• Bridezilla11

Vad kostar egentligen en brudbukett??? (Cirka)

Hej på er!
    Jag ska inte gifta mig förrän i Juli nästa år, men eftersom jag inte har någon aning om priser på brudbuketter tänkte jag fråga er om råd.

Hur mycket ligger priserna runt när man ska köpa brudbukett? Jag förstår att det varierar i priser, men vad är billigt och vad är dyrt så att säga? Vi ska gifta oss i Nacka, men vi kan anlita någon florist från Nacka, Saltsjöbaden eller Hägersten/Älvsjö området. Tips tas tacksamt emot om ni har några! :)

• Svar på tråden Vad kostar egentligen en brudbukett??? (Cirka)
  • Bridezilla11

Tack så mycket för era svar! Min moster hade en sån bukett jag vill ha, men den får ju inte vara exakt lika men då har jag ju en bild att ta med till butiken så dom ser vad jag har tänkt mig för stuk. Och TACK "Steven och Johanna" för tips på blommor!! Detta ska jag spara på datorn så jag kommer ihåg :)

• AnnJan

Åhh, så skrev jag ett inlägg och så försvann det. Jag provar igen.

Men, här är en gammal tråd som jag hittade när jag rensade mina favoriter. Emiflora verkar hyggligt prisvärd och så får du dem hemkörda (eller, det stod något sådant i tråden).

www.brollopstorget.se/Forum-1-24/m3740224.html

• Lindahl

Jag kommer att göra min bukett själv har jag bestämt mig för, ska hitta vita kallor (mellanstora), liljekonvalj och texasgräs som ska sprayas med silverfärg och bindas in i buketten. Alltihopa ska sen bindas samman med ett brett silverband...

• Farytopia

jag köper min bukett hos en sån affär, kommer inte på vad det heter, som de mest har torghandel men gör oxå till begravningar o bröllop.
    Min bukett består av ljusrosa rosor o murgröna o kommer kosta mellan 600-800 kr. Ha ninnåt sånt ställe i närheten så kolla upp det.

• danicalifornia

jag hade oxå tänkt mig att ha lila rosor i min bukett nästa sommar(juli), kollade runt lite på priser på dom. ca 35-50 kr st skulle dom kosta samt att dom behövdes beställas minst 8 veckor innan, har börjat att tänka om. Funderar på hortensior(stavas nog inte så) istället, billigare och lättare att få tag på! har en ganska taight budget!

• emelinora

Jag har beställt mina blommor från en interflorabutik. Har rosa rosor i blandade nyanser, brudslöja, lite grönt och pärlor. Beställde även en mindre bukett till tärnan och blomma till brudgum och bestman. Allt gick på 1600:- tyckte att det var billigt men som sagt det är ju säsong. Jag beställde ca 3veckor innan.

• Bridezilla11

Ja det tycker jag också var billigt. Vart bor du någonstans om man får fråga? :P

• delfin78

cool water heter en lila ros som är så fin  sedan är det fint med prärieklockor till och dem finns i vitt, ljus o mörk lila, även lila/vitt i samma blomma......murgröna runt oså strån över med pärlor på stråna....underbart fint.
    om du gör det själv blir det mycket billigare, enklare än vad man tror :)
    vart finns du?

• delfin78

på hötorget får du tag i en massa härliga o fina blommor till bra pris och de brukar ha  det mesta

där brukar jag handla när jag gör brudbuketter

• Bridezilla11

Delfin78: Jag bor i Stockholm, 10 minuter till stan med tunnelbana. Jag har ingen aning om hur man binder en bukett tyvärr :/

Ja Hötorget har underbara blommor till suveränt pris. Handlar alltid stora buketter där när någon fyller år osv :)

Svar på tråden Vad kostar egentligen en brudbukett??? (Cirka)