• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

PB –hahhaha jo men jag visste nog inte vad saglande var då heller så det var inget som fastnade. Vad ÄR saglande då? Det kan ju inte vara dreglande?!?

• nennesjuttioåtta

men blodhunden var ju redan dreglande?!?!?

• kikki kikki

lunagarden skrev 2010-08-09 11:18:29 följande:
    kikki - nu tappade du ju bort mig på listan

skrattar.....ditt mess kom låååångt efter att jag läste det messet jag svarade på......jag håller på än och läser ikapp ju...ler.....man får visst gå upp på natten om man ska hålla full koll.

• nennesjuttioåtta

usch, dreglar bebisar alltså?

Jag har någon bild på mig själv när jag var liten med nedsölad tröja ända till blöjkanten med dregel. Så söt så...

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-09 11:33:21 följande:
    Nej, precis, dreglande och saglande blir ju tautologi i så fall?!
  • passionsblomman

nennesjuttioåtta skrev 2010-08-09 11:33:21 följande:

Ja med betoning på fenomenet, så till den grad att synonymer används för att säkerställa att ingen missar omfattningan av HUR mycket dregel, sagle, sickel och saliv det i just denna blodhunds fall var frågan om.

Ungefär som att man gärna och med fördel kan beskriva barnkarusellseländet som gräsligt, förfärligt, genomvidrigt och överjävligt avskyvärt att gå igenom, för att bara ta till ett fåtal av de uttrycka jag lätt kan komma på för att understryka sjäva företeelsen.

• BrudSommar2006

Men Nenne, är du här än! Fast du verkar ha varit upptagen med att köra gaffeltruck och då har man ju inte tid att ta sig till BB förstås.

Iris kom en vecka försent och Astrid en för tidigt så jag är på plus/minus noll med de två. Har vi egentligen någon här i tråden där bebisen tittat ut på beräknat datum? Kanske blir det Nennes lilla.

Skönt att det kommer minst en liten tjej här, kanske fler, att ge kläder till då, de första bebisstorlekarna har jag gett bort men nu börjar det samla sig igen här vartefter Astrid växer ur sina.

• Telis

Nä, nån minimalism när det gäller dregel verkar inte gälla här heller. Särskilt nu när det är tänder på gång, att det är fysiskt möjligt att producera så mycket dregel förundrar.

Svar på tråden Livets toppar och dalar