• inwe

Vad har ni för budget?

Vad har Ni satt för budget på erat bröllop?

Och vad är det som ni anser kommer kosta mest, på just Ert bröllop?

Lite roligt att läsa om olika budgets & hur ni tänker lägga upp det :)

/ Malin

• Svar på tråden Vad har ni för budget?
  • Vickymb

Vi hade en budget på 30.000 till 40 pers men då är inte min ring med i den budgeten...eller den blev snarare inte det...den blev för dyr för att vara med i budgeten (32.000) Ha ha dyrare än bröllopet men jag ska ju ha en fantastiskt ring for life ;)
    Men jag fick min klänning på 70 % rea, köpt tärnklänning och skor från Kina, vunnit min bröllopstårta och har en otroligt aktiv bliavande make som trixar och fixar för att vi ska få det billigast möjligt =)

• inwe
    Ilys2 skrev 2010-08-02 09:50:38 följande:
    Vi gifter oss den 28e augusti och började planera allt ganska exakt 8 v innan. Det går även om det är tight med tid. Se bara till att sätta er o gå igenom va ni vill ha och ring o boka det som måste bokas så snart som möjligt. Delegera ut. Vi har bett olika släktningar att hjälpa till med olika delar av maten o förberedelser. Har mycket kvar men det ska gå.   Vi har ingen budget men jag tippar på att vi kommer undan under 20 tusen kr. Gör massor själva. Mat, dekorationer etc. Har köpt saker som klänning, underkjol och skor på ebay, allt för en dryg tusenlapp inkl frakt. Den största summan som har lagts på en o samma sak är ringen.  
    Det där med ebay verkar smart =) synd man är urusel på engelska ;)
  • empa83

Vi landar på 95000:- vi satte ingen direkt budget från början och därför har det väl blivit lite mer än vad vi tänkt.. Det dyraste är maten samt min ring, de utgör ca hälften av budgeten. vi är 84 gäster.

• Ilys2
    inwe skrev 2010-08-02 12:10:07 följande:
    Det där med ebay verkar smart =) synd man är urusel på engelska ;)
    Engelskan kan man alltid få hjälp med o slå upp olika ord i lexikon på nätet om man inte vet vad det heter.
  • AnRe

Vi tänker budget på 15 000 med 60 gäster? Tror ni att det är möjligt eller kan vi gå och drömma om det? Vi vill ha enkelhet och vår familj, våra vänner och lite av våra släktningar på plats. Är tänkt att det ska bli av våren/sommaren 2011. Tanken är att vi inte ska catera, köpa alkohol i Tyskland, har en vän som är hobby fotograf, och känningar hos folk som är musiker.

• mattiasFästmö

AnRe skrev 2010-08-03 22:33:11 följande:
    Vi tänker budget på 15 000 med 60 gäster? Tror ni att det är möjligt eller kan vi gå och drömma om det? Vi vill ha enkelhet och vår familj, våra vänner och lite av våra släktningar på plats. Är tänkt att det ska bli av våren/sommaren 2011. Tanken är att vi inte ska catera, köpa alkohol i Tyskland, har en vän som är hobby fotograf, och känningar hos folk som är musiker.

Ingenting är ju omöjligt, men jag tror inte att det blir enkelt att få ihop

• gruyerienne

Vi har satt en budget på 30 000 för ca 50 pers, men det är tight. Svårare än jag trodde, det går ju att göra för mycket mindre, men när det väl kommer till varje detalj så tänker man, vi ska bara gör detta en gång, jag vill inte ångra mig... och så blir det det dyrare alternativet. Jag har försökt att göra mycket själv, men eftersom bröllopet är i Schweiz och vi bor i London, så är det mycket som måste inhandlas sista veckan. Handlade ljus idag, väger 3 kilo så nu måste jag skära ner ordentligt på bagaget. 

Tyvärr har vi inte så mycket kompisar som kan bistå med tjänster, (en hel drös är arkitekter, men det hjälper ju inte) så vi har fått skippa en hel del saker istället, typ smink, fotograf. 

Hade gärna velar spendera mer, men vi har inte mer så det går inte. Blir inte drömbröllopet, men jag hoppas det blir bra ändå.  

• Sörön10

Vi satte 50'000 exkl. resa. Det blev 60k. Fine, tänkte vi. Sen blev det 70k. Haha! Inte lätt!! Som tur är har m2b precis sålt ett hus så det blir pengar på banken sen iaf! 

Så 70k exkl. resa. 69 människor. Middag på restaurang. 

• mattiasFästmö

Efter vad jag har läst så verkar den bästa budgeten att inte ha någon. Eller att åtminstonde ha den lite flexibel

• Diamanten90

Jag har räknat ut en budget på 25 000 för 70 personer. Dyrast är maten. Tror inte att budgeten kommer hålla:p

Svar på tråden Vad har ni för budget?