• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • lunagarden

BrudSommar2006 skrev 2010-08-09 09:58:33 följande:
    Astrid äter rätt bra på dagarna men jag har egentligen ingen uppfattning om hur mycket hon borde äta.

Aaaahhh, Iris är på dagis och Astrid sover! Borde börja städa men det är så skönt att få sitta att jag inte kommer mig för.

Hur gamla är dina barn? :)

Klart du ska vila dig när du får en stund över!

• passionsblomman

Aleta, min vän; Om det är någon männiksa jag träffat som INTE är EGO så är det verkligen du!
    Men vissa saker kastar faktiskt omkull världen för en, och skulle det inte skaka och vackla för dig i det här, ja då kan man ju undra.

Jag skulle nog bli mer orolig för dig då faktiskt.

• fru AM

BS: Livia är på dagis och Hektor sover ... Och här sittter jag och tar igen mig (efter att ha monterat en ny lampa i Storsonens rum, det tog 10 minuter ... nu måste jag vila)

• Telis

Hej Fjällbruttan! Vad skönt att det gick så bra att få lilla Vild att sova på nätterna, det inger hopp! Vi ska prova att ge mer riktig mat och gröt nu, särskilt framåt kvällen, sen ska vi försöka ta bort nattmålen.

MSW, bra idé att minska portionerna! Det kan vi också pröva.

Inatt frångick Televinken sina 3-timmars intervall och bestämde sig för att det var lagom att äta med ett intervall på 2 timmar och 20 minuter mellan målen istället. Tjohooo... Fast sen sov det lilla gullot till kl 8 så allt är förlåtet!

Vad duktig Moa är, muggles! Förresten, du brukade ju säga att du tyckte att hon var söt men att hon kanske inte var det rent objektivt - jag har iofs tyckt att hon varit jättesöt hela tiden men nu måste du väl ändå se att hon är hur söt som helst, på alla objektiva sätt som finns. Söt som en sockerprinsessa är hon!

PB fy sjutton för UVI! Att man kan få så ont hade jag ingen aning om! Jag har bara haft det en gång och då märkte jag inte av det förrän den gått upp i njurarna. Men vilken fantastisk framtid du har att se fram emot!

Aleta, klart att du får vara "ego", vem skulle inte vara det i din situation?!

• Lapinette

Har försökt att läsa ikapp men jösses vilket babbel det var här inne igår. Hade hela Sverige dåligt väder??!

Kokisen - vad var det för partaj ni var på i helgen?

Cicci - hur går det, har du testat?

Telis - oj, har du velat sälja Televinken ! Antar att du ångrat dig direkt när du tänkt tanken.

Och så märker jag att det varit lite lätt att bli gravid hets inne på tråden igen. Trist att jag missat det då jag gillar att få avreagera mig .

Och AM ... har ni ingen toalett hemma? Då förstår jag den nya grannen som ville installera fler badrum .

Som vanligt ... pb du skriver så himla målande och bra. Själv kommer jag med korta kommentarer, kan inte sätta ord på känslor ... och så läser jag dina inlägg och får gåshud. Säger åter igen ... kanske dags att ta några månader och strunta i att kissa på sticka och göra försök. Bara vara och må bra istället. KRAM

• passionsblomman

Jag ska till läkaren kl 13. UVI:n kunde de iofs skriva recept på antibiotika för bara över telefon sa de, men har jag en annan grej att kolla upp också, som hon sa att de nog borde kolla upp närmre. Jag har fått en knöl, illröd, och uppenbart inflammerad, stor som en femkrona och som gör SKIT-ont. Den sitter precis snett under/bakom höger bröst, och gör att jag absolut inte kan ta på mig BH, då den är precis där bandet går.
    Den har idag varit där-och ser ut och känns likandan, i 8 dagar.
    Så de ska kika på den också.

• lunagarden

PB - jobbigt med AVI

Var det ditt första möte med jobbcoachen?

• fru AM

Snälla Telis: Kan inte du maila mig adressen till galleriet igen? JAg har bytt dator och hittar inte rätt ... 

• lunagarden

Lapinette skrev 2010-08-09 10:40:09 följande:
    Och så märker jag att det varit lite lätt att bli gravid hets inne på tråden igen. Trist att jag missat det då jag gillar att få avreagera mig .

Du kan gärna avreagera dig på mig om du vill det

Svar på tråden Livets toppar och dalar