• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

Vickan, vrålar Astrid är det bara jag som duger. Kanske borde vi anstränga oss för att ändra på det men, men...

Piggelin, vilken otrolig dagmamma ni måste ha!

AM, Livia är för rolig!

• Aleta

BrudSommar, ja, vi hade kommit överens om att göra ett försök under en period och det är det här. Jag tror att vi båda mest hade förväntat oss att inte få något plus alls.

• MSW

Telis: Jag fick en tanke bara, att ni kanske skulle testa att ge typ 50 ml mindre/gång på natten, och därmed kanske mrT äter mer på dagen? (Kanske har ni testat, och jag har juh inte testat själv eller någonting.. Bara en tanke jag fick...)

ALeta: STora, stora kramar! Blev alldeles kall när jag läste i andra tråden (är lite lagom tjuvläsare där, när tid finnes) Har heller inga erfarenheter av fvp!

Pb: Jag önskar att vi hade bott lite närmare varandra, så hade vi kunnat gå ut och gå långa promenader och prata (jag tycker att det rullar på så lätt när man är ute och går samtidigt).. Och det är juh inte så dåligt mot övervikt heller...

Bs: Tråkigt att det inte funkar med Iris riktigt med blöjorna, men hon ska väl snart tillbaka till dagis, och då får de juh ta en del där (kommer inte ihåg hur mycket hon får gå nu..), okey att du får hem tvätten, men olyckorna får de juh där.. Tycker att det ska bli ganska skönt när A ska till dagis igen och det inte blir (lika mycket) mitt problem..

Bs igen: Vi har åkt hela Skånekusten runt i princip, så vi har sett lite allt och ingenting känns det som.. Blev alldeles förtjusta i Simrishamn tillexempel!

Nu ska jag packa lite och sedan gå och sova, imorn drar vi iväg i gen! (till Sthlm)!

Nenne: Jag tror att det blir i natt! Så lycka till!

Förresten såg jag att "en av er nya" undrade hur många bebbar som var på G så jag infogar bflistan också! (Hojta till om ni vill vara med..)

BF-lista

Nenne 10/8 2010
    Blivande fru Muffins 13/8 2010
    Piggelin 2/11 2010
    Snaily 6/12 2010

Sov gott och puss och kram!

• BrudSommar2006

Aleta, hade ni svårt att få till det här plusset? Varför skulle ni inte vilja försöka igen om det nu gud förbjude inte skulle lyckas med det här försöket? Fast strunt samma, nu håller vi tummarna för det som är istället.

• Aleta
    BrudSommar2006 skrev 2010-08-08 22:12:06 följande:
    Aleta, hade ni svårt att få till det här plusset? Varför skulle ni inte vilja försöka igen om det nu gud förbjude inte skulle lyckas med det här försöket? Fast strunt samma, nu håller vi tummarna för det som är istället.
    Vi hade lite problem med att få till barn nummer två. 
    Att vi bara skulle göra ett försök till var en slags kompromiss mellan mig och min man. Han tycker att två barn räcker, jag vill gärna ha tre. 
    Det ser ju dystert ut nu, och min man är lika ledsen som jag, men han vill inte försöka en gång till.
  • Fjällbruttan

Hej Tjejer!

Hittade åt er igen under vår semester, tack var länken som PB lagt in i andra tråden där jag hänger med bla. Aleta.
    Kramar om dig här med gumman!!

Telis, alltså, nu gaggar jag säker iväg totalt åt fel håll, förlåt i förväg, jag är trött och har virrat runt i medeltidskläder hela dagen...
    Men, det lilla jag hunnit läsa om lille herr Telis så låter han väldigt lik min lilla Vild!
    Nu var hon över två år när vi tog bort nattmålet, vi  var helt enkelt så lata innan.. men hon åt fantastiskt dåligt på dagen, gick inte att öka hennes portioner.
    I alla fall bestämde vi oss för att NU skulle vällingen bort, och då fick det bli hundnätter, vi skulle dela på bördan! In släpades vagn och laddades med öronproppar...
    Första natten vaknade hon och grinade lite och fick lite vatten och sen sa vi bara gonatt gonatt... och väntade på gråten, men på nåt sätt så gick det bra och tre nätter senare sov hon hela nätterna utan att knysta.
    Pch äter otroligt mycket mer på dagarna Och vi behövde inte ens stoppa henne i vagnen och vagga henne till sömns!
    Kanske något att pröva?
    Eller så har jag just cyklat vilse totalt, sorry i så fall

Nu ska jag sova innan Grodan vaknar och vill ha mat .... igen..

Kram till alla

• Klockarbol

Telis skrev 2010-08-08 21:25:09 följande:
     Man undrar om dom inte borde ersatt den allmänna värnplikten med en ettårig kommunikations- och relationskurs istället för karlarna. Det hade säkert gjort världen minst lika fredlig och många familjer lyckligare.

Så sant så sant!

MiniMadame (8 år) knallade precis förbi och ville ha en pennvässare - kvart i ett på natten!
    Visserligen är vi svårartade nattugglor allihopa i min familj men nån måtta får det vara.

Jag älskar mina barn men jag tycker inte alltid om dom  Sen ser jag på dom när dom sover eller sitter brevid varann i soffan utan att slåss och då tycker jag så mycket om dom att det värker - å då börjar dom slåss igen så är ordningen återställd!

Jag längtar till att skola & fritids börjar igen så den lilla åtminstone somnar runt 10-tiden!

• lunagarden

BrudSommar2006 skrev 2010-08-08 21:44:54 följande:
     Vem skrev om att bebisar inte blir överviktiga oavsett hur mycket mat man trycker i dem. Det stämmer inte, eftersom Iris sov så dåligt försökte vi trycka i henne en massa mat och välling och hon blev alldeles för tjock av all välling och vi har fått gå på extra kontroller alltsedan dess. Sedan är hon väldigt lång så vi har gått på kontroller för det också men det är en annan historia. Jag har också läst den där Katrin Zytomierskas blogg (nej, jag läser det inte regelbundet, jag letade efter en viss länk och hamnade där) och hon har fått dra ner på målen på dagarna åt deras son för att stoppa viktökningen. Det jag skulle komma till egentligen och det har jag väl också sagt redan är att inte hjälpte det sömnen heller.

Det var inte jag som skrev det, men precis som allt annat när det gäller bebisar så är det individuellt.

Vår lilleman ökade jättemycket i vikt de tre första månaderna när jag helammade. När han sedan började få gröt och mat - och äter 1,5 portion av allt - så har hans viktkurva dalat. Han sover gott på nätterna.

Måste ha haft grädde i tuttarna

• lunagarden

Aleta - en stor varm kram till dig. Har en nära vän som nyligen fick samma resultat som er på nuppen så jag har mött den sorgen väldigt nära. De valde dock bort fvp.

Mina varmaste lyckönskningar till er!

• lunagarden

Fyller på BF-listan Nenne 10/8 2010 Blivande fru Muffins 13/8 2010 Piggelin 2/11 2010 Snaily 6/12 2010 Lunagarden 25/12 2010

Svar på tråden Livets toppar och dalar