• Tinzi

Tips på enkla inbjudningskort att göra själv?

Vi vill gärna ha svart/vuta inbjudningar...enkla...några tips?

Några bilder på era som ni gjort själva?

• Svar på tråden Tips på enkla inbjudningskort att göra själv?
  • 20110820

Jag håller på att göra våra själv. De är gjorda i lavendelfärgat hobbypapper i "pocketfold"-variant. Inbjudningspappret i vitt sitter på ett metallicpapper i silver. När kortet är ihopvikt är det 10x21 cm och jag har stämplat och embossat ett brudpar på "framsidan". Svårt att förklara, bilder finns i galleriet. Kanske inte tokenkla att göra men inte heller supersvåra

• wiicky

Jag gjorde våra själva. Tror det finns bild i mitt galleri. Det är stående A4 som vi kapat på längden och vikt på mitten. Det yttre är ett svart papper som man kan köpa i ett savrt hobbykartongpaket på Clas Ohlson för 64 kr och det vita är vanligt kopieringspapper, De två papprena är ihopsydda i vikningen.

• Motorbruttan
    LisasFanclub skrev 2010-08-03 22:00:20 följande:
    Jag gjorde våra själv (tryckte dem på tryckeri och fick dem bigade där).De är ensidiga, vikta och små - skickades i svarta C7-kuvert. dreamer.se/lisasfanclub/wp-content/uploads/20...  
    Jättefina!!!
  • Emmilie87

wiicky skrev 2010-08-03 23:58:46 följande:
    Jag gjorde våra själva. Tror det finns bild i mitt galleri. Det är stående A4 som vi kapat på längden och vikt på mitten. Det yttre är ett svart papper som man kan köpa i ett savrt hobbykartongpaket på Clas Ohlson för 64 kr och det vita är vanligt kopieringspapper, De två papprena är ihopsydda i vikningen.

Fina inbjudningskort! Och riktigt snygg klänning!!!

• mamablues

Hann inte färdigt så mkt som jag ville igår men jag lägge rin nu hur mallen ser ut, det är med ett vitt papper i mitten!

• Hoppe

20110820 skrev 2010-08-03 23:23:13 följande:
    Jag håller på att göra våra själv. De är gjorda i lavendelfärgat hobbypapper i "pocketfold"-variant. Inbjudningspappret i vitt sitter på ett metallicpapper i silver. När kortet är ihopvikt är det 10x21 cm och jag har stämplat och embossat ett brudpar på "framsidan". Svårt att förklara, bilder finns i galleriet. Kanske inte tokenkla att göra men inte heller supersvåra

jättefina kort du hade gjort!!

• uppochhoppa

tips om du inte köpt papper ännu!
    Många tjocka svarta ark finns ofta i fotoalbum, sådana där man klistrar in bilderna!
    Vi köpte vita till våra inbjudningar, men ska också ha dem som tackkort, fyra album köpte vi, 35 spänn styck på ullared då vi hade vägarna förbi, men jag kan tänka mig att det finns billiga album på rusta, öb eller liknande som man kan ta arken ur. I ett album var det 25 stora vita ark! Mycket billigare än att köpa pappret på pappershandeln!

• Tinzi
    MissWildcat skrev 2010-08-03 09:43:02 följande:
    jag köpte dubbelvikta svarta kort.Där i ska jag ha tjockare vitt papper med rivna kanter ett svart kuvert med silver sigill...less is more
    Låter super snyggt! Ser gärna bild när du är färdig :)
  • Tinzi
    20110820 skrev 2010-08-03 23:23:13 följande:
    såååå fina! Sånna kan jag tänka mig! Ser dock svåååårt ut att göra...har de tre arken olika fack lr sitter de ihop? vad exakt är embossa?
Svar på tråden Tips på enkla inbjudningskort att göra själv?