• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

hejsan hej, inga nyheter. har dock drömt en hel del hela jäkla natten, vaknade av en krampande kropp och mage efter en lite väl het dröm men annars handlade allt om en enda lång förlossning som tog väldigt lång tid jämfört med övriga inblandade (fast jag körde gaffeltruck också så det kanske var därför).

PB – vet ingen som skriver så innerligt och beskrivande som du. Jävla skit med UVI också! Men framtiden verkar ju så ljus, ett par solglasögon kommer på posten!!!!

Lappis– välkommen hem!!!! verkar som ni haft det skönt!

Aleta – har tyvärr inget att tillföra ang fvp. KRAMAR!!

Muggles – yeiks, kan Moa redan läsa!?!? Nästa sommar kan hon sommarjobba som raketforskare! 

Alla med olyckor som bajs i trosor och så, uäääckk, tycker de inte själva att det där var ju ingen höjdare och låter det bli en engångsföreteelse (eller tvågångs för de inte kom ihåg hur kleggigt det var)?!?!

var så mycket att läsa ikapp men nu har jag ju glömt typ allt. 

Igår möblerade vi om i vardagsrummet, blev riktigt bra! Och så fick i upp lite tavellister (jag skriver vi men...) så nu ser det mer ut som någon bor här. Vaggan är nästan helt bäddad men en fråga: ska de små liven ha kudde också? Symaskinen står dock fortfarande kvar i källaren. Nu ska jag putsa handfatet som ska monteras på toan där nere, sen dammsuga och se en liten skön lur på det. 

• nennesjuttioåtta

shit, i hinner ju skriva en hel sida till innan jag är klar!

PB – en knöl dessutom! Men va faaan, räcker det inte med tråkiga händelser?!?! 

Lappis– jomenvisst, hemma är jag.

• lunagarden

nennesjuttioåtta skrev 2010-08-09 11:00:51 följande:
    hejsan hej, inga nyheter. har dock drömt en hel del hela jäkla natten, vaknade av en krampande kropp och mage efter en lite väl het dröm men annars handlade allt om en enda lång förlossning som tog väldigt lång tid jämfört med övriga inblandade (fast jag körde gaffeltruck också så det kanske var därför).

Vilken kvinna som kör gaffeltruck under sin förlossning!!! *imponerad*

• passionsblomman

muggles skrev 2010-08-09 10:59:21 följande:
    PB: Moa fyller 3 om några veckor och hon är språkbegåvad helt klart. Det går i arv från min mor bla (som förutom svenska, finska, engelska och spanska även har studerat vietnamesiska, japanska och sanskrit). Men ngt underbarn är hon nog inte för det, hon har talang för språk helt enkelt. Och Mensa-människor skrämmer mig litegrann (de som jag stött på har varit rätt störiga)

Mig med. Utom Aleta. Som mig veterligen egntligen är den enda jag träffat.

Nä jaaaaaaag har inga förutfattade meningarjag inte!

• Telis

nenne, Televinken har en liten platt kudde men det är sällan han ligger på den.

• lunagarden

En annan input till er som har småttingar som sover dåligt om natten - vägningen på BVC ger ju en bra indikation på om de får i sig tillräckligt med mat.

Har en väninna vars bebis inte sov gott på nätterna förrän hon kunde vända sig själv, hon föredrog alltså att sova på mage :)

• passionsblomman

Nenne, det sak isåfall vara en mycket platt liten historia till kudde.
    Det kan vara praktiskt med en liten örngottsliknande del bra som kräkuppsamlare, så kan man tvätta den och inte hela sängkläderna om de dreglar, saglar och kräks i vaggan....

• Lapinette

pb - skönt med läkarbesök men läskigt med knöl. UVI ... done there been there, liksom Telis har min gått upp i njuren två gånger. Mått skit, legat på sjukhus och haft värken från he...tet.

nenne - så när tänkte du köra gaffletrucken till bb? Det verkar som några här inne tippar på torsdag.

Telis - nu förstår jag inte, vad är inte försent ... att buda på Televinken eller skicka in korten till galleriet ?

Svar på tråden Livets toppar och dalar