Stor, stor kram till Aleta. Det finns inte många ord efter det nu skrivit, ta hand om er.
Jag tror och hoppas att Snorkissons stöttas av familj och vänner så mycket de kan ta emot. Smärtan måste vara så stor, så stor och det är viktigt att sörja men att på något sätt göra något vanligt och skyddat ganska snart är nog bra. Kanske få åka ut på ett landställe, gå längs havet eller så.
Fantastiska PB, kram till dig också. Du skriver så fint och kan beskriva din smärta så den skär genom mig också. Jag önskar dig mer inslag av lycka så snart det bara går! Och deltidsbrandman är väl perfekt egentligt, det ger ju också lokalkännedom och sociala kontakter! Har du tänkt på att spara alla dina inlägg här som en dagbok? Jag tror att det vore fin läsning att ha kvar för dig själv i framtiden och kanske är det början till en bok eller diktsamling? Jag är seriös alltså.
Heja Nenne! Gaffeltruckar, oh my. Jag röstar på 15/8, det var väl inte taget?
Sömn och mat är svåra ämnen. Jag har inga mer knep än de som sagts, gröten på kvällen hade väl ingen jätteeffekt här. Jag ammade kvällar och nätter igenom med henne i vår säng, upp till sju månader sov hon oftast tre timmar emellan amningarna så det funkade ok tyckte jag. Jag fick ihop 8 timmar nästan varje natt. Efter sju månader drev vi igenom eget rum och säng vilket gick bra. Jag ammade en eller två gånger och på mrogonkvisten fick hon följa med in. Välling införde vi med en del lock och pock vid 9-10 månader. Först då kunde jag slippa läggningarna (tidigare hade väl någon kväll med urpumpat och mycket skrik förekommit på sin höjd). Vällingen har varit guld värd för vår familj, rumstempererad tetra på natten och så kunde man somna om. Vi turades om så det har funkar bra. Hon slutade med nattmål kring drygt ett år och nu händer det väl om vi är borta eller hon är sjuk. Nu kan man ofta fråga om hon vill ha vatten när hon ber om välling och det funkar också. Visst är det av bekvämlighet på resor etc som jag tycker det är guld med välling men från att jag slutade amma vid 9 månader och hon parallellt blev väldigt rörlig var hon en bit under sin kurva, vällingen har hjälpt till att stabilisera. Vanliga dagar får hon 250 ml vid läggning och knappt 200 ml vid 6-snåret eller så, sedan frukost på dagis 7.45.