• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Oupsie - hur mår du?

Småkryp ... blääää!!!! Det gick löss i min skola när jag var liten och min bästa kompis fick det (hon sov över hos mig). Snacka om att det kröp i hela kroppen på mig ... men jag klara mig .. pust!

Har också svårt att tro på himlen men samtidigt så vill jag liksom inte tro att det tar slut i o m döden utan att man vaknar upp i en annan själ på en annan plats någon dag.

• fru AM

Muggles: vi köpte aldrig ngn springcykel. Men vi funderade på det. Tror att vi avstod eftersom vi bor där vi bor och ingen naturlig springcykelplats finns i närheten (parken är inte optimal för springcykling). (Vi köpte en sparkcykel istället)

• muggles

Få se om länken funkar: www.balanshoj.se/Shop/Index.php

Tydligen är det bra att de lär sig balansen på en gång, istället för att lära sig med stödhjul först (och sedan få lära balansen på en vanlig cykel). Barn som har använt springcykel först kan tydligen cykla på en vanlig cykel efter extremt kort tid (typ 10 min).

• Oupsie

Tycker också att religionen ofta används som ursäkt för våld och tråkigheter . Men jag tror också att för många så är religionen en stor hjälp i tillvaron och att den för många innebär mycket gott.

• muggles

Lappis: jag tror stenhårt att det tar slut, därför gäller det att suga ut så mkt som möjligt här och nu!

Va, ska jag vara först i tråden med springcykel?! Här brukar man ju kunna få råd om det mesta... Att vi ska ha en är ingen fråga, bara var vi ska köpa den (och vilken modell).

• Oupsie

Hm, hur jag mår? Illamåendet håller i sig, men det är ganska ok nu med hjälp av tabletterna. Jag fortfarande väldigt trött. Rent allmänt känns det ganska kämpigt för tillfället . Men jag har i alla fall fått tummen ur och ringt BM för att förhoppningsvis få prata med deras kurator. Så nu väntar jag på besked på om jag får en tid där eller ej. Men en rolig sak är i alla fall att det ser ut som att vi ska köpa ett hus . Väntar på besked ifrån banken (hoppas, hoppas).

• Lapinette

Oupsie - grattis till huset men mindre skoj med illamåendet.

mugglan - jag suger ut det mesta jag kan också oavsett vad som händer därefter.

• Oupsie
    muggles skrev 2010-08-17 14:40:37 följande:
    Va, ska jag vara först i tråden med springcykel?! Här brukar man ju kunna få råd om det mesta... Att vi ska ha en är ingen fråga, bara var vi ska köpa den (och vilken modell).
    Tycker att det verkar jättesmart! Köp den du tycker är finast .
  • Lapinette

Många har gjort hemska saker i religionens namn. Skulle man istället sluta försöka få andra att tycka som en själv och istället leva efter de värden och normer som religionen sätter upp så skulle nog världen bli en ganska trevlig plats att leva på.

• Oupsie

Lappis, ja det känns jättekul med huset. Så jag hoppas verkligen att banken inte bråkar med oss.

Inte mitt drömhus kanske, men det känns som ett bra ställe att börja med så att säga .

Svar på tråden Livets toppar och dalar