• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • snaily

Kängu
    Jag vill också ha kladdkakemuffins!
    Fast här blir det jordgubbar och melon som inte vill bo i kylen så mycket längre.

Telis
    Tjoho för godkänd besiktning! Vad var det som kollades?

Oupsie
    Fy så trist med illamåendet! Vilken vecka är du i nu?

Springcykel - hette det så? eller blandar jag ihop det med springmaskar nu? Hur som helst aldrig sett förut, men verkar ju mycket fiffigt! *lägger på minnet*

På tal om springmask-diskussionen måste jag bara flika in att det inte smittar från hundar som en del tror. Såklart inga av alla smarta trådisar som trodde heller!

Nenne
    Grattis till fixerad Prick!
    Jag har ju precis som du aldrig mått illa och gillade inte heller choklad lika mycket som tidigare! Undrar om vi har samma sort i magen? Falubarnssyndrom kanske?
    Istället för illamående hade jag sjukt stor aptit i början, i början åt jag fasen mer än maken och DET vill inte säga lite!!
    Nu är jag mest mätt hela tiden, trots att inte magen är särskilt jättestor än. Undrar hur det ska bli när (om) den blir större!

Liten
    Vad är det för modellpyssel din make håller på med?? Det kanske jag frågat förut förresten.

Å, det var säkert en massa mer jag tänkte på... men nu hinner jag inte skriva så mycket mer. Måste ju ÄTA också!

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-17 18:13:35 följande:
    mazariner är makens favoritfikabröd. Ja, han kör volvo. Ja, han har keps. nä, han har inte förstorad prostata.
    Hur vet du det??
    Fick han också hoppa upp i gynstolen vid första besöket hos farbror gyndoktorn, precis som min make?

PB
    Nån liknande bild har vi haft uppsatt utanför röntgenrummet på nåt jobb jag haft.

• snaily

Hade jourfall på underliga tider hela helgen, fast inte mitt i natten så det var väl ok såhär i efterhand... men blev rätt trött av helgen! Sen har jag jobbat sent både idag och igår, och imorgon är det jour igen. Slit och släp! 6 arbetsdagar kvar till nästa lilla semester!

• Telis

snaily, eh jag vet faktiskt inte, jag stod och babblade med BVC-sköterskan när läkaren höll på med Televinken.

Alltså, den där historien om din man som fick lägga sig i gynstolen är helt obetalbar, jag håller på att kissa på mig av skratt varje gång jag tänker på det.

• Telis

HAHAHAHA, hans MIN måste ju ha varit helt obeskrivbar när läkaren föreslog det! *gör genast lite knipövningar*

• snaily

PB - såklart ingår det i en fertilitetsutredning att undersöka mannens testiklar och prostata, och var gör man det bättre än i gynstolen? Jag är mest förvånad över att inte fler män verkar ha blivit drabbade!
    Och jag fick sitta på en stol 0,5 meter ifrån och titta på.

• FruCicci

snaily skrev 2010-08-17 21:46:59 följande:
    PB - såklart ingår det i en fertilitetsutredning att undersöka mannens testiklar och prostata, och var gör man det bättre än i gynstolen? Jag är mest förvånad över att inte fler män verkar ha blivit drabbade! Och jag fick sitta på en stol 0,5 meter ifrån och titta på.

HERREGUD!!

Och dett år det första jag läser....
    Det var det roligaste jag har hört på väldigt länge... gode tid vad jag skrattar o förundras samma gång

Kikar in och säger hej. Hektiskt dag!

Må så gott alla

• lunagarden

Jag köpte just en EU-moppe till min tonårstjej på Tradera, helt ny för 7000 kr (ord pris 19000). Känner mig riktigt nöjd

• snaily

Vår utredning började ju - som ni hör - grundligt för mannens del, men sen missades visst den lilla detaljen spermaprov. För DET är ju inte så viktigt. Eller?
    Gissa om vi var nyfikna/nervösa vid första IVF:en för det var första gången mannens spermier kollades ordentligt!
    Ja, vår doktor var (är) lite speciell...

Svar på tråden Livets toppar och dalar