Vad har ni för budget?
Vad har Ni satt för budget på erat bröllop?
Och vad är det som ni anser kommer kosta mest, på just Ert bröllop?
Lite roligt att läsa om olika budgets & hur ni tänker lägga upp det :)
/ Malin
Vad har Ni satt för budget på erat bröllop?
Och vad är det som ni anser kommer kosta mest, på just Ert bröllop?
Lite roligt att läsa om olika budgets & hur ni tänker lägga upp det :)
/ Malin
inte över 100.000 nu ligger vi på 102.500
Vi har ingen budget, men gärna under 100.000 kr och det tror jag nog vi klarar :)
Det är nog mat/lokal som kostar mest för oss. Lokalen har inget hyra i sig utan det beror på vad vi väljer för mat. O dyraste alternativet skulle bli kring 45.000 kr.
Vi har satt en budget på 140' men jag tror snarare det landar på 150' när vi är färdiga...
Mest pengar lägger vi på mat/lokal, fotograf och kläder.
vi har inte heller någon riktig budget, men runt 100.000. Det dyraste blir nog festen efter med mat/tårta lokal, personal och liknande
Vi har budget 25.000 till 30.000 men ju mer jag tänker på det desto omöjligare känns det. Vi tar båda examen från universitetet nu och jag börjar jobba i setember. Min blivande tror att nu nät vi har lokal och kyrka bokat kan vi planera allt på en månad men jag är rädd för att det är omöjligt. Snälla ge mig tro på detta!
att planera allt på en månad blir nog väldigt tajt, om ni inte ska ha ett väldigt litet och enkelt bröllop tyvärr men ingenting är ju omöjligt såklart!
Vi har inte gjort någon budget i traditionell mening utan planerar enligt pricipen "ju mindre det kostar desto bättre"
Som det ser ut nu så landar vi på en kostnad på ~17 000 inklusive en hotellvecka i Göteborg med omkostnader (resa dit o hem, mat, nöjen).
Det är resan som blir den största kostnaden för vår del.
Vi har en budget på 60 000 på 60 pers, men försöker dra ner det ännu mer då vi även försöker spara till ett framtida husköp.
Den största posten är cateringen även om vi fått ett väldigt bra pris där.
Det ser ungefär ut såhär:
Kläder och styling: 10 000
Mat. tårta och dryck (inkl alkohol): 25 000
Lokal och dekoration: 5000
Övrigt (är transport till gäster och oss, fotograf, band, ring, boende på hotell under helgen och tackkort): 20 000
Vi har fyndat en hel del och tagit hjälp av vänner och bekanta. Bandet är gamla vänner till min blivande mans familj och ger oss reducerat pris. Fotografen är en vän till en vän. Ringen har vi redan en som bara ska ändras lite och blir därmed billigare. Det gäller att skala av priserna där det går. :)
vi har en budget på 30 000, för ca 50 pers.
Det som kostar för oss är maten och alkoholen.
Vi har fått hjälp ,med det mesta.
Min brudklänning kostar 600 kr, en kompis syr den.
blommorna gör en kompis till mig som varit florist.
fotar gör min bror som är fotograf
smink-min kompis
hår- enkel frisyr av frisör( kort hår)
lokalen kostar bara 300.
underhållning har vi oxå fått bra pris på då vi känner trubaduren.
dukning sköts av min tärna samt caeringfirman där hon jobbar, där får vi även låna porslinet.
Så visst går det att göra det lite billigare om man vill. :)
Vi har ingen budget men jag tippar på att vi kommer undan under 20 tusen kr. Gör massor själva. Mat, dekorationer etc. Har köpt saker som klänning, underkjol och skor på ebay, allt för en dryg tusenlapp inkl frakt. Den största summan som har lagts på en o samma sak är ringen.