Tips på enkla inbjudningskort att göra själv?
Vi vill gärna ha svart/vuta inbjudningar...enkla...några tips?
Några bilder på era som ni gjort själva?
Vi vill gärna ha svart/vuta inbjudningar...enkla...några tips?
Några bilder på era som ni gjort själva?
vi ska oxå göra själva. min mor hjälper oss att skriva på framsidan, sedan blir resten dataskrivet.
jag tror att jag helt enkelt köpet tjockare svart papper, viker, limmar lr lägger in vikt dataskrivet papper m. tråd, Klart :) Och stämpel m. hjärta i silver på framsidan lr så.
ta bara inte vanligt skrivar papper utan ett finare papper till insidan också.
Jag gjorde också egna inbjudningskort.
Köpte dubbelvikta kort där jag klistrade en data skriven lapp, utskriven på ett glansigt halvtransparent papper. Köpte ett vitt band som jag knöt i inbjudan, i bandet knöt jag fast en liten lapp där det stod "vi gifter oss". Lappen var av samma papper som inuti inbjudan och texten var från ett ark med klister märken med den texten. På framsidan klistrade jag ett par ringar ifrån ett ark i samma typ som texten på den lilla lappen. Jag köpte allting på Matton i malmö. Korten, kuverten och placeringskorten var på rea. Betalade 400 kr för allting inkl alla tillbehör. Fick inspiration till korten i en pärm som de hade liggande i butiken. Tänk på att göra en provutskrift på pappret du tänker använda, vissa skrivare har problem med glansigare papper, så köp ett ark extra.
Lycka till med dina kort! Det är jobbigt men kul att göra egna inbjudningskort.
jag köpte dubbelvikta svarta kort.Där i ska jag ha tjockare vitt papper med rivna kanter ett svart kuvert med silver sigill...less is more
Skicka efter Panduros katalog som kommer om några veckor (2010/2011). Där finns det nog rätt mycket inspiration. Jag ska också göra egna kort. Det hade varit kul att köpa tryckta specialkort, men det blir alldeles för dyrt anser jag. :)
Jag håller på med kort nu och jag gjorde en modell som ett vikkuvert i svart! Mått är 23cmx23cm och själva kortet inuti (som jag ska klistra dit) är 14x14. Kan försöka lägga upp bilder under dagen i galleriet!
Jag gjorde våra själv (tryckte dem på tryckeri och fick dem bigade där).
De är ensidiga, vikta och små - skickades i svarta C7-kuvert.
dreamer.se/lisasfanclub/wp-content/uploads/2010/08/CIMG1187.jpg