• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

Piggelin - jag förstår precis att du inte vill gå över. Jag har bara 4 dagar mellan mina flickor och jag var skitskraj att det skulle bli samma dag.

• Lapinette

kicki kicki – vilken historia och välkommen hit!

snaily – härligt att både maken och solen hittat till ön.

Piggelin – vi är ju knappast några helgon så det känns lite konstigt att läsa allt fint som det står om oss i utredningen. Dock måste jag ta tag i den och göra lite ändringar vilket känns som en otrolig tröskel att kliva över. Vill helst bara ligga och pilla i naveln just nu. Och du, usch vad tragiskt med väninnans make L.

kängu – spännande med nya försök!

Jösses … vad sitter jag och läser .. ”då kan lika gärna skiten vara mjuk”!!!

Och från skit till kakor – var på 1-års kalas igår och mamman till 1-åringen är helt jäkla fantastisk på att baka. Det var olika muffins och småkakor och allihop såg ut att komma från närmaste konditori. Fattar inte varför hon jobbar som kiropraktor.

• Lapinette

snaily - om du är i Stockholm en hel vecka kanske vi kan ta en lunch... antar att fler vill haka på?

• _koko_

När det gäller illamående har jag inget att tillägga.

ore - Läskigt med getingen!! Jag tänker inte så mycket på att getingar kan krypa in i vagnen om det finns glipor utan tror att alla flyger in... Det är nog rätt mycket tvärtom i verkligheten och man borde bevisligen verkligen vara noga när man sätter på nätet!

AM - Hoppas ni får det bra på Möja!

nenne - Tack, tack, tack själv, så löjligt gott fika att vi bara satt och log hela vägen till vårt nästa stopp. Och vad fint ni bor!! Roligt att få träffa Ers Höghet Nancy också, även om hon mest skred förbi med hög svansföring. Och fina maken som fixade kaffe och kopplade på charmen.
    Även järnvägsmuseet var en stor hit, trots att vi inte ens gick in på själva museet! Det räckte gott för conny att åka minitåg, promenera längs spåren och titta på gamla stora vagnar, och köra tåg-bobbycar... Vi gör nog om samma turné nästa sommar, är vi välkomna då också?
    Och vilken helkväll du fick, bra jobbat!

• Piggelin1

Men jag glömde ju kommentera syskonförsök, Kängu! Spännande! Minns att vi pratade om det i våras, men vill minnas att det kändes hyfsat avlägset, lite som det var för mannen & mig under lång tid. Kul! Ser fram emot att kunna ses mer senare i höst, då vi båda är hemma!

• _koko_

lappis - Ja, men asså, ni ÄR ju fantastiska människor (ok, det jag vet om din man är ju från hörsägen ), så det vore ju konstigt om det stod något annat i rapporten!!!

• Piggelin1

Där är du ju Lappis - sätt på Kanal 5

• Lapinette

Ahhhh.. Kanal 5 var det ju! Springar iväg.

• Piggelin1

Men Lappis - ni ÄR ju helgon, så det så!!! Basta!! Vilka grymmeföräldrar niu kommer att bli!!

Parnassia, oj, visste inte att det var så tätt (dagmässigt) mellan dina tjejer! Min kusin fick sina barn med två år & EN dags mellanrum

• _koko_

Hej till nykomlingarna!

Jag kan berätta att nennes kula är den allra sötaste kulan i hela världen, den ser inte mycket ut för världen förrän man verkligen tittar och tänker på hur liten nenne själv är. Då ser man plötsligt att kulan är jättestor! Och verkligen bara mage, en oliv på en tandpetare som nenne själv så passande uttryckte det.

Ååååh, jag önskar att vi hade kunnat stanna längre (fast ni kanske var glada att bli av med oss )!

Svar på tråden Livets toppar och dalar