Vad har ni för budget?
Vad har Ni satt för budget på erat bröllop?
Och vad är det som ni anser kommer kosta mest, på just Ert bröllop?
Lite roligt att läsa om olika budgets & hur ni tänker lägga upp det :)
/ Malin
Vad har Ni satt för budget på erat bröllop?
Och vad är det som ni anser kommer kosta mest, på just Ert bröllop?
Lite roligt att läsa om olika budgets & hur ni tänker lägga upp det :)
/ Malin
Vi hade först en budget på 70.000, men hamnar nu runt 90-100.000, exklusive bröllopsklänning, frack, bröllopsresa och våra ringar.
Bröllopsklänningen kostade 13.000 men fick den av min mamma, ringarna betalade min sambo från egen ficka(min vigselring kostar ca.19.000), fracken kommer han att hyra och bröllopsresan önskar vi oss.
Vi har inte satt någon budget än men vi går efter parollen ju mindre det kostar desto bättre. Som tur är har vi kontakter när det gäller allt utom kläderna. Hoppas bara de vill hjälpa till också, de kan ju säga nej;)
vi hade inget mål på hur mycket vi kunde expendera.
Det jag visste var att vi skulle vara ekonomiska ..spara o så...
våran bröllop gick på 75 tusen kr utan resa, för vi har aldrig tänkt på nån smekmånad vi bodde då i cypern så vi åkte till Sverige för att gifta oss där.. i de 75 tusen är inte inkluderat våran cypern sverige resan.
vi sparade genom att min kompis som hjälpte oss oerhört mycket med allt hon frågade runt efter billigare tårta , blommor fixade hon, hennes frysör, jag köpte en kina klänning, min dotter klänning o kusinen klänning köpte vi via e-bay, hans kläder googlade jag o fann den i Usa...minns att när vi gifter oss så var dollar såå låg:) 6 o nånting.
vi hade öpen bar o personal som gjorde serverade drinkarna
vi var 30 pers och 4 barn....inte många :) fast vi hade bjudit många fler många bodde i utlandet
Vi har ingen direkt budget men det kommer nog landa på 50-60.000 för ca 60 gäster. Det dyraste i våran budget är min ring som kommer ligga på kring 10 papp, ska försöka pruta :P alkoholen då vi ska ha öppen bar, och catering också kring 10.000 kommer jag tippa på. Vi har inte hittat musikunderhållning men beräknar 10 papp på det med. Skär ner kostnader genom att ha en billigare klänning, enklare kläder till m2b och till dottern. Billig lokal 1350 kr fredag-lördag. Gör inbjudningar+festprogram själv. Gör tårtor själv då vi ska ha tårtbuffé.
Vi har en budget på 30.000 kr och kommer bli 40 personer. Vi ordnar all mat själv, köper alkohol från Tyskland. Min ring är ej inräknad i budgeten, men den har vi redan köpt på rea på Guldfynd. Kostade endast 2500:- (ordinarie 5500
Det som gör att det blir "dyrt" är lokalhyran samt mitt smink och hår.
Vi har satt en budget på ca 110 000 kr, då får vi hjälp med 50 000 =)
Av de 110 000 är 35 000 kr ringar! Vi är ca 70 personer, catering blir det och spriten köper vi i Tyskland...Hoppas den håller=)
Vi har en budget på 150 000 kr, då räknar vi inte in våra ringar eller vår bröllopsresa. Vi kommer vara mellan 50-60 gäster. Dyrast är nog lokal och mat.
Just nu är vå budget uppe i 30 000. Då är ringen, cateringen inkl städning, lokal, och hotell för bröllopsnatten, och bröllopsresan inräknade. Vi kommer att få hjälp av mina föräldrar med lite sponsring sen den glada överraksning att min mamma betalar " hela mig" allt från underkläder, klänning till håruppsättning...så nu är det blommor, hans kläder och tårtan kvar.. Dekoration kan vi göra på morgonen och man kan hitta snygga "pappersdukar". Bi kommer ju ha barn med på middagen efter fast de är ju i 12år ålders så grisigt blir det inte..kanske. Porslin och allt finns i lokalen vi hyr...
vi hamnar någonstans runt 220 000 med ringar och resa, men utan fickpengar till bröllopsresan. Resan och ringarna är 100 000. Gästernas mat och dricka är annars den största posten som blir någonstans mellan 70 0ch 80 000 kr. får hjälp med ca 50 000 totalt från våra föräldrar, resten är sparade pengar under förlovningsåret och en bonus från mitt jobb.
Vi har en budget på 60-70 000:- exkl bröllopsresa.
Det som kostar mest är maten och lokalhyran.
Det finns två lokaler i anslutning till varandra och vi har hyrt båda två både på fredagen och lördagen för att ta bort risken för att någon annan har fest där samtidigt.
Dessutom vill jag itne att lokalen ska lukta gammal fest när vi kommer på lördagen så därför bokade jag fredagen med. Men det är skönt att ha en extra dag på att få dukningen i ordning :)