• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Telis - lägg dig ned och läs ett kapitel i en bok!

• gosnosen

Vad svårt det är att slita sig från smygläsarstadiet . Har inte varit inloggad på evigheter, men har hängt med i allt vad som hänt. Å andra sidan kommer jag ju då aldrig ihåg vad jag ska kommentera heller. Förutom förstås att jag tänker på Snorkis och undrar hur de har det. Och tumhållning för September - hoppas så att du inte får användning för skorna på ett bra tag! Och Nenne som väntar på Pricken - så spännande! Tänk att det är din tur nu!

Själv är jag nog fortfarande i något slags förnekelsestadie och har svårt att inse att detta är på riktigt. Det blev lite mer verkligt för en vecka sedan då vi var på ul på Huddinge och fick se en liten 3,5 cm yngel sprattla omkring därinne. Men det känns också så märkligt att något faktiskt växer inom en. Konstigt konstigt! Har mått rätt dåligt rätt länge och varit hysteriskt trött. Nu går det lite mer upp och ner men nu är de flesta dagarna åtminstone upp. Ikväll ska vi berätta för blivande Farfar och sedan väntar väl resten av familjen också. Nästa steg är KUB den 30 augusti. Ser fram emot att få se vad som hänt tills dess och hoppas givetvis först och främst att det fortfarande är något som lever där inne. Jag har lite dåligt samvete över att jag faktiskt inte känner mig gladare över detta än vad jag gör. Gissar att det är någon slags försvarsmekanism som slår till innan man vågar lite helt och hållet på att det ska gå vägen. Sen har vägen hit varit så otroligt lång också, så jag var nog mer inställd på att ALDRIG få ett barn än att faktiskt kanske få ett om ett antal månader. Tror att den omställningen är stor för mig. Men jag hoppas att så snart det blir mer verkligt i och med att man börjar berätta och det så småningom börjar synas lite gör att jag kommer att känna mig gladare.

Stor kram till er alla!

• Lapinette

gosnosen - jag såg att du var inloggad ! Så lätt kommer du inte undan. Härligt att det går framåt men jag tror jag förstår dina tankar. Skulle nog själv vara i chock i en så där 9 månader om jag en vacker dag blev gravid. Men det finns nog en anledning till varför man går och är gravid så pass länge. Iallafall, otroligt härligt att allt ser bra ut!

• Lapinette

gosnosen - antar att det inte blivit några långväga resor under sommaren utan att ni ligger lågt på den fronten. Fast du är alltid välkommen till restråden ändå . Ganska så lugnt där då alla skaffar barn.

• gosnosen

Hej Lappis - ja, det är klart att det är skönt att allt ser bra ut. Och jag tror att mina tankar kommer på rätt köl så småningom. Nio månader är trots allt lång tid. Vad härligt att höra att ert beslut i nämnden är på gång! Är nästa steg sedan att kontakta AC och välja land?

Ang. resor så har vi inget planer för nästa sommar. Vi åker till Maldiverna nu i slutet av september och sen har vi börjat prata om att kanske åka till New York nästa höst när bebisen är ca ett halvår. Om man får en snäll bebis och så... Resten av planerna får vänta. Men jag är inne och smygläser på resetråden också .

• Lapinette

gosnosen - ja men då är ni ju ute och reser. Maldiverna har jag alltid sagt att jag vill åka till innan de "sjunker" men på något sätt vet jag inte om jag och maken passar in där? Vi blir lite lätt utråkade av att vara på samma ställe för länge (fast en vecka i Thailand klarade vi av).

• nennesjuttioåtta

snaily – gud, det där med prostatakoll men inget spermaprov är ju bara för sjukt! Jag vet iofs inte om han har förstorad prostata, men det känns som att han har några år kvar till det. Och det kanske är ett faluyndrom - jag var också helt sjukt hungrig. Särskilt efter jobbet, så P fick möta mig med bananer som jag tryckte i mig på bussen hem.

• Lapinette

nenne - vad har du gjort med texten ... ser den knappt! Och förresten HEJ! är du fortfarande hemma?!!!

• Lapinette

gosnosen - vad skoj att berätta för föräldrarna. Jag tror min mamma skulle få glädjefnatt om jag berättade för henne ... förresten jag skulle nog dra på det så länge som det bara gick för jag vet hur hon skulle bli, typ ringa varje dag för att höra hur jag mår.

• nennesjuttioåtta

vad fick jag för minitext?

Svar på tråden Livets toppar och dalar