• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Jag letar efter en stor kruka att ha inomhus. Vi har ett benjaminfikusträd (typ 1,5m högt) som behöver ny kruka men det verkar svårt att hitta en tillräckligt stor. Nu har jag varit på Plantagen och Blomsterlandet - ngn som har fler tips? Stora utekrukor finns det ju mängd men det ser ju lite skumt ut i vardagsrummet... Mrs Google...?

• Oupsie

Muggles, brukar inte Ikea ha ganska stora krukor?

• Lapinette

Tror vi hade ytterkrukor till våra stora palmer när vi bodde i Cannes. Lämnade allt till fastighetsmäklaren och grät en tår .

• Oupsie

Vickan, jag ska ut och åka i dina trakter i slutet av den veckan som du ska åka söderut. Funderade på om jag kanske skulle åka inom dig då och säga hej, om det passar. Kanske på hemvägen, för du är kanske inte hemma från PB än när jag kör uppåt. Fast jag kanske ska kolla upp det hela på en karta också, för det kanske inte är så nära som jag tror .

• lunagarden

Lapinette skrev 2010-08-17 14:55:45 följande:
    Många har gjort hemska saker i religionens namn.

Håller med till fullo!

Jag tror inte att döden är slutet. Det är en mycket hoppfull tro, då behöver man inte vara rädd för döden

Oupise - grattis till huset, hoppas ditt illamående går över snart!

• Oupsie

Ore, hoppas att du får tag på medicin till lillkillen så att han blir av med masken.

September, njut ordentligt av skorna så länge du kan använda dem .

AM, kul idé med års-tema för presenterna. Läder borde väl vara ett hyffsat enkelt tema. Ska bli spännande att se vad du hittar på när ni har varit gifta i 28 resp. 29 år. Kommer du att bygga något själv då kanske .

Själva är vi så tråkiga att vi inte har gett varandra några presenter. Fast vi åkte i och för sig iväg för att fira andra och tredje bröllopsdagen, så vi är kanske inte helt hopplösa.

• Oupsie

Varannan Oupsie idag .

Luna, tack. Jag hoppas också att det går över snart.

• Lapinette

Tycker det är trevligt med presenter och att följa årsdagarna men ska erkänna att jag inte heller har gjort det . Vi brukar hitta på något tillsammans ... och för det mesta innebär det ett restaurangbesök i toppklass.

Svar på tråden Livets toppar och dalar