• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • lunagarden

PB - klart du ska prata med jobbcoachen idag om din livssituation, jobbcoaching tenderar ju ofta att bli livscoaching eftersom allt i livet hänger ihop :) Hoppas du har en riktigt bra coach som stöttar dig!

• muggles

Telis: om ni tror att Televinken är hungrig så kör på med mat även på natten. I vårt fall visste vi att Moa inte kunde vara hungrig och ju mer vi matade på natten desto längre hack sov hon på natten. Som med allt så tror man att det som funkade för en själv ska funka för andra också...

BS: kom ihåg det som ngn skrev här för ett tag sedan: små barn kan kontrollera det som ska in (mat) och det som ska ut (kiss/bajs) Jag tror som Piggelin att hon demonstrerar sin vilja.

Vi har slutat fråga Moa om hon behöver kissa för hon svarar bara nej (nyhetens behag är över och hon har inte tid att avbryta sin lek för att göra ngt så tråkigt). Vi tar helt enkelt med henne till toan med jämna mellanrum (ca 3-4h). Det funkar bra för oss. Sedan får man nog räkna med lite olyckor. Vi har ju inte haft några på natten än och det är jag tacksam för, och inget bajs i trosorna (hon är en liten prinsessa den här...).

• passionsblomman

UVI!

Jag kan ju, för den som till äventyrs undrar, upplysa om att man INTE har frivilligt sex med den smärta jag hade natt.

Men vaken är man.
    Hela natten.
    Precis som jag av andra skäl var hela föregående natt med.

-"Ja men hejsan Passion, det är M, din jobbcoach. Hur är det?"

-"Det vill du inte veta." Sa jag.

• passionsblomman

AM, nu har jag mailat henne mitt CV och personliga brevet.
    Det ska bli spännande att höra vad hon säger....
    ..vi ska ju bla finslipa på mitt "jobbsökningsmaterial och mitt varumärke"

Herregud! Vilka jäkla uttryck!

• fru AM

Stackars PB!

Aleta: missade dig igår när du var inne igen ... Hur lång tid tar det att få de provsvar man vill efter ett ev fvp (vi fick svar på en vecka men gjorde "bara snabbvarianten"). Är det på grund av "tidspressen" som er läkare föreslår göra tidigt fvp?

Kram till er båda

och alla andra!

• fru AM

PB: varumärke!! Har du någon logga? Eller ska jag göra en?

• muggles
    muggles skrev 2010-08-09 09:19:51 följande:
    ju mer vi matade på natten desto längre hack sov hon på natten.
    ju mer vi matade på DAGEN desto längre sov hon på natten ska det vara.

Aleta: vill verkligen beklaga det besked ni fick vid KUB! Har inga råd att ge ang fvp tyvärr.

• BrudSommar2006

PB, har du varit hos doktorn och fått antibiotika? UVI är vidrigt och jag brukar stå ut max ett par timmar innan jag sitter på akuten. Det kan kanske bli riktigt bra med den där jobbcoachen i alla fall.

Muggles, ja en liten prinsessa har ni! Vi har en stor och jäkligt envis prinsessa men imorse efter frukost tog jag med henne till pottan men det kom ingenting. Tio minuter senare kommer hon rusandes - jag är kissnöööödig! Och mycket riktigt, det var hon, och ingenting hade kommit på golvet så det finns kanske hopp. Med bajseriet lär det nog dröja tyvärr.

• fru AM

Muggles: Blev nästan sugen på att börja servera Hektor Ishavsgryta vid trerycket - innan jag förstod att det var en felskrivning

Svar på tråden Livets toppar och dalar