• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Aleta

Oh ja, visst fattar jag Passionsblomman!
    Det är fler som påverkas, det skulle inte kännas rätt mot våra andra barn för de skulle ju få mycket mindre tid och utrymme.

• passionsblomman

BS, ja jäkla unge! Undrar varför de får för sig sådana där saker???? Det där "ett steg fram och två tillbaks" dyker plötsligt upp i kallen.

Den där busken du hade förresten, den skulle jag nog gräva upp och skicka på komposten. den verkar högst osamarbetsvillig! Köp en annan!

• Piggelin1

PB, åhhh, vad jag vill krama dig & sitta på din punschveranda & bara prata. Du är så fantastisk på att uttrycka dig i ord, jag upphör aldrig att förvånas & imponeras. Ens egna torftiga ord känns väldigt futtiga i jämförelse med dina  

Aleta, jag gjorde också fvp, fast också lite senare. Kändes lite läskigt & liksom sved till lite när de stack in nålen & efteråt drog magen ihop sig i sammandragningar, men sen kändes det helt ok & jag tog det superlugnt resten av dagen. Usch, vad sorgligt med de dåliga oddsen. men hoppas ändå på det bästa för dig & din familj.

• passionsblomman

Nu ska ni förresten få er ett visdomsord från Bibeln, haha! Håll i er, nu kommer det:

"Missunna inte din vän det sken av lycka han äger. Du vet ingenting om hans hemliga sorger"

Det tycker jag passar ganska bra på den här dagens vindlingar i samtalen.

Eftersom Soldemor tycker jag borde byta från florist till präst, så får jag väl övningspredika lite på er. Jag kanske kan få det som praktikplats via AF, som åtgärd.

• Telis

muggles, tack snälla för input om mat på natten! Jag håller absolut med dig på alla punkter. Fast just nu lutar jag åt att han faktiskt är hungrig på natten och än så länge får vi inte i honom några jättestora portioner riktig mat på dagarna (trots att han verkar tycka att det är gott). Vi ska försöka öka antalet portionerna riktig mat och försöka få i honom lite mer varje gång, sen är det läge att försöka fasa ut maten på natten.

Och det stämmer absolut att det jobbigaste inte är att jag får för få timmars sömn utan att sömnen blir så upphackad, att man aldrig får sova mer än 2-3 timmar åt gången och inte hinner ner i djupsömn.

PB, din sambo verkar "lida" av ett problem som verkar rätt vanligt bland män, att dra sig undan och inte våga prata om svåra saker. Man undrar om dom inte borde ersatt den allmänna värnplikten med en ettårig kommunikations- och relationskurs istället för karlarna. Det hade säkert gjort världen minst lika fredlig och många familjer lyckligare.

Aleta, jag önskar så att jag kunde säga att jag gjort det och att det gått bra men jag vet tyvärr ingenting om fvp. Jag håller alla tummar och tår dock för att det går bra för er!

Sympatikramar till er blöjkämpare!

Livia kommer att bli något stor, det är jag alldeles säker på.

• Piggelin1
    BrudSommar2006 skrev 2010-08-07 19:10:24 följande:
    Piggelin, jag är så avundsjuk att det verkar gå så bra för alla att köra blöjfritt. Visserligen går det inte jättedåligt för oss heller men bajsar gör hon i trosorna en gång om dagen och vissa dagar kissar hon på golvet typ fyra gånger fast man frågar hela tiden om hon är kissnödig men neej då. Blöja på natten kommer det definitivt att dröja innan vi slutar med. Kul att det gick så bra att byta säng! Iris fick vi byta innan hon fyllt två med för hon var så stor men jag minns att det gick jättebra, hon var tveksam första natten men redan andra dagen konstaterade hon att hennes gamla säng, som vi inte tordats montera isär utan som stod bredvid fortfarande var för småbarn, sedan var det ingen tvekan.
    BS, jag vet inte om det gått så himla superbra & enkelt med Amanda, det händer många olyckor längs vägen & gör så fortfarande, det var nog mest att jag nu börjar se en ljusning & att det går åt rätt håll, vilket gjorde mig himla glad. Har legat ganska lågt här i tråden med att vi ens dragit igång det, har mest känt att vi kör på så gott det går  & så ska det väl ge sig så småningom.

Hon har bajjat i trosorna flera ggr & senast idag kissade hon i trosorna en vända & halvt om halvt på golvet en annan. Att sluta med blöja på natten har vi inte ens funderat på ännu, det får komma när det kommer. 

Eftersom Iris har stark vilja, då är detta säkert ännu ett sätt att hon vill demonstrera att det är hon som bestämmer - fast det blir ju skitjobbigt för er under resans gång Kram

• Piggelin1

Idag på eftermiddagen hade vi vår dagmamma & hennes make & två barn här på fika. De är verkligen så grymmans trevliga allihopa, en riktig energikick att träffa dem! ...för att inte tala om Amanda, hon började spana efter dem i backen typ en halvtimme innan de kom & hade bestämt i förväg vem som skulle sitta var när vi fikade, dagmamman på hennes ena sida & dottern på hennes andra sida osv. Hon visade stolt sitt rum & sin nya säng, & var alldeles alldeles SALIG över att de allihop var här, hemma hos HENNE! Det är så underbart att se - så mkt kärlek som finns där, gentemot hela den underbara familjen.  Vilket otroligt lyckokast att A började där för ett år sen

• Piggelin1
    passionsblomman skrev 2010-08-08 21:19:57 följande:
    "Missunna inte din vän det sken av lycka han äger. Du vet ingenting om hans hemliga sorger"
    Så himla på pricken. Det ligger otroligt mkt i de orden.
  • viktualia
    Telis skrev 2010-08-08 21:25:09 följande:
     Man undrar om dom inte borde ersatt den allmänna värnplikten med en ettårig kommunikations- och relationskurs istället för karlarna. Det hade säkert gjort världen minst lika fredlig och många familjer lyckligare..
    *trycker på Gillaknappen*

Och sänder styrkekramar till Alekta och till alla andra som behöver det..... ...som tex maken som just nu bär runt på ett vrålande Troll... men jag försöker stålsätta mig... om jag alltid kliver in och tar över lär ju aldrig maken kunna trösta... dessutom är jag av naturen himla lat och ids inte...

• BrudSommar2006

Nu så.

PB, kram till dig! Jag vill också få sitta på din punschveranda och hoppas att så blir fallet någon gång.

Aleta, hej, välkommen på besök här. Vi håller verkligen tummarna för dig. Förlåt om jag frågar men hur menar du att det här är sista försöket? Ger ni upp om det här skulle misslyckas? Ignorera om du inte vill svara.

Cicci, sist jag åkte den där nyckelpigan var den skitläskig och nu tvingas man kanske upp där med Iris, hjälp.

Vem skrev om att bebisar inte blir överviktiga oavsett hur mycket mat man trycker i dem. Det stämmer inte, eftersom Iris sov så dåligt försökte vi trycka i henne en massa mat och välling och hon blev alldeles för tjock av all välling och vi har fått gå på extra kontroller alltsedan dess. Sedan är hon väldigt lång så vi har gått på kontroller för det också men det är en annan historia. Jag har också läst den där Katrin Zytomierskas blogg (nej, jag läser det inte regelbundet, jag letade efter en viss länk och hamnade där) och hon har fått dra ner på målen på dagarna åt deras son för att stoppa viktökningen. Det jag skulle komma till egentligen och det har jag väl också sagt redan är att inte hjälpte det sömnen heller.

Svar på tråden Livets toppar och dalar