Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Så långt borta men ändå så nära

Ja vi letar nog efter en större stadsvåning dessutom, ingen av oss är sugen på hus även om vi till äventyrs skulle gå o bli på smällen, framöver. Så pris lär definitivt vara stötestenen...

• anne på grönkulla

*håller tummarna för er* Ja, vi har inte så fasta planer på familj (öven om det vore dags med tanke på vår ålder...) men lär vilja bo kvar i stan ändå - jag VILL tro att det går!

• anne på grönkulla

Läckert! Jag hoppas på fint på västkusten i helgen, men har inte vågat kollanån prognos för det än. Har börjat försöka fasa in i verkligheten genom att göra gästspel/besök på nya jobbet oxå. *hmm*

• anne på grönkulla

Jorå, en LP brukar det bli, men har dem inte samlade elelr nån "full uppättning" av de länder vi vart i - brukar numer kasta gamla versioner när vi av nån anledning köpt en ny. Undantaget är en av de äldsta/första som föräldrarna skaffade en gång i tiden!

• anne på grönkulla

Har hört nåt en gång om att alla turistorter på Jamaica ligger i rad och är värsta fällorna, lokalbefolkningen håller sig helt på sin kant o det lät ju inte som nån höjdare. Men så har jag aldrig lockats av Karibien alls...

Bahai-teologi på franska låter oxå ganska mastigt...

Västkusten var finfint (vänner, utflykter, mat, vin, slappaa - typ!), nu väntar jobbresa till Bryssel om ett par veckor verkar det som.

Idag har jag köpt kantareller o släpärter på Hötorget - men maken är på vift.

• anne på grönkulla

Tillbrinagde en dag i Brügge på utflykt från Bryssel i vintras och det var mysigt!

Borde resa mer i Europa - både Flandern och Normandie ligger nära till hands för historieintresserade oss - men tanken har aldrig riktigt slagit rot. Borde överväga det. Själv har jag inte varit i London på massor med år, men är man intresserad så är Imperial War Museum en godbit!

Nu vet jag inte hur många av er som bor i stockholms innerstad och kan uppskatta tipset men vi testade imorse hemleverans av brunch från www.weekendfrukost.se och var mkt nöjda! Vi gjorde te och kaffe själva dock till, men det var ju vårt val. Min överraskning till maken som mötte en stor o viktig deadline igår...!

• anne på grönkulla

Ja som småföretagstjänst med guldkant för stressade storstadsbor som jag är det ju guld värt. Hade lite synpunkter på att de kunde haft roligare bröd, men överlag helt ok o konceptet är ju lysande!

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära