• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie
    lunagarden skrev 2010-08-17 15:50:56 följande:
    Oupsie - längtar också efter vin
    Ja, ett gott glas rött till en god middag, det hade varit något .
  • Oupsie
    Oupsie skrev 2010-08-17 16:10:52 följande:
    Tyckte att avsnittet när hon var på BB var ganska hemskt. Där har det tack och lov också förändrats en hel del...
    I alla fall om jag har förstått saken rätt, för jag har ju inte varit med om det själv än .
  • viktualia
    Oupsie skrev 2010-08-17 15:20:56 följande:
    Vickan, jag ska ut och åka i dina trakter i slutet av den veckan som du ska åka söderut. Funderade på om jag kanske skulle åka inom dig då och säga hej, om det passar. Kanske på hemvägen, för du är kanske inte hemma från PB än när jag kör uppåt. Fast jag kanske ska kolla upp det hela på en karta också, för det kanske inte är så nära som jag tror .
    hör av dig på fejjan eller i inboxen så får vi grubbla ihop det hela! välkommen är du i alla fall!!
  • viktualia

AM - schyssta tips till mugglan på krukfronten!!! hihihi! Själv har jag snygga ytterkrukor från en vän till familjen som är keramiker....

• kikki kikki

lunagarden skrev 2010-08-17 13:11:19 följande:
    Liten - vad har lilleman sovit i tills nu? Vagga?Jag funderar på att köpa en sån där spjälsäng som man kan ha brevid sin egen säng med öppen sida till lillan. Har en känsla av att det kommer att bli trångt i sängen annars, om inte Charlie snart slutar att vilja komma till oss på natten Är det någon som har erfarenhet av en sådan?

Vi var och köpte en begagnad spjälsäng i söndags med ena långsidan som man kan sänka ner en bit. jag har aldrig provat det innan men hon sa att det är bra för så slipper man kliva upp om man vill ta upp den lilla till sin säng på natten.

• lunagarden

kikki kikki skrev 2010-08-17 16:51:39 följande:
      Vi var och köpte en begagnad spjälsäng i söndags med ena långsidan som man kan sänka ner en bit. jag har aldrig provat det innan men hon sa att det är bra för så slipper man kliva upp om man vill ta upp den lilla till sin säng på natten.

Ja, det är ju också en idé

Hur går det för din dotter med värkarna?

• kikki kikki

fru AM skrev 2010-08-17 14:33:39 följande:
    www.springcykel.se/

vad fräck den var...har jag aldrig sett innan mer än när pedalerna gått sönder....ler

• kikki kikki

Oupsie skrev 2010-08-17 14:48:40 följande:
    Hm, hur jag mår? Illamåendet håller i sig, men det är ganska ok nu med hjälp av tabletterna. Jag fortfarande väldigt trött. Rent allmänt känns det ganska kämpigt för tillfället . Men jag har i alla fall fått tummen ur och ringt BM för att förhoppningsvis få prata med deras kurator. Så nu väntar jag på besked på om jag får en tid där eller ej. Men en rolig sak är i alla fall att det ser ut som att vi ska köpa ett hus . Väntar på besked ifrån banken (hoppas, hoppas).

jag vill berätta att när jag började äta tabletter mot halsbränna slutade jag må illa och slutade kräkas......skönt att slippa det nu efter att jag kräkts i 7 mån. jag hade inte halsbränna förut utan det kom den sista månaden.

• kikki kikki

lunagarden skrev 2010-08-17 17:02:15 följande:
      Ja, det är ju också en idé Hur går det för din dotter med värkarna?

Dotterns värkar har avtagit idag så just nu är det lugnt....vore ju bra om den kunde stanna någon vecka till iaf

• lunagarden

Kikki - skönt!

Jag pratade med min barnmorska idag och hon avrådde mig bestämt från att börja jobba imorgon och jag fick den tidigaste läkartiden hon hade - om en vecka.

Känns ju ingen höjdare att börja med att vara sjukskriven, men vad gör man?

Sen en fråga till er alla - tydligen gör man inget om värkarna börjar före v 22 i Lund, då får det blir missfall. Är det likadant i övriga landet? Jag trodde man kunde prova med bricanyl iallafall.

Bäst iallafall att vila som sjutton i fem dagar till så jag iallafall får hjälp om det skulle fortsätta krångla

Svar på tråden Livets toppar och dalar