• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Lappis: jag fick upp din mans namn på LinkedIn bland "persons you may know" - hur i hela friden visste de det??? Scary...

• BrudSommar2006

Astrid äter rätt bra på dagarna men jag har egentligen ingen uppfattning om hur mycket hon borde äta. Hon sov lite bättre inatt faktiskt efter den där kvällsgröten men å andra sidan sover hon uselt vissa nätter och bättre vissa nätter i alla fall så man vet inte. Jag har däremot sovit uruselt för Iris har sovit i makens säng och maken fick sova i gästsängen i Astrids rum för vi får inte plats alla fyra, inte om jag ska få plats att amma i alla fall. Hon vaknade mitt i natten av att hon skulle sparka av sig täcket och sparkade foten i väggen och gjorde tydligen illa sig.

Aaaahhh, Iris är på dagis och Astrid sover! Borde börja städa men det är så skönt att få sitta att jag inte kommer mig för.

• passionsblomman

fru AM skrev 2010-08-09 09:49:42 följande:
    PB: varumärke!! Har du någon logga? Eller ska jag göra en?

Ja tack!

Faktiskt så har jag en bild som jag köpt rättigheterna till av en proffsfotograf. (Den är inte på mig, utan det är en blom-bild.) Jag ska ha den den dagen jag startar mitt företag.

-Om 15 år sådär, när jag mirakulöst fått tre barn till i rask och osannolik följd, fostrat dem i glad, poitiv och livsbejakande anda, samtidigt som jag avslappnad och passion-erad har återerörat all tappad sexlust och har ett innerligare förhållande till min man-jo för då har vi ju gift oss också-än någonsin.
    Detta utspelar sig också vid den tiden i min framtid då jag entusiastiskt upptäckt träning och dess fantastiska fördelar för min kropp, hälsa och humör. Det är därför jag väger 20 kilo mindre än nu och klär mig så de där gudinnorna i Sex and the City avundsjukt försöker komma på min hemlighet.
    "-Det är för att jag lärt mig slappna av." Säger jag då.

• BrudSommar2006

Aleta, vad synd att ni inte är riktigt överens om trean och att försöka igen om det här inte går som ni vill. Hoppas att fvp ger er de svar ni vill ha.

• muggles

BS: men det är ju på väg åt rätt håll för er iaf även om det blir några bakslag!

Jag måste bara stoltsera lite över min dotter: igår läste jag en gonattsaga för henne och på en sida står det PUSS (Mats mus mamma ger honom en gonattpuss) och jag frågade Moa vad det stod där och hon svarade: "P... U... S...  PUSS". På en annan sida stod det Mamma, och hon svarade "M a m a - Mamma". Jag som inte trodde hon kunde små bokstäver ens... Jag tyckte det var så coolt!!! Inte för att hon kan läsa ännu men hon kan alltså bokstavera sig igenom några enkla ord.

Och så kan hon skriva sitt eget namn såhär: AOM (spegelvänt vilket tydligen är vanligt bland barn). Ibland blir det HOM för i hennes värld är det inte så noga att de två vertikala strecken i a:et möts och då blir det ett h istället

• BrudSommar2006

Muggles, ibland har jag undrat hur vänförslagen på PB dyker upp men har funderat på om, det kan vara så att det är personer som tittat på ens profil den föreslår eller nåt. Kanske kan det vara så på LinkedIn också?

• BrudSommar2006

Muggles, ni har ett underbarn!

Svar på tråden Livets toppar och dalar