönkulla

Jo, men mitt liv har ofta vart så oxå, mycket med jobb o privata besök och resor och sociala aktiviteter. Är ju lite i mellanläge just nu bara men det tar sig nog. Är dock själv rätt beroende av att få nån dag/helg helt för mig själv utan nåt inplanerat då och då...

• anne på grönkulla

Gud så gott det lät! Mums. Här har jag en känsla av att höstens helger lär bjuda på en del lägenhetsvisningar, vi bor i en tvåa som vi haft i typ 7 år och jag tror det är dags att kolla på nåt nytt och större. Men vi trivs himla bra, så det ska vara rätt och så ska ju priset bli rätt också...

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära